تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۶۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان تاکید کرد؛
دستورالعمل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با نیاز های استان تنظیم شود
استاندار خوزستان گفت: دستورالعمل شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای اجرایی شدن در استان خوزستان باید بومی سازی شده و بر اساس نیاز استان خوزستان تنظیم شود.

عبدالحسن مقتدایی عصر چهارشنبه در اولین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد بیان داشت:کلیات دستورالعمل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تایید شده است اما جزئیات این دستور العمل به بازنگری نیاز دارد.

وی بیان داشت: با توجه به نیاز های استان در بخش های کشاورزی ،صنعت و فضای جدید ارتباطات با کشور عراق خصوصاً در بخش صادرات دستورالعمل موجود به بازنگری نیاز دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اختلافات موجود بین اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان گفت: با این روش تنها بخش صنعت و تجارت استان است که متضرر خواهد شد.

مقتدایی بیان داشت: اول باید در کنار یکدیگر درس گفت و گو و دمکراسی را بیاموزیم و بعد برای برگزاری و تصمیم گیری برای چنین جلسه مهمی که تعیین کننده وضعیت بخش خصوصی و اقتصاد استان است تصمیم گیری کنیم.

وی بیان داشت: بهترین راه این است که یک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با مصوبات درون استانی تشکیل شود تا بتوان با شناخت دقیق از وضعیت برای استان تصمیم گیر ی کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه این شورا برای تعامل هرچه بیشتر دولت و بخش خصوصی است گفت:این شورا تشکیل شده تا بتوان مشکلات بخش خصوصی را حل کرد اما با اختلافات موجود بین اعضابه نظر نمی رسد در ادامه این شورا سودی برای بخش خصوصی داشته باشد.

مقتدایی بیان داشت: در این شورا باید افرادی عضو باشند که بتوانند با تصمیم گیری در خصوص مشکلات بخش خصوصی راهکاری هایی عملی برای برون رفت از مسائل و مشکلات ارایه بدهند.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد عصر روز جمعه آینده از سوی هر کدام از سازمان صنعت و معدن و تجارت،اتاق بازگانی اهواز و اتاق تعاون استان 8 نفر برای عضویت در این شورا معرفی شوند تا از بین افراد معرفی شده 8 نفر عضو ثابت این شورا معین شوند.

لازم به ذکر است ریاست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی بر عهده استاندار خوزستان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار