تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۷۶۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فیلا تمام برنامه‌ها و تصمیمات مدیریتی کشتی ایران را دنبال می‌کند
خادم:‌می‌توانیم‌بازوان‌قدرتمندی‌برای‌فیلا‌باشیم
رئیس فدراسیون کشتی گفت:‌ می‌توانیم با تعاملات و ابزارهایی که برای حفظ کشتی در المپیک داریم، بازوان قدرتمندی برای فیلا باشیم.

رسول خادم در خصوص دیدار با رئیس فدراسیون جهانی کشتی گفت: در ملاقاتی که با رئیس فدراسیون جهانی کشتی داشتیم نکته حائز اهمیت این بود که فیلا فراتر از آنچه که تصور می‌کردیم تمامی برنامه‌ها، رویه‌ها و تصمیمات مدیریتی کشتی ایران را رصد کرده و به دقت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: شرایط جدید مدیریتی کشتی ایران انتظارات جدیدی را برای فیلا نسبت به کشتی کشورمان ایجاد کرده است.

دارنده مدال طلای المپیک آتلانتا اظهار داشت: هدف مشترک ما و فدراسیون جهانی کشتی حفظ جایگاه این رشته در المپیک است و این موضوع می‌تواند راهبرد ایران و فیلا را بهم نزدیک کند که  جلسه اخیر برگزار شده با لالوویچ در مقر فدراسیون جهانی کشتی که نزدیک به 4 ساعت به طول انجامید، ما را تا حدودی به این راهبرد نزدیک کرد.

دارنده مدال برنز المپیک بارسلون تصریح کرد: البته ما نباید به این تک نشست‌ها متکی باشیم بلکه برنامه ما باید تعامل مناسب و پایدار فیلا با فدراسیون کشتی ایران باشد.

دارنده 2 مدال طلای جهان تاکید کرد: یکی از دغدغه های مشترک دو طرف برگزاری مناسب مسابقات کشتی است، نحوه برگزاری رقابت های رشته کشتی در جهان ایده آل نیست و فیلا و ما می دانیم که کمیته بین المللی المپیک این مورد را یک نقیصه می داند.

دارنده مدال نقره جهان خاطر نشان کرد: ما در زمینه برگزاری رقابت‌های کشتی، یک نحوه اجرای تا حدودی مناسب در رقابت‌های جام تختی و جام یادگار داشتیم و در صحبتی که با سران فیلا داشتیم، قرار شد با پذیرش میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی سال 2014 بتوانیم یک رویکرد جدید از میزبانی رقابت‌های کشتی در تمامی ابعاد را به نمایش بگذاریم.

خادم افزود: ما برای میزبانی همزمان و مشترک جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در سال 2015 میلادی نیز کاندید شده‌ایم و با توجه به اینکه نماینده فیلا قرار است در چند هفته آینده برای بررسی امکانات کشورمان به ایران سفر کند و باوجود اینکه چند کشور دیگر هم کاندید هستند، شانس زیادی برای میزبانی این رقابت‌ها داریم.

وی تصریح کرد: بحث دیگری که در دیدار با لالوویچ مطرح شد بحث جایزه بزرگ شدن رقابت‌های جام تختی و برگزاری همزمان هر دو رشته آزاد و فرنگی در ایران بود که فیلا با توجه به گزارش‌ها و تصاویری که از این رقابت‌ها دریافت کرده بود نگاه مثبتی به این قضیه داشت و مقرر شد نتایج این امر را نیز به ما اعلام کند.

خادم گفت: نگاه ما در رابطه با فیلا اینست که کشتی ایران در جایگاهی که حقش است قرار گیرد، هدف مشترک ما و فیلا و تمام کشورهای صاحب نام در دنیای کشتی اینست که این رشته در المپیک حفظ شود و ما امیدواریم با برنامه‌هایی که داریم بتوانیم به این مهم کمک کنیم و بتوانیم با بدست آوردن اعتماد فیلا و کشورهای صاحب نام به جایگاه پایداری در فدراسیون جهانی دست یابیم.

وی افزود: این امر مسلماً زمان بر است و با توجه به جایگاهی که از لحاظ فنی در کشتی دنیا داریم، نباید تنها از نظر مدیریتی و اداری به دنبال جایگاه در کشتی دنیا باشیم و از بعد فنی نیز باید جایگاه را حفظ کرده و ارتقاء دهیم که به هدف خود نزدیک‌تر شویم.

خادم در پایان خاطر نشان کرد: باید با تعاملات منطقی و نه احساسی در کنار فیلا حرکت کنیم. ما خواستگاه کشتی دنیا هستیم و باید با در نظر گرفتن اهداف مشترک تمام کشورهای صاحب نام در کشتی دنیا و پیگیری منافع کشتی که مهم‌ترین آن حفظ این رشته در المپیک‌ها است، حرکت کنیم و می‌توانیم با تعاملات و ابزارهایی که برای حفظ کشتی در المپیک داریم، بازوان قدرتمندی برای فیلا باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار