تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۶۵۰۲
تعداد نظرات: ۱۰۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقدمه چینی «روحانی» در خوزستان نتیجه داد/ «استاندار اصفهان» خبرخوش را اعلام کرد/ نگوییم «بهشت آباد»، بگوییم «طرح‌ تامین آب‌ شرب اصفهان»
زرگر از تصویب «طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود» خبر داد و گفت: صبح دیروز آخرین امضای مورد نیاز برای تصویب طرح ثبت شده و آن را لازم‌الاجرا کرده است / استاندار اصفهان می‌گوید: «همانطور که رییس جمهور نیز در جمع مردم خوزستان مطرح کرد، طرح بهشت‌آباد فقط به منظور تامین آب شرب اصفهان به اجرا درمی‌آید و بنابراین باید از این پس آن را با عنوان «طرح تامین آب شرب اصفهان» نام‌گذاری کرد.»
روزنامه اصفهان امروز در مطلبی به نقل از زرگر؛ استاندار اصفهان، خبر از نهایی شدن طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون موسوم به بهشت آباد با نامی جدید داد. متن این گزارش جهت اطلاع بازدیدکنندگان محترم در زیر می آید. بررسی مفاد این گزارش را در روزهای آینده در خوزنیوز بخوانید:


آب رفته! به زاینده رود باز می گردد

پنج ماه پیش که انتخاب استاندار اصفهان هنوز در مرحله گمانه‌زنی بود و گزینه‌های بسیاری برای این سمت معرفی می‌شدند، مردم، کارشناسان و افکار عمومی آرزو می‌کردند فردی انتخاب شود که بتواند دو مشکل اساسی اصفهان را حل کند. نخست بی‌آبی زاینده‌رود و دوم آلودگی فزاینده هوای شهر. یک ماه بعد و در نخستین روز مهرماه که حکم استانداری به نام رسول زرگرپور خورد، نخستین جرقه‌های امید در افکار عمومی اصفهان زده شد. چه‌ آنکه او مدیری بود که 16 سال پیاپی در حوضه منابع آب کشور فعالیت کرده بود و با مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود به خوبی آشنایی داشت. او، یک هفته بعد که به اصفهان آمد، در نخستین اظهار نظر رسمی اعلام کرد که احیای رودخانه زاینده‌رود و کاهش آلودگی هوا را در صدر فعالیت‌های خود قرار خواهد داد. پیگیری‌های زرگرپور ادامه داشت تا اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید و هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان مکلف شدند اقدامات ویژه‌ای انجام دهند تا تعداد روزهای با هوای سالم افزایش یابد. همزمان با پیگیری‌های استاندار برای تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوا، طرحی پنج ماده‌ای تدوین شد با عنوان «طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود.» طرحی که مشکلات این حوضه آبریز را به صورت علمی، دقیق و کارشناسانه بررسی می‌کرد و راهکاری منطقی برای برون‌رفت از آن پیش‌بینی کرده بود. این طرح در نهمین روز از آبان‌ماه امسال و درست در سی و نهمین روز از مدیریت رسول زرگرپور برای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ارسال شد و سوم دی‌ماه در دهمین جلسه شورای عالی آب کشور مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه که به ریاست اسحاق جهانگیری و با حضور وزرای نیرو و کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونین وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت و استانداران چهار استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد برگزار شد، پس از دو ساعت بحث و بررسی قرار بر آن شد این طرح پنج ماده‌ای به یک طرح 9 ماده‌ای تبدیل شود. پنج ماده نخست این طرح از سوی اصفهان و چهار ماده دیگر از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌های حاضر در جلسه پیشنهاد شده بود که در نهایت، سبب شد تا «طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود» برای تصویب به همه ارگان‌های مرتبط با این موضوع ابلاغ شود.

-‌ طرحی که استانی نیست

رسول زرگرپور از مدیرانی است که اعتقاد دارد اطلاع‌رسانی زمانی ضرورت پیدا می‌کند که یک طرح به صورت کامل به سرانجام رسیده باشد. او عصر دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شد تا از تصویب «طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود» خبر دهد. آنگونه که استاندار گفت، صبح دیروز آخرین امضای مورد نیاز برای تصویب طرح ثبت شده و آن را لازم‌الاجرا کرده است. او در جلسه دیروز اعلام کرد که موضوع آب، ادبیات خاص خود را دارد و از تقسیمات کشوری، سیاسی و استانی پیروی نمی‌کند. به اعتقاد زرگرپور، طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود شهرستانی و یا استانی نیست بلکه از سرچشمه تا تالاب گاوخونی را پوشش می‌دهد. او می‌گوید به این دلیل موضوع «احیا» درباره زاینده‌رود مطرح شده که این رودخانه دائمی فلات مرکزی از سال 85 به این سو به یک رودخانه فصلی تبدیل شده و آب به صورت مرتب در آن جاری نبوده است. او تاکید دارد که این طرح یک طرح جامع، علمی و کارشناسی شده است چرا که سعی شده ابعاد مختلف در آن دیده شود و با اجرای آن تمامی استان‌های درگیر در موضوع زاینده‌رود، از اثرات مثبت بهره‌مند شوند.

آب رفته به زاینده بر می گردد/ اصفهان امروز

-‌ ماده یک؛ تاسیس واحد مدیریت یکپارچه

«وزارت نیرو مکلف است نسبت به تاسیس واحد مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود در منطقه اقدام کند.» این جمله، متن خلاصه شده نخستین بند از طرح 9 ماده‌ای جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود است. ماده‌ای که استاندار در توضیح آن می‌گوید: «تا قبل از سال 84 یک مدیریت واحد بر حوضه آبریز زاینده‌رود وجود داشت اما پس از آن با تشکیل شرکت‌های منطقه‌ای، این مدیریت از بین رفت و سبب شد تا زاینده‌رود به یک رود چند پاره تبدیل شود. بنابراین با تاسیس مدیریت یکپارچه این حوضه آبریز، امیدها برای احیای زاینده‌رود افزایش می‌یابد.»

-‌ ماده 2؛ تشکیل شورای هماهنگی

«شورای هماهنگی مدیریت حوضه زاینده‌رود با ریاست وزیر نیرو و عضویت استانداران استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و معاونین وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان اصناف کشاورزان استان‌های مربوطه ظرف سه ماه تشکیل شود.» زرگرپور درباره این ماده نیز می‌گوید: «بر اساس این بند، وزارت نیرو باید از زمان ابلاغ طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود تا سه ماه نسبت به تشکیل نخستین جلسه این شورا اقدام کند که با پیگیری‌های انجام شده، این جلسه حداکثر تا دو هفته دیگر تشکیل می‌شود تا بازنگری در تخصیص منابع آب به قسمت‌های مختلف انجام گیرد.»

-‌ ماده 3؛ تعیین وضعیت حق‌آبه‌ها

«وزارت نیرو موظف است ظرف سه ماه از تصویب این طرح، وضعیت و میزان حق‌آبه‌ها، سهم‌آبه‌ها، صاحبان حق‌ اشتراک و حق‌آبه زیست محیطی رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی را تعیین کند.» استاندار در توضیح این ماده نیز تاکید کرد که تالاب گاوخونی نیازمند اختصاص سالانه 250 میلیون متر مکعب است که اکنون به صفر رسیده و لازم است که تلاش‌های ویژه‌ای برای اختصاص این حق‌آبه از سوی وزارت نیرو انجام شود.

-‌ ماده 4؛ بارگذاری جدید ممنوع!

«هر گونه بارگذاری جدید بر منابع آب زاینده‌رود تا پیش از تعیین تکلیف تخصیص‌های هر استان ممنوع است.» آنگونه که زرگرپور می‌گوید، مباحثی برای ساخت کارخانه‌های جدید فولاد، پتروشیمی و نیروگاه در استان‌های همجوار مطرح شده که در صورت ساخت این واحدهای صنعتی، منابع آبی حوضه آبریز زاینده‌رود بیش از پیش در معرض خطر قرار می‌گیرند.

-‌ ماده 5؛ برداشت‌های آب ساماندهی شود

«ساماندهی برداشت آب در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از هرگونه برداشت‌های غیرمجاز ضروری است.» بر اساس وظایف تعیین شده، مسئولیت اجرای صحیح این ماده بر عهده وزارت نیرو است و این وزارتخانه حق دارد با هر استانی که نسبت به برداشت‌های بی‌رویه، غیرمنطقی و غیرمجاز آب اقدام کند، برخورد کند. این ساماندهی، شامل حفر چاه، به‌کارگیری پمپ‌های انتقال آب و دیگر موارد انتقال دستی آب از سوی بهره‌برداران نیز می‌شود.

-‌ ماده 6؛ تغییر شیوه آبیاری

«ضمن فراهم آوردن تسهیلات لازم، تغییر شیوه‌های آبیاری توسط وزارت جهاد کشاورزی در منطقه‌ اجرایی شود.» این در شرایطی است که به گفته بسیاری از کارشناسان شیوه آبیاری مزارع و باغ‌های استان‌های بهره‌بردار از زاینده‌رود منطقی نیست و هنوز پتانسیل‌های بسیاری برای استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری وجود دارد.

-‌ ماده 7؛ تاسیس صندوق تامین خسارت خشکسالی

«صندوق تامین خسارت خشکسالی در حوضه آبریز زاینده‌رود تاسیس شود تا مصرف‌ کنندگان بخش صنعت که در زمان خشکسالی بدون کاهش سهمیه تصویب شده، آب دریافت می‌کنند، خسارت کمبود آب سایر مصرف کنندگان را پرداخت کنند؛ این مبلغ از محل افزایش قیمت آبی که در زمان خشکسالی در اختیار صنایع قرار می‌گیرد، تامین می‌شود.» بر اساس این ماده، مسئولیت تاسیس صندوق بر عهده استاندار اصفهان است و مسئولیت تعیین قیمت آب در زمان خشکسالی را نیز وزارت نیرو در اختیار دارد.

-‌ ماده 8 و 9؛ نهایی کردن مطالعات بهشت‌آباد و گلاب

«وزارت نیرو در مورد انتقال آب بهشت‌آباد و تونل گلاب که صرفاً به منظور تامین آب شرب طراحی شده است، ظرف مدت دو ماه بررسی‌های دقیق و تکمیلی را انجام داده و ضمن ارزیابی زیست محیطی طرح، گزینه‌ بهینه را جهت اجرا مصوب نماید.» استاندار اصفهان درباره این دو ماده نیز می‌گوید: «همانطور که رییس جمهور نیز در جمع مردم خوزستان مطرح کرد، طرح بهشت‌آباد فقط به منظور تامین آب شرب اصفهان به اجرا درمی‌آید و بنابراین باید از این پس آن را با عنوان «طرح تامین آب شرب اصفهان» نام‌گذاری کرد.»

-‌ قرار نیست از فردا آب در زاینده‌رود جاری شود

استاندار اصفهان پس از تشریح 9 ماده طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دستگاه‌های درگیر در این طرح، زاینده‌رود باز هم روزهای پر آبی را به خود ببیند. آنگونه که او می‌گوید: «نباید انتظار داشته باشیم آب از همین فردا در رودخانه زاینده‌رود جاری شود؛ بلکه شرایطی ایجاد می‌شود که کاهش منابع آب زاینده‌رود جبران شده و به تدریج افزایش یابد.» به گفته زرگرپور، 50 درصد از تامین آب مورد نیاز زاینده‌رود بستگی به بارش‌های فصل‌های پاییز و زمستان در سرشاخه‌های این رود دارد و در صورت مطلوب بودن بارش‌ها می‌توان به احیای زاینده‌رود در سریع‌ترین زمان ممکن امیدوار بود. او تاکید می‌کند: «زمانی که می‌گوییم سالانه 250 میلیون متر مکعب آب به تالاب گاوخونی اختصاص پیدا می‌کند، یعنی آب همیشه در زاینده‌رود جاری خواهد بود؛ اما این جاری بودن در طول یک یا دو سال رخ نمی‌دهد بلکه در چند سال متوالی باید نسبت به اجرای طرح احیا اقدام کرد تا در نهایت آب دوباره در زاینده‌رود جاری شود.

-‌ صرفه‌جویی فراموش نشود

استاندار که اعتقاد دارد کسری منابع آبی در حوضه آبریز زاینده‌رود باید در سه مرحله ویژه جبران شود، صرفه‌جویی را در نخستین اولویت قرار داده است. او می‌گوید: این صرفه‌جویی باید هم در بخش کشاورزی، هم در بخش صنعت و هم در بخش شرب اتفاق بیفتد تا بیش از این شاهد بروز مشکل برای مردم استان‌های اصفهان، یزد، چهارمحال بختیاری و خوزستان نباشیم. زرگرپور ادامه می‌دهد: البته در بلند مدت باید به دنبال منابع آبی جدید باشیم؛ منابع آبی جدیدی که از انتقال تامین می‌شود و می‌توان با انتقال آب خزر به منطقه مرکزی و همچنین آب خلیج فارس به اصفهان، کمبود را جبران کرد.

-‌ از بحران آب شرب خارج شدیم

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات اساسی موجود در تامین آب شرب هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «نگرانی اصلی مدیریت استان برای تامین آب شرب، در آبان‌ماه امسال بود که سد زاینده‌رود به سمت تخلیه کامل حرکت می‌کرد و ممکن بود آب سهمیه‌بندی شود؛ اما اکنون ما بحران را پشت سر گذاشته‌ایم و وضعیت کنونی سد با پیش‌بینی‌ها هماهنگ است؛ هم‌اکنون روزانه 14 میلیون متر مکعب آب به دریاچه سد زاینده‌رود وارد می‌شود و 5/12 میلیون متر مکعب برداشت می‌شود؛ بنابراین حجم سد، نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه بیشتر هم شده است.» استاندار اصفهان تاکید می‌کند: «در تابستان سال آینده مشکل خاصی برای تامین آب شرب اصفهان متصور نیستیم؛ بنابراین امیدواریم که تا پایان سال آینده در زمینه تامین آب شرب مردم مشکل زیادی نداشته باشیم.»
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
18
44
الهی که ازش سود نبرید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
کدام آب رفته؟ از زاینده رود در کتب مختلف تاریخی به عنوان یک رودخانه فصلی نام برده شده است.
ثانیا گیرم که آب را برده باشند ما خوزستانی ها باید جور آن را پس بدهیم. گناه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری.
مگر ما خودمان نمی گوییم گیرم که هیتلر یهودی ها را کشته باشد چه ربطی دارد که جور آن را فلسطینی ها پس بدهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
همه با هم روحانی مچکریم.
روحانی اولین رئیس جمهوری خواهد بود که فقط 4 سال ریاست می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
ناشناس روحانی نه آقای روحانی بعد هم شما کی باشی که مدت تعیین میکنی ؟ زنده باد آقای روحانی رییس جمهور محترم وبا فرهنگمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
الهی که خیر نبینید بد جوری دارین حق مردم خوزستانو میخورید
اصفهان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
بون ته کارون به دریاست
ته ته میره به آب دریای شور
اصفهان این عظمت در طول تاریخ رو با سیاست های غلط که روسای قبلی داشتند خراب کردیم
ما نه آب میخوایم نه نه بدیم خوبه
ما یادمون نره خوزستان لب مرز توی جنگ بود اما بیشترین شهید رو اصفهان داد
در کل تاریخ هیچ ملتی مثل این خاک نبود از ابراهیم تا به الان
بچه ها بدونید اصفهان دومین دهنده مالیات و آخرین گیرنده بوجست
سپهر
| Finland |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
برای اینکه دعای شما هم وطن به سرانجام مقصود برسد و اصفهان از این آب سود نبرد ما خوزستانی ها و بختیاریه ا که سالها است در اصفهان ساکن هستیم و مهمان این استان، باید از استان اصفهان برویم زیرا برای آب شرب ما استان اصفهان سالیانه حدود 400میلیون متر مکعب آب ÷رداخت کرده است.
رامهرمز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
2
9
من هم معتقدم که برای رودخانه های کارون دز که البته به کارون می ریزد و کرخه و مارون و جراحی مدیریتی به مرکزیت خوزستان با گستره جغرافیایی حوزه آبریز این رودخانه ها با هماهنگی و همکاری استانهای مشترک و بصورت منطقه ای تاسیس شود.نمایندگان خوزستان هم وزیر محترم کشور را به مجلس فرا خوانده و به ایشان کارت زرد بدهند.هرچه زودتر همایشی با موضوع اهمیت تصفیه آب پسماند بویژه در مناطقی کم آب هستند خصوصا اصفهان در وزارت نیرو و دانشگاهها برگزار شود.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
4
16
اقایون استاندار و نمایندگان استان حالا بیاین جواب بدین . این همه گفتین استعفا اخرش چی شد . ولی اگه روزی به خاطر این طرح کثیف بهشت اباد ، کارون خشک بشه اه دل خوزستانی ها ،مسئولین اصفهانی و مرکز نشین رو می گیره .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
4
20
بله تبریک فراوان خدمت استاندار و نمایندگان مجلس واقعا مردم خوزستان رو شرمنده خودتون کردین از این همه زحمت...
اگه نمیتونین کاری انجتام بدین مرد باشین بگین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
چه آرايي جمع كنن اين نماينده ها چند ماه ديگه؟!!!چه شود؟!!!
افشار پرویزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
2
14
درود بر خوز نیوز خدارو شکر که اطلاع رسانی هاتون به روزه .امیدوارم این مطلب رو ادامه بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
3
19
نگوييم دولت تدبير واميد!
بگوييم دولت ... و ...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
8
9
برای چی باید آب شهرم بره اصفهان این یک نوع ... دیگر از طرف دولته اخه کم درآمد شهرم به تهران میرود آنوقت اب شهرم هم برود اصفهان مردم عزیز فکر میکنم لازمه خودمان با دست خودمان حقمان بگیریم و آینده خوبی برای مردم شهرم نمیبینم
رضا از اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
7
9
آقایون نماینده ، منتظر چی هستین؟ الآن وقت استیضاح وزیر نیروست. پس چرا صداتون در نمیاد؟
آقای استاندار ، نکنه شما هم جرات حرف زدن نداری؟
آقای رییس جمهور ، احمدی نژاد رو بعد از 2 سال شناختم ولی تو رو از همون مناظره های قبل از انتخابات. دلم میسوزه به حال اونایی که به دولتت دل بستن.
وای به حالمون ، اون روزی که یاد احمدی نژاد کنیم. اون روز دیگه ایران جای موندن نیست.
سید سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
6
9
سایت خوز نیوز سلام
خداوکیلی من سید سهراب چقد کامنت زدم و گوشزد کردم و داد زدم و گفتم این سفر سفر سیاسی و با لابیگری نماینده ها و وزیر نیرو و استاندار اصفهان صورت پذیرفت و شما محافظه کاری کردید و کامنتهای من را که عین واقعیت بود نزدید این سفر سفر دلجویی و غیرتی کردن بود این سفر سفر آب بود و مقدمه آن خواب و خام کردن مردم مورد نیاز بود والله قضیه آب شرب نیست فقط برای مصارف کشاورزی و صنعتی و توسعه صنعت در آینده است بهترین آّبی که حتی نیاز به تصفیه ندارد برای مصارف صنعتی و کشاورزی غیر ضرور و غیر کارشناسی باید مصرف شود و بدترین آب پر از فاضلاب برای مردم خوزستان . این اتفاق شوم را باید به مردم خوزستان تسلیت گفت و به نماینده ها و استاندار و مسئولین خوزستان تبریک . خوز نیوز باز هم نظرهای مردم را نزن و به رسالتت عمل نکن چون ممکن است درب مغازه ات تعطیل شود ...ای عجبا و وا اسفا
سید سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
6
9
من در تعجبم این چه اصراری است که آب کارون که در پایین دست به زور را ه میرود و حیاتش و نفسش به شماره افتاده و به لطف فاضلاب در حال حرکت است باید به باتلاق گاوخونی بریزد و در زمین محو شود چرا ؟آب شرب آری زیاده خواهی و مصارف کشاورزی و صنعتی نه !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
9
قابل توجه استاندار که فقط حرف میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
چرا عادت دارید زود قضاوت کنید 4 سال پیش که کلنگ زدن نماینده هایتون و آقای استاندار قبلی کجا بودن فکر کردید خرابی های چند ساله یه ساله درست میشه
رامهرمز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
7
چرا نمایندگان استان خوزستان وزیر کشور را به مجلس احظار نمی کنند و به ایشان تذکر نمی دهند.یک استاندار زیر مجموعه ایشان دارد در مملکت و وضعیت معیشت و بهداشت و امنیت مردم حوزه کارون اخلال ایجاد میکند.
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
6
از ماست كه بر ماست اگه استانداري ومس لوين اين باشه از اين بيشتر چه انتظاري ميره
يك معلم فلك زده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
3
آقاي دكتر روحاني چند قول مهم در خوزستان دادند كه در بسياري مردم اميدها زا زنده كرد: 1-براي تامين نظر مردم كه مخالف انتقال آب از سرشاخه هاي دز بودند گفت قول مي دهم آب فقط براي شرب برود. معنا ضمني آن اين بود كه طرح بهشت آباد، كه آشكارا براي تامين آب كشاورزي بوده و هست و سخنان قبلي مسئولان اصفهان كه با كشاورزان اعتصابي خود گفته بودند مويد اين معنا است‏، اجرا نمي شود. اين مهم ترين خواست مردم خوزستان بود. اما مثل هميشه ساده انگاري خوزستاني ها باعث شد رودست بخورند. پس اين سرنوشت قول اول رئيس جمهور!
2-قول دوم تامين اعتبار براي اجراي طرح كشاورزي مقام معظم رهبري بود كه گفت براي 550 هزار هكتار تامين اعتبار شد و سه ساله اين طرح به اتمام مي رسد. اما عدم تحقق قول اول باعث مي شود كه اين قول هم به هوا برود. به يك دليل ساده: اين كه با اجراي طرح بهشت آباد ديگر آبي براي تامين كشت اين مقدار زمين نخواهد بود.
3- قولي داد براي منطقه آزاد اعلام شدن آبادان و خرم شهر. در اين باره فقط مي گويم صبر كنيد آخر پاييز جوجه ها بشمريم!!
4-يك قول ديگر هم داد كه براي ما دانشگاهيان خيلي مهم بود. ايشان گفتند اگر از نيروهاي استان به دليل گرايشات قومي و سياسي استفاده نكنيم اين خيانت بزرگي خواهد بود. معناي ضمني آن اين بودكه اين كار را نخواهد كرد. اما لطفا ببينيد امروز در دانشگاه شهيد چمران چه مي گذرد. آشكارا به دليل گرايشات سياسي از به كار گيري نيروها براي تعيين رئيس دانشگاه خودداري م كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
1
3
ببينيم استاندار با اين همه مشاورين مجرب آب و غير آب چه مي كند؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
4
واقعا كه ديگه هيچ اميدي نه به نماينده ها داريم نه به استاندار همي چي تمام شد...
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
10
حالا می فهمم چرا همان کشور جهان سوم ماندیم . در این کشور حرف زور حرف اول را می زند ، تمام طرحهایی که در کل دنیا منسوخ شده اند در ایران به راحتی اجرا می شوند و مسئولین هم با افتخار می گویند ما تنها کشوری در دنیا هستیم که می توانیم این کارها را انجام بدهیم غافل از اینکه دود ان نه در چشم مسئولین بلکه در چشم مردم می رود ، این همه کارشناسان گفتند طرح بهشت اباد فقط به ضرر خوزستان نیست بلکه مشکل ملی به بار می اورد اما این طرح به علت لابییه لابیگران در حال اجراست و انگار تنها کسی که می تواند جلوی ان را بگیرد خداست ، سفر روحانی به خوزستان تنها برای [...]ما بود که البته این را خیلی از مردم می دانستند و امدنش تنها برای یک [...]بود ، اب شرب غدیر در مقابل انتقال اب کارون .
استاندار اصفهان تمام سعیش را می کرد تا این قضیه رسانه ای نشود اما به همت مردم خوزستان رسانه ای شد اما در شبکه های بیگانه ، و شبکه ی خوزستان که شبکه ی این استان است حرفی از زنجیره های بزرگ نزده و متاسفانه ان را به شکل دیگری بیان می کرد واین شبکه هم در دست مرکز نشینان بود . نمایندگان خوزستان هم به هر حال کارهایی کردند اما لابی اصفهانی ها قوی تر بود در ضمن وزیر نیرو هم ...یست ، و حالا نمایندگان خوزستان باید وزیر نیرو را استیضاح کنند . امیدوارم هنوز بتوان کاری برای کارون کرد چه از طرف مردم وچه از طرف مسئولین و گرنه اینده ی بدی را برای خوزستان و ایران می بینم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
7
4
سلام به همه.تنها راه اینکه پای این مهم رو به رسانهای تلوزیونی باز کنیم.اونوقت این لابی گری های اصفهانیهای زیاده خواه رو میشه.نمایندگان و استاندار و شهردار باید با مردم یکصدا شوند.رییس جمهور هم باید زیر این فشارها قدخم نکند.من چندباری به 20:30 و اخبار شبکه یک ایمیل زدم.اگر همه دوستدارا کارون این کارو بکنن. مطمِینن نتیجه میده.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
6
7
با نفت ما که تهرانو آباد کردن حالا دست از آب خوزستان هم برنمیدارن. خوزستان تقاص کدوم گناهشو پس میده؟ که از همه جا باید بکشه. خوبه حالا هوای خوبی نداریم وگرنه یه طرح هم برا انتقال هوا تصویب میکردن
خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
8
6
اصفهان داره زیرکانه آب سرشاخه های کارون رو می بره
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اینو نمی گن زیرکانه می گن لابی گرانه.
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
7
آقای روحانی شما کارون را نابود کردی زاینده رود را احیاء کردی .
یک سوال دارم فرق کارون با زاینده رود در چیست؟
مگر کارون یکی از رودهای بزرگ ایران نیست ؟ چرا اینقدر در حق این رود کم لطفی میکنید ! تا جایی که حاضرید زاینده رود احیاء بشه، ولی کارون نابود بشه!؟
کارون بی زبان چرا باید تاوان بی تدبیریهای مسئولان نابلد رو بده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
8
7
بگویید آب ... به زاینده رود می آید . حرام باد بر شما
کارون مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
6
7
کارون مظلوم، قربانی زاینده رود شد . چرا باید این رود را فدای رود دیگر کنیم از جان این رود چه میخواهید!!!

چطور یک شبه آب شربه اهواز رو حل کردن!؟ میدانید چرا؟
که ما خوزستانیها با انتقال آب از سرشاخه های کارون مخالفتی نداشته باشیم این امتیاز ناچیز رو بهمون دادن تا دست از مخالفت انتقال آب به مناطق مرکزی برداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
5
7
من از این تعجب میکنم که چرا نمایندهای استان خوزستان وزیر نیرو رو استیضاح نمیکنند!!!!!!!!!!!!...
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
7
6
استاندار اصفهان چه جثی هم گرفته، آب رفته به زاینده رود بر میگردد؟
آب زاینده رود اصفهان کجا رفته بود؟
... و پررویی هم حدی داره حتی حاضر نیستن بگن به لطف کارون و نابودی این رودعظیم و پر آوازه ، زاینده رود اصفهان احیا میشود
منت هم میذارند واقعا نمک نشناسید بیچاره رود کارون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
8
5
اصفهانی ها به دنبال این هستند که زاینده رود رو، با نابودی کارون احیاء کنند و در این راه ساپورت میشوند لابی های غدری پشت این قضیه هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
8
8
سفر آقای روحانی در واقع برای خوزستان نبود برای اصفهان بود
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
9
4
تیتر بزنید احیاء زاینده رود به بهای نابودی کارون.

واقعا متاسفم برای مسئولانی که مانند پت و مت کار میکنند مانند سد گتوند... . و همچنان ما شاهد این پروژه های به اصطلاح عظیم افتخار آمیز می باشیم
کیست که جلوی این بی تدبیری ها رو بگیره ! نخبه ها ، محیط زیست ... دانشگاهیان استادان... کسانی که دوستدار محیط زیست هستند پس کجاییند؟!
چطور برای یک پلنگ تیر خورده مسئولان محیط زیست برنامه ترتیب دادن سر و صدایی در رسانه ها به راه انداختند ولی حال که شاهد منقرض شدنه رودی عظیمی به اسم کارون هستیم که به حیات ما انسانها بستگی دارد بحثی به میان نمی آید!؟
علی
|
Finland
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
6
7
اینم از تدبیر اقایونه.
محمد رامهرمزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
6
3
چرا ناراحت بشیم، وقتی نماینده های ما از ترس عدم تایید در انتخابات آینده سکوت میکنند ما چکار کنیم تنها راه این است که ما هم کوچ کنیم به اصفهان.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
8
3
چطور اصفهانی ها برای استان ما تصمیم می گیرند و جایگاه این استان کجاست کافی نیست با پول این استان تهران و اصفهان و ... شهر شدند و شهرما روستای بزرگی است که نمایندگان بی ... استان و استاندار بی ... داریم که باید پیگیری کنند واقعا خجالت بکشید اگر به فکر منافع خود نیستید استعفا بدهید
ناشناس
|
Finland
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
7
2
داره میگه خوزستانی ها آبتونو بردیم هیچ ... نکردین
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
5
3
ما تو اهواز چند بار تجمع کردیم هم نظر دادیم و از حقمون دفاع کردیم هم نخبکان استان نامه نوشتند هم هنرمندان خوزستانی اعتراض کردن هم امام جمعه اهواز و استاندار کفتند که حتی قضیه آب شرب عوام فریبی است دیگه چیکار باید میکردیم چرا تاوان نادانی اونها رو ما باید پس بدیم ؟ حتی نمگن آب کارونه میکن آب رفته ! استاندارشون که بهمون توهین کرد ! الان خوزستان حس اون فردی رو داره که با توهین و تجاوز و توسری پولش و بردن و دادگاهی نیست که عدالت داشته باشه و اون بره شکایت کنه و سرخورده شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
9
3
مردم بیچاره خوزستان
که چه ساده فکر می کردند کارون را می توانند "نجات" دهند

پس کجایند آنان که می خواستند کارون را نجات دهند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
10
7
نفرینتون میکنیم
خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
11
6
به خدا واگذارتان میکنیم.
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
7
6
اگر آب کارون اینقدر زیاده چرا تالاب ها ی خوزستان بیشترشون خشک شده؟
چرا به تالاب های خوزستان آب نمیدین ؟ چرا این تالاب ها رو از رود کارون تغذیه نمیکنید تا خشک نشن؟
زاینده رود کیلومترها از استان خوزستان فاصله داره به ما چه که خشک شده ما باید جوره همه رو بکشیم، یتیم گیر اوردین همش میزنید تو سره خوزستانیها.
علی
|
Finland
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
5
4
؟آقای زرگر پور بهترین راه انتقال صنایع ذوب ؟آهن و فولاد از اصفهان به استا نهای ساحلی است حالا خواه خوشت بیاد خواه خوشت نیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
8
5
دلتون خوشه فکر کردید اصفهانیها رو ول میکنن به ما میچسبن چند ساله خونه های همکف هم بدون پمپ آب ندارن البته بهتره بگیم فاضلاب بعد هم بهترین آب رو می‌فرستن واسه عزیزا قول آب کرخه به ما میدن امیدوارم خسته شدیم از بس که به ما خوزستانیها گفتن بزک نمیر بهار میاد . خدایا به فریادمون برسه بالاخره خدا جای حق نشسته .تا کی اصفهان میخواد رو کول بقیه استانها بره بالا ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
9
2
من واقعا به این نتیجه رسیدم که هیچ کس به فکرما نیست وفقط یلدند حرف بزنندوآمارخوب نشان بدهند.اگرراست میگویند قضیه گردوغباراستان راحل کنندیااین همه جوان بیکارببرندسرکاروالهی بایدجوابگوی خداباشند.
ناشناس
|
Lithuania
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
7
4
آبی که همین الان به اصفهان منتقل میشه خیلی بیشتر از نیاز آب شرب تمام حوضه زاینده رود است. (با این فرض که قرار باشه همه آب شرب اون منطقه از کارون منتقل بشه)
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
7
3
آقای استاندارمبارک .نمره چندین بدیم خوشحال می شوید.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
8
3
سلام اگرمدیران استان اصفهان مدیر بودند تو این چند ساله به فکر نگهداری زاینده رود بودند نه اینکه با وجود این همه نعمت خدادادی زاینده به نقطه مرگ رسید و حال به فکر نابودی رود کارون ما افتاده اند
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
6
6
چه خوش خیالید وقتی لوله ها زده شدند اون موقع کی میخواد کنترل کنه که آب چقدر باید وارد اصفهان بشه؟!!وقتی دو سه بار این کشاورزای اصفهان اعتراض کردن این دریچه رو بیشتر باز می کنند که آب کشاورزای اصفهان تامین بشه قبلا دیدیم که چکار کردن این کشاورزا...
رامهرمز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
5
4
در گذشته کارون رودخانه قابل کشتیرانی بود.الان هم باید این قابلیت احیا بشه.چرا در سفر ریاست محترم جمهور به خوزستان استاندار و سازمان آب و برق و نمایندگان در اینباره سکوت کردند؟ با توجه به اعلام آباان و خرمشهر بعنوان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی و باید قابلیت کشتیرانی در کارون تا جنوب اهواز احیا شود.این کار باعث اشتغالزایی بسیار خواهد شد.
میلاد
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
7
8
دولت تدبیر و امید در 6 ماه اول حقیقت خود را نشان داد ،

امیدی دیگر نیست

مرگ بر دروغ ، مرگ بر دروغ ، مرگ بر دروغ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
6
2
باسلام جواب شهداي مان وبه خصوص خوزستان را چگونه مي خواهيم بدهيم ما در مقابل دشمنان قسم خورده امام وانقلاب ايستاديم اما در مقابل زياده خواهي بعضي ها ناتوان هستيم چرا بايد بعد از گذشت 28سال از پايان جنگ هنوز شهرها ي ما خراب كشاورزي ما در شرف نابودي مهمتر از همه فقر وبيكاري جوانان را فرا گرفته ودر برابر ان بعضي شهرها ي كشور به طور مرتب پيشرفت مي كنند ما حسود نيستيم ولي عدالت چيز خوبي است البته حق را بايد گرفت وبه ما نمي دهند هرچند رهبر معظم تاكيد مي كنند اما متاسفانه مسولان گوش نمي دهند ولي بر مسولان استان لازم است حركتي با هم بكنند تا حق مردم را بگيرند
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
7
6
نباید بزاریم این را هم ببرند چون حالا به اسم اب شرب است بعدها میفهمیم مسیر کارون راعوض کردند وبه اصفهان بردن بدانید اینها دارند به مردم ...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
7
6
همه هم میهنان باید متحد بشن و کشور رو از دست لابی گران اصفهان و یزد و ....نجات بدن تا محیط زیست کشور تخریب نکنن به قیمت پر کردن ... ول کن نیستن.
گمنام
|
Finland
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
4
1
من که از خدامه خوزستان کلا نابود شه میدونید چرا؟ چون فقط به اهواز اهمیت میدن بقیه شهرهای استان مثل یک روستا میمونند ضمنا چون شوشتر از دوره اشکانیان تا سال 1303 مرکز استان بوده بعد مرکزیت رو بردن اهواز و همین باعث تنفر من از خوزستان و اهواز شده تو اون دوره زمانی همه مراکز استان مرکزیتشونو حفظ کردن تنها شهری که مرکزیتش تو اون دوره تغییر کرده شوشتر بوده واقعا جای تاسف داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
2
7
عزیزانی که اینقدر جوش میزنند؛ تاحالا برای زیباسازی و بهسازی کارون چه کرده اند؟
من ساکن اهواز هستم ولی زیبایی زاینده رود را دیده ام ،از کارون جز بوی فاضلابش و زباله هایی که مردمانم در آن میریزند چیزی ندیده ام.
همان بهتر که کسانی که لیاقتش را دارند و زیبا نگاهش میدارند آنرا ببرند.
حرف حق تلخه
خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
6
1
اون تونل که من عکسش دیدم تمام اب می بلغه
عاشق کارون و خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
4
0
باز هم کارون و قصه هاى تمام نشدنى آن!
آقاى روحانى مردم خوزستان مگر حقشان را ادا نکردند پس ديگر بايد تاوان چه چيزى را بدهند تا کى خوزستانى ها بايد خون دل بخورند و رنج سادگى و بى تدبيرى برخى
مسولان را بکشند تا کى اين گرد فلاکت و بدبختى از سر خوزستان و خوزستانى زدوده مى شود کارون متعلق به خوزستانى هاست رگ و شريان شادى و اميد خوزستان است اميد و اقتصاد و شکوفايى اقتصادى خوزستان است
آقاى روحانى پول نفت خوزستان کجا ها هزينه ميشود متروى اهواز کى راه اندازى مى شود زمين هاى خوزستان کى سيراب ميشوند استخدام هاى
خوزستان کى بومى مى شوند اصلا آىا قرار است مردم و جوانان خوزستان رنگ اميد و ارامش را به چشم ببيند؟
...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
3
0
خبر خوشتر اینکه تو دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز که مرکز علمی آب استان و پایگاه اول مخالفت و مقاومت در برابر انتقال آب به اصفهان می باشد برادران .... مثل ... و دکتر ... جذب می شوند تا به... در امر اننقال آب کارون یاری برسانند اما واسفا فرزندان خوزستان در گزینش این دانشکده ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
5
0
من به عنوان یه اهوازی میگم الهی خیر نبینن بد جوری دارن با احساساتمون بازی میکنن خوزستان خیلی داره لطمه میبینه از همه جهات .1از جهت تحمل جنگ.2از جهت فوتبال .3از جهت اب کارون.4از جهت جونامون که همه مدرک دارن ولی بیکارن و خیلی چیزای دیگه که ادم نمیتونه بگه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
صدام اهواز رو گرفت شما هم ریختید اصفهان و شاهین شهر رو تسخیر کردید
آبتون رو هم بیارید
فولادی که باهاش خونتون رو میسازید از فولاد مبارکه است که از آب زاینده رود تامین میشه
آب اون رو هم بیارید
انرژی اتمی و بقیه اش رو نمیگم
50 درصد درامد غیر نفتی لز استان اصفهان و یزد است
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
2
آب نعمت خدادادی است ومتعلق به همه بندگان خدا است کسی نمی تواند این نعمت را مالخود کند دولت ها موظف ومکلف هستند آب شرب مردم اصفهان را تامین کنند نباید به قیمت به خطرانداختن حیات انسانی استان خوزستان آب را به استانهای دیگر سرازیر کنند.
ضمنا دولت باید سریعتربه فکر راه چاره ایی باشد و اختلافات کاری خودشان را به مردم منطقه منتقل نکنند.
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
2
1
روسیاهی این مسئله میمونه واسه رئیس جمهور و استاندار خوزستان.چند سال دیگه وقتی طرح اجرا شد و کارون رو خشک کردند چطور این افراد می تونند سرشون رو بالا بگیرند؟؟
نمیئونم پیش خودشون چی فکر کردند چطور میخوان جواب خدا رو بدند نابودی یک رودخانه با آسیب های فراوان بر محیط زیست و مردم خوزستان آیا گناهی بخشودنی است؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
2
0
چشمت روشن آقای مقتدایی
واقعا که ماموریتت رو در دولت تدبیر و امید خوب انجام دادی
اونهمه توهینهای مستقیم این آقای زرگر که بی جواب موند باید هم جرات کنند تو روز روشن یه همچین .... کنند
معنی تدبیر رو هم فهمیدیم کجایی احمدی نژاد حلالمون کن زیاد بهت بد گفتیم ولی حداقل تو دروغ که میگفتی همه میفهمیدیم حالا تدبیر می کنند و با پنبه سرمون رو میبرند ! حیف اون رای امیدوارانه که ما به این تدبیر دادیم !
حسین40
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
6
ما خوزستانی ها که جزئ لشکریان یزید نیستیم بزارید اب خوزستان ببرن برای مصرف شرب
ب خ
|
-
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
2
2
س.

دوستان این ها همه درس خوبی هستن برای ما تا ما هم یاد بگیریم که چطور با هم متحد ویک حرف باشیم و دشمنی رو بزارم کنار وبا هم حق خودمون رو بگیریم ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
4
0
ای کاش مدیران ما هم مثل استاندار اصفهان شانتاژ بلد بودن! اینطور که من فهمیدم استاندار اصفهان ...گفته و هنوز هیچ طرحی در شورای عالی آب تصویب نشده است!!
کارون رود
|
Finland
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
3
0
رفته بر باد کارون ما کجایند یاران با وفای ما
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
4
1
ماهیت دولت اصلاحات مشخص شد(نباید به استان مرزی رسید)نفت باید بره بالا،هوا باید کثیف بشه،کارون باید خشک بشه،
چند روز پیش 50 درصد درآمد شرکت فولاد رو بردند واسه متروی پرند تهران در صورتی که متروی اهواز چند ساله بدلیل بی پولی متوقف شده،50 درصد بوجه عمرانی خوزستان گم شد چرا چون مرزی هستیم،فقط باید دعا کرد که امام الزمان(عج) ظهور کنه امیدوارم گوش شنوایی باشه که این درد دلها رو بشنوه.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
9
0
مگه زاینده رود آبی داشت که حالا بره،سالهاست که باید به زاینده رود گفت کارون 2
واقعا واسه مسولین خوزستان متاسفم،خون اصفهانی ها رنگین تر از خوزستانی هاست
خوزستانی مقیم قما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
6
0
سلام-اولا مانه سال اب شورخوردیم هیچ اتفاقی نیفتاد اگه خدا وکیلی برا خوردن باشه ما که لشکر عمر سعد نیستیم ولی ظاهرا انتقال اب برازاینده رود میکنید مشخصه بی رویه وغیر کارشناسی است چون میخواهید ازاستانی اب ببرید که خودش در کشاورزی وجدیدا در ابزیان و.. پر محصول وصاحب رتبه است لازم بگم این استان خوزستان از اب میبرند به اب اهواز وابادان رسیدن.
علی
|
United States of America
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
0
9
نصف خوزستان داره تو اصفهان زندگی میکنه اب یزد و بم ....از این رودخنه گرفته شد حالا کاراخانه ها هیچی نصف بیشتر اب کارون هم که به اروند میریزه من نمیدونم مشکل شما اهوزیها چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
بی عقلی و بی تدبیری جانم
شنیدی میگند شاخه ای رو که روش نشستن می برند
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
0
چرا باید همیشه راحت ترین راه هارو انتخاب کنیم؟ طرح های زیادی هست که مشکله زاینده رود رو برطرف کنه ولی پر هزینه. چرا باید برای نجات زاینده رود کارونو از دست بدیم؟ مامیتونیم هردو رو باهم داشته باشیم. کافیه دولتمون هزینه کنه و از اونجایی که منابع آب ایران تجربه کافی نداره از کشورهای پیشرفته کمک بگیریم.باران مصنوعی.انتقاله کارخانه جات اطراف. ممنوع کردن مدتی برداشت. شیرین کردن آب شور دریامون و انتقال آن به زاینده روی واسه افتخار مملکتمون. شهرای تاریخیمون داره از بین میره اون وقت چسبیدین به تهران.
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
0
1
سایت شما خیلی خوب است
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
1
5
اصفهان به اندازه خودش اب داره اضافه برداشت ها باعث خشک شدن زاینده رود شده راستی بدونید اصفهان سومین تامین کننده منابع دولت است با ذوب اهن و فولاد اونها هم از همین زاینده رود اب میگیرن حالا خوزستانی ها اعتراض میکنند اگه راست میگید حقتان را برید از تهرانی ها بگیرید و یزدی ها که ما را به جان هم انداختن
کامرانی
|
United States of America
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
10
زاینده رود هیچ وقت فصلی ببوده و همیشه دائم الجریان بوده .لطفا اکی نگید تو کتب تاریخی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
4
چرا نماینده شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری آقای جلیل؛در برابر احداث سد بهشت آباد به بهانه کمبود آب در استان چهامحال و بختیاری مخالفت میکند اما در شهرستان لردگان دو سد خرسان در حال احداث است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
6
سلام به همگی هموطنان
من سوالم از هموطنان بختیاری و خوزستانی اینه که کدوم از خانواده شما یه شخصی از خانوادشون تو اصفهان زندگی نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟ فقط مثله ثبت نام یارانه دروغ نگید
يه اصفهاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
5
اصفهان يه شهر صنعتي و مدرنه بايد بهش رسيدگي بشه
حرفو كم كنيد. به افق خيره بشيد تا اصفهانيها كاره خودشونو بكنن.
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
3
4
یکی از بی خاصیت ترین مدیران اصفهان طی چند سال گذشته مهندس ... است که موجب شد چهارمحال بختیاری و در واقع آقازاده های آنجا بر آب زاینده رود مسلط شوند و با برداشتهای بی رویه آب در بالا دست سد زاینده رود، سد خالی و بدون آب گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
1
6
خوزستانی های عزیز مردم اصفهانی حدود 6 سال از بی اب زاینده رود رنج میبرند بسیاری از زمین های کشاورزی 6 سال بی محصول هستند حال نیز فقط اب که به اروند رود ریخته میشود را خواهد گرفت
میلاد اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
1
5
من نمیدونم این خوزستانی های عزیز که کلا یه شهر بنام شاهین شهر در اصفهان دارند و قریب به 90 درصد اهالی این شهر خوزستانی هستند بعدشم آب کارون که در نهایت میریزه تو شط العرب و اضافشو میخوان بیارن مرکزیت کشور ثالثا آب زاینده رود هم که چند ساله اصفهان داره میده به یزد و کاشان...صدامون هم در اومده ولی نه به اندازه خوزستانی های عزیز من نمیدونم چرا بعضی از این خوزستانی ها میان تو این سایتو اینقدر دری وری مینویسن!!!!!! آخه کی گفته که زاینده رود فصلی بوده؟؟؟ اون کتب تاریخی رو از کجا گیر آوردی دیگه؟؟؟؟؟!!!!!! . ولی اینو قبول دارم که به خوزستان اصلا رسیدگی نمیشه . نفت اهوازو میبرن تهران خب برین یه کم یقه تهرانو بگیرین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
1
3
استان شما 23000 شهید ، 55000 جانباز ؟؟؟؟ الان جمعیت خوزستانی و شهرکردی در اصفهان از جمعیت خود استانشان بیشتره !!!! باشه تمام کارمندهای غیر اصفهانی برگردند به شهرهاشون فولا د و سیمان و برق و.... خودشون تامین کنند . این که نمیشه آب مارو آب مارو راه انداختید . اصل اینه همه نعمتهای ایران مساوی بین شهروندانش تقسیم بشود حالا اگه مدیران شهرتون درس مدیریت نخونده اند و .... مقصر خودتان هستید . با تشکر
جمال
|
Finland
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
1
4
من به عنوان یک اصفهانی حاضر نیستم رودخونه شهرم با آبی که از کارونه وحق مردم خوزستان پر بشه بابا ما خودمون زاینده رودمون پرآبه هیچ احتیاجی هم به سرشاخه ی دیگه ای نداره اینم میدونم که قدرت مسولین اصفهانی بیشتر از نفوذ وقدرت یزدی ها وکرمانی هانبود فقط افسوس که....
پورشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
6
اینکه ما برای آب شرب از آب سرچشمه های کارون استفاده میکنم درسته ولی کسی می تونه جواب بده که وقتی تقریبا 1میلیون خوزستانی در اصفهان زندگی میکنه میشه بهشون آب نداد و بگیم این حق آب ماست و به شما نمیدیم؟؟؟؟؟؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
1
1
سلام بکس تو این شلوغ بازاری یکی بگه شهر کاج چی میشه اگه سد بنا شد شهر کاج باید جاب جا بشه
مهدی
|
United States of America
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
1
3
اب کارون که هنوز کم نشده هروقت کم شد بیاید اعتراض کنید و جنجال به پاکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
1
4
من نه اصفهانی ام نه خوزستانی فقط یه ایرانی ام که وقتی منظره زشت سی و سه پل رو با رود خشک شده دیدم اشک از چشام جاری شد واقعن داریم با میراثمون چه میکنیم. میراث فقط سه و سه پل و پل خواجو نیست. میراث رودیه که سالهای سال جاری بوده و الان یه سری مسؤول دارن آبشو بر باد میدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
3
چیه واس خودتون میدوزین میبافید هی حقمون حقمون درآوردید مال شما تو.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
4
زاینده رود شده گوشت قربونی هر ریییس دولت که میاد اب این رود را برای دیار خودش میفرسته یکی میده به کرمان یکی به یزد یکی به قم اگه اب زاینده رود فقط مال خودش بود احتیاجی نداشت که حالا منت چاار محال و خوزستان بالای سرش باشه خاطرتون جمع که دولت فقط به فکر منافع پایتخت است و خیرش هم به اصفهان نرسیده جز ضرر مثل همین الودگی هوا و انرژی اتمی که گریبانگیر مردم اصفهان شده اصفهانیها با عرضه و لیاقت و پول خودشون شهرشون ا اباد میکنند نه مثل تهرانیها که از کول بقیه بالا میرند
علی از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
6
خوب این همه خوزستانی و لر تو اصفهان چیکار دارند...برید از اصفهان ابتونم ببرید...هرییییییی...از اون شهر بد هوا و بد اب وغذا میاد اینجا حال میکنید تازه هایو هویم میکنید..زود برید
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
2
3
حق اآب اصفهان رفته به قم و یزد خوزستان هم باید تاوانشو پس بده دیگه مگر اینکه آب رو برگرد نید یزد قبلا چیکار میکرد حالا هم همون کارا رو بکنه این درسته که کشاورز اصفهانی که نوه و عروس و داماد داره و آبروداره و یه روزی برو بیایی داشته حالا باید بره برا کارگری که آیا کسی بهش کار بده یا نه ، این درسته که اکوسیستم مرکز ایران بهم ریخته و تو اردیبهشت اصفهان پاییز میشه اگه انصاف باشه باید خود قم و یزد بگن آب اصفهان رو برگردونید به خ دشون این آب به ما حرومه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
1
2
مشکل از بالا دست زاینده روده.
یک هفته پیش اونجا بودم ودیدم که آب چجوری هدر میره.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
1
0
چقدرم اب به اصفهان اومد بری توی زاینده رود ازوس خوشکه حالت بد میشه
عارف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
1
2
بعیدمیدونم که دیگه زاینده رودبه خودش آب ببینه چون ...
دكتر رضايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
1
با سلام - به نظر من در پروژه هاي بزرگ از جمله انتقال اب بايد بخشي نگري را فراموش و كلي نگري را سر لوحه قرار داد / اين كه نماينده يك حوزه در رد يا تائيد يك پروژه ملي افكار حوزه انتخابيه خود را بدون توجيه نگران نمايد دليلي توجيه ناپذير ميباشد و بايد اين افراد بدليل اين كارها در محكمه جواب بدهند
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
حسبناالله ونعم الوکیل نعم المولی ونعم النصیر.السلام علیک یااقلیم العیلامیین
یاسمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
واسه چی باید آب شهره عزیزم بره اصفهان...مگه اصفهان واسه خوزستان چیکار کرده...شماها که ابو بردید ولی امیدوارم هیچوقت خیرو خوشی نبینید ازش....
حرومتون....
نگرش ملی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
من دکترای آب دارم و استاد دانشگاه هستم اینو میگم برای خوزستانی های عزیز نگرش به آب در جهان نگرش جانی شده نه منطقه ای تا وقتی که شما بی رحمانه در مورد اصفهان و زاینده رود و خشک شدن تالاب گاوخونی صحبت میکنید و نگرش ملی ندارید انتظار نداشته باشید کارون هم در امان بمونه مشکل زاینده رود اصلا صنایع فولاد این شهر نیست چون کل آب صنعت و شرب این شهر کمتر از 10% آب تامین شده هم نیست بلکه مشکل اولا مدیریت افراد نالایق هست که آب زاینده رود که که در کنوانسیون بین المللی زیست محیطی رامسر تصویب شده هیچ پمپی نباید روی رودخانه ی زاینده رود نصب بشه ولی در حال حاضر بیش از 200 پمپ غیر مجاز روی روخانه در منطقه ی شهر کرد است با مجوز افرادی مثل .... می دزدند دوما مردم شهرکرد هم مثل خوزستانیهای عزیز آب رو از آن خودشون میدونن مثل نفت رو که شما از آن خودتون می دونید و با کشاورزی های نا به جا مثل کاشت بادام و هلو در مناطق سنگلاخ شهر کرد اجازه رسیدن آب به دشت اصفهان رو نمیدن کاش میشد همه ی حرفام رو بنویسم واقعا دلم به حال زاینده رود می سوزه
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
به نظر من طرح بهشت اباد یه طرح بدون برنامه ای که اجرا شده به عنوان اب شرب اب را فقط می خواستند ببرندومسولین اگه ان موقع که اب راانتقال داده اند بااین وضعیت ریزگردهاکه بادروغ که می خواهندسرخوزستانی ها را شیره بمالندمی گویند منشا خارجی داردکه دروغه بخاطر انتقال اب وبازی کردن با اکوسیستم هستش که مشکلات ریز گردها پیش امده حالا بقول خودشون طرح بهشت اباد برای خودشون شده وطرح جهنم اباد شده برای مردم بدبخت خوزستان بنطرمن مسیولین اگه می خواستندتا بحال کاری کرده بودن لطفا به گوش مردم برسانیدوبه گوش رهبری تاجلوی این سیاست کثیف را بگیرد
:
:
:
آخرین اخبار