تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۸۰۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هدف آمادگی برای کنکور 93
همایش کنکور ویژه دانش آموزان در خرمشهر
همایش بزرگ کنکور ویژه دانش آموزان خرمشهری با هدف کاهش اضطراب و افزایش انگیزه برای شرکت در کنکور 93 برگزار شد.

در راستای افزایش موفقیت دانش آموزان شهرستان خرمشهر در کنکور سراسری سال 93 و آشنایی با شیوه های پاسخ گویی به سوالات کنکور، همایش بزرگ کنکور با حضور کلیه دانش آموزان پیش دانشگاهی دختر و پسر این شهرستان صبح امروز در دو نوبت مجزا و با حضور مشاور و مدرس کنکور در محل تالار خلیج فارس خرمشهر برگزار شد.

کارشناس مسئول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش خرمشهر هدف از برگزاری این همایش را کاهش اضطراب، افزایش انگیزه، آشنایی دانش‌آموزان با شیوه های مطالعه، پژوهش و تحقیق و برنامه ریزی، روشهای تست زنی، برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه، استفاده از ایام تعطیل، راهنمای افزایش سرعت یادگیری، اهمیت نکته برداری، اصول صحیح نکته پردازی، روش صحیح مرور کردن، تست زنی به شیوه خواندنی، و تست زنی به شیوه آموزش در کنکور 93 اعلام کرد.

رسول محمدی یکی از عمده ترین دغدغه های دانش آموزان و خانواده ها را راه یابی به دانشگاه و موفقیت در کنکور سراسری دانست.

وی در ادامه به سه مبحث تمرکز حواس، اجتناب از اضطراب و شیوه هاي صحیح تست زنی اشاره کرد و افزود: تمرکز حواس یکی از ضروریات مطالعه است و نبودن تمرکز حواس در مطالعه عملا به معنای هدر دادن وقت خواهد بود.
 
کارشناس مسئول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش خرمشهر اظهار کرد: اضطراب بیش از حد، توان و انرژی را نابود خواهد کرد و دانش آموز چنانچه از هم اکنون نگران نتیجه کنکور باشد به شدت دچار ضعف یادگیری شده و گاهی اوقات حتی ممکن است شدت اضطراب مانع شرکت در جلسه امتحان شود.

محمدی گفت: شیوه های صحیح تست زنی کسب اطلاعات علمی و خواندن دروس به تنهایی کافی نیست بلکه باید مهارت تست زدن را به دست آورد و باید بدانید در کنکور با چه تست هایی رو‌برو هستید و چگونه می توانید به بهترین شیوه به موفقیت دست یابید.

در پایان جلسه دانش آموزان نیز با پرسش و پاسخ مسائل و مشکلات یادگیری خود را مطرح نمودند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار