تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۰۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگ‌ترین تامین‌کننده پوشش بیمه کشتی در جهان اعلام کرد
ابهام در مورد تعلیق تحریم پوشش بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران
بزرگ‌ترین تامین‌کننده پوشش بیمه کشتی در جهان اعلام کرد که در مورد نحوه پرداخت خسارات پوشش بیمه کشتی‌های حامل نفت ایران پس از 20 جولای (پایان فرصت 6 ماهه) ابهام وجود دارد که این امر پوشش بیمه این کشتی‌ها را بسیار محدود می‌کند.

به نقل از بلومبرگ، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های ارائه‌دهنده پوشش بیمه کشتی و از اعضای گروه بین‌المللی پی‌اند آی اعلام کرد که با وجود کاهش تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، بیمه نفتکش‌ها برای صادرات نفت ایران احتمالا غیرقابل استفاده خواهد بود.

گروه گارد ای‌اس سازمان نروژی پوشش‌دهنده بیمه برای خطرهایی نظیر نشت نفت در وب‌سایت خود نوشته است، مالکان کشتی که نفت ایران را حمل می‌کنند ممکن است درصورت ادعای خسارت پس از 20 جولای که کاهش‌های موقتی تحریم‌ها، لغو یا دوباره تمدید می‌شود، هیچ مبلغی بابت خسارت دریافت نمی‌کنند.

در این  اطلاعیه آمده است، اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا از توضیح و شفاف‌سازی در مورد اینکه آیا ادعای خسارت پس از 20 جولای در صورتی که حادثه پیش از آن به وقوع پیوسته باشد، قابل وصول است یا نه خودداری کرد.

میس‌وین ماهش تحلیلگر بانک بارکلیز گفت: این ابهام در ادعای خسارت برای بیمه، سبب احتیاط و تردید این نفتکش‌ها برای حمل محموله‌های ایران می‌شود و در نهایت سرعت افزایش صادرات نفت ایران در این 6 ماه محدود خواهد شد.

اندرو باروت مدیر اجرایی گروه پی اند آی، تامین‌کننده پوشش بیمه 95 درصد کشتی‌های جهان، گفت: پیش از کاهش محدودیت‌ها از سوی اتحادیه اروپا، اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همین رویه را داشت.

وی افزود: این موضوع تعلیق اخیر تحریم‌ها در مورد پوشش بیمه را از بین می‌برد و به ویژه پوشش بیمه پی‌اند ای را بسیار محدود می‌کند.

گارد به عنوان بزرگ‌ترین عضو پی ‌اند آی در اطلاعیه خود آورده است، اعضا و کلوپ‌ها باید بر این اساس فعالیت کنند که پس از 20 جولای 2014، کلوپ‌ها قادر نخواهند بود تا به هیچ یک از بدهی‌های ناشی از ادعاهای خسارت در دوره 20 ژانویه تا 20 جولای پاسخ دهند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: نفتکش‌ ، نفت ، ایران ، بیمه ، کشتی
:
:
:
آخرین اخبار