تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۹۳۵۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: سفر استاندار خوزستان به شهرستان کرخه ۳۰ مصوبه داشت
فرماندار: سفر استاندار خوزستان به شهرستان کرخه ۳۰ مصوبه داشت

  فرماندار کرخه با اشاره به سفر اخیر استاندار خوزستان به این شهرستان گفت: این سفر ۳۰ مصوبه در بخش‌های مختلف زیرساختی، بهداشتی، عمرانی و آموزشی داشت که اجرای آنها می‌تواند منجر به تحول در این شهرستان شود.

محسن ستاری  بیان کرد: همچنان با گذشت حدود سه سال از تاسیس شهرستان کرخه برخی ادارات در این شهرستان مستقر نشده‌اند که در نشست شورای اداری این شهرستان با حضور استاندار، تخصیص اعتبار برای احداث ساختمان، تکمیل چارت سازمانی و استقرار ادارات این شهرستان به تصویب رسید که این مصوبه می‌تواند نقش کلیدی در ارتقای خدمت رسانی به مردم کرخه داشته باشد.

وی توجه به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی را از جمله محورهای مهم در این مصوبه‌ها دانست و افزود: تخصیص اعتبار لازم برای احداث مصلی نماز جمعه و مراکز فرهنگی و همچنین تصویب تامین اعتبار برای احداث مجتمع ورزشی الوان و شاوور، سالن چند منظوره شهر الوان‌ و احداث مجموعه‌های ورزشی در روستاهای هدف از دیگر مصوبه‌های این نشست بود.

تقسیم بخش مرکزی کرخه به ۲ بخش

فرماندار کرخه، اصلاح تقسیمات کشوری این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: تفکیک بخش مرکزی شهرستان کرخه با توجه به وسعت و پراکندگی روستاها در این نشست مطرح و مقرر شد بخش مرکزی کرخه به ۲ بخش مرکزی و دز تقسیم شود.

وی افزود: تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی خماط و غدیر، نوسازی و تجهیز مجتمع‌های آبرسانی، تصفیه خانه شهری و روستایی برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی و همچنین تعمیر و رفع شکستگی لوله‌های فرعی آبرسان شهری و روستایی در نقاط شناسایی شده شهرستان از جمله مصوبه‌های نشست شورای اداری برای توسعه زیرساخت آب آشامیدنی پایدار و باکیفیت در این شهرستان است.

گره گشایی از طرح بزرگ آبرسانی خماط

ستاری اظهارکرد: گره گشایی از طرح بزرگ آبرسانی خماط شامل آب رسانی به ۵۸ روستای این شهرستان از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست شورای اداری کرخه بود که مقرر شد دستگاه‌های متولی نسبت به حل مسایل مربوط به این طرح تعامل لازم را انجام دهند.

وی افزود: لایروبی مستمر رودخانه‌های شاوور، کرخه و دز در محدوده شهرستان، توسعه و ایمن سازی سیل بندهای محدوده رودخانه‌های کرخه، تامین تجهیزات مورد نیاز شرکت برق، رفع مشکل نوسان و تامین پایداری برق ۱۱ روستای شهرستان و راه اندازی واحد اتفاقات برق شهر از دیگر مصوبه‌های این سفر پربرکت به کرخه است.

اصلاح و بازنگری طرح هادی ۹ روستا

فرماندار کرخه گفت: توسعه پوشش شبکه تلفن همراه و احداث دکل‌های مخابراتی روستاهای شنین حسین، گصاد و اسماعیل غانم، تخصیص قیر رایگان برای بهسازی معابر و تکمیل آسفالت ۱۰ روستای شهرستان و همچنین بازنگری و اصلاح طرح هادی ۹ روستای این شهرستان از دیگر مصوبه‌های مهم این نشست بود.

وی افزود: تخصیص خط اعتباری ویژه احداث سیلوی بتنی ۴۰ هزار تنی تعاون روستایی در شهرستان کرخه، تکمیل ساخت و توسعه یادمان شهدای گمنام الوان و شاوور و بهسازی مزار شهدا در روستاها و شهرهای شهرستان، تکمیل و بهره برداری از پل خسرج، ایمن سازی راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی بین روستایی و تکمیل طرح پل آهودشت توسط راه آهن دیگر مصوبه های شورای اداری کرخه بود.

به گزارش ایرنا، شهرستان کرخه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان و مرکز این شهرستان، شهر الوان است.

این شهرستان در آذرماه ۱۳۹۹ از شهرستان شوش جدا و مستقل شد.

استاندار خوزستان روز جمعه با تعدادی از معاونان و مدیران کل استان با حضور چند ساعته در شهرستان کرخه، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این شهرستان و بازدید از روند اجرای طرح‌های عمرانی، بهداشتی و زیرساختی در شورای اداری این شهرستان حضور یافتند و مصوبه‌هایی برای گره گشایی از مسایل این شهرستان داشتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار