تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۶۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت همدان: برخي در عزل و نصب‌ها مدعي اذن از امام زمان هستند
امام جمعه موقت همدان گفت: برخي دروغگويان تا آن جا پيش رفته‌اند كه با انجام برخي عزل و نصب‌ها، ادعا مي‌كنند دستور اين گونه كارها را مستقيماً از امام زمان (عج) مي‌گيرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله سيدمصطفي موسوي اصفهاني ظهر دیروز در آيين عبادي سياسي نماز جمعه همدان با تأكيد بر لزوم برخورداري از تقواي الهي اظهار داشت: تقواي الهي داراي مصاديق بسياري است كه توجه به اين مهم مي‌تواند تضمين‌كننده سعادت دنيوي و اخروي افراد باشد.

وي رعايت تقواي الهي را رمز سعادت انسان‌ها خواند و افزود: توجه به اين مهم به عنوان كليد هر بن‌بست به شمار مي‌رود چرا كه شخص مؤمن نه تنها با اين فضيلت، بن‌بست‌ها را باز مي‌كند كه براي آخرت وي نيز ذخيره بزرگي است.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به نزديك بودن انتخابات مجلس، مواظبت بر عدم صرف بيت‌المال در مسائل سياسي شخصي و يا گروهي را يكي از مصاديق تقواي الهي برشمرد و ادامه داد: در ايام انتخابات با آبروي ديگران بازي نكردن، خدا را در همه حال حاضر و ناظر بر اعمال ديدن، رعايت حقوق دولتي و ملتي، كسب روزي حلال در زندگي و ... از ديگر مصاديق تقواي الهي است كه بايد مورد توجه مؤمنان قرار گيرد.

وي با تأكيد بر لزوم دوري از بي‌ بندو باري و رعايت حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: در همين راستا راهپيمايي‌هاي متعددي در كشور به ويژه دارالمؤمنين همدان انجام شده كه اين اقدام پسنديده حاوي پيام‌هاي متعددي براي مسئولان است.

موسوي اصفهاني اضافه كرد: از آن جا كه منابع و بودجه‌ها در دست مسئولان كشور است بايد از آنها براي مبارزه با بدحجابي جامعه بهره كافي و وافي را ببرند چرا كه مردم با راهپيمايي‌ها و اعتراض‌هاي خود اين پيام را فرياد مي‌زنند كه سخت از وضع بدحجابي و بي‌بندوباري موجود در جامعه ناراضي هستند.

وي ابراز داشت: البته برخي گام‌هاي مثبت و مفيد در راستاي مبارزه با بدحجابي در جامعه برداشته شده ولي بسيار كمرنگ است كه بايد نسبت به تقويت آن برنامه‌ريزي و اقدامات مناسب‌تري صورت پذيرد.

امام جمعه موقت همدان با تأكيد بر اينكه مسئولان نظام در دفاع از مسائل مذهبي و ارزشي بايد پيشگام باشند، افزود: متأسفانه در دو راهپيمايي‌ اخير تنها يكي از مسئولان بلندپايه نظام حضور داشت در صورتي كه شركت مسئولان در اين گونه برنامه‌ها امري شايان توجه است.

وي با انتقاد از اعتراض برخي در ارتباط با تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها اظهار داشت: برخي با تنظيم نامه‌اي اعتراض خود را در خصوص انجام اين اقدام نشان داده‌اند در صورتي كه چنين اقداماتي از سوي افراد مكتبي امري بسيار بعيد است.

موسوي اصفهاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ولادت باسعادت منجي عالم بشريت گفت: در دوران غيبت بايد در مسائل سياسي، فقهي، اجتماعي و... مراجع و علما را مرجع و ملجأ خود قرار دهيم و در مسير ترسيم شده ايشان كه راه امامان(ع) است، حركت كنيم.

وي با اشاره به اظهارات دروغ برخي مبني بر برقراري ارتباط مستقيم با امام زمان(ع) اظهار داشت: مردم و به ويژه نسل جوان نبايد هيچ توجهي به سخنان و اظهارات اين افراد كذاب و دروغگو داشته باشند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: برخي از اين دروغگويان تا آن جا پيش رفته‌اند كه با انجام برخي عزل و نصب‌ها، ادعا مي‌كنند دستور اين گونه كارها را مستقيماً از امام زمان(ع) مي‌گيرند.

وي با بيان اينكه بهاييت نيز از ادعاي واهي ارتباط مستقيم با امام زمان(عج) شروع شد، ابراز داشت: متأسفانه اين فرقه انحرافي با چنين اقدامات ناشايستي، بسياري از افراد را منحرف كرد.

موسوي اصفهاني با اشاره به ملاقات برخي علما با امام زمان(عج) افزود: چنين ملاقات‌هايي علاوه بر اينكه هيچگاه بر خلاف مسير اسلام نبوده، معمولاً در زمان حيات فرد نيز افشا نمي‌شده است.

وي در ادامه خواستار عدم استفاده از هر نوع موسيقي در برگزاري جشن نيمه شعبان شد و بيان داشت: به نظر بنده در اين جشن مقدس حتي از موسيقي‌هاي حلال نيز نبايد استفاده كرد.

امام جمعه موقت همدان گفت: برخي به بهانه جذب بيشتر جوانان در اين گونه مجالس از موسيقي استفاده مي‌كنند در صورتي كه تجربه ثابت كرده جوانان پاك ما در مجالس نوراني‌تر و صاف‌تر حضور چشمگيرتري دارند كه نمونه آن شركت در اعتكاف، مراسم شب‌هاي قدر و... است در صورتي كه در اين گونه مجالس موسيقي به كار برده نمي‌شود.

وي گفت: نصب پلاكاردهايي در مجالس مربوط به امام زمان(ع) مبني بر لزوم رعايت حجاب توسط بانوان و عدم استفاده از پوشش زننده و محرك توسط آقايان نيز مي‌تواند در برگزاري مجالس نوراني براي اين امام همام نقش بسزايي داشته باشد.

موسوي اصفهاني در پايان برگزاري مراسم احيا در شب نيمه شعبان را داراي فضيلت بسيار خواند و از عموم مردم خواست تا با شركت در اين مراسم فرج هر چه سريعتر امام زمان(ع) را از خداي متعال بخواهند.
:
:
:
آخرین اخبار