تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۵۵۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دهقان خبرداد:
300 اردوگاه دانش آموزی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت در کشور فعال است
رئیس اداره فضاهای تربیتی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 300 اردوگاه دانش آموزی در کشور به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبرداد.

علی دهقان پیش از ظهر چهارشنبه در گردهمایی مشترک مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی خوزستان با ارائه نمایه شبکه ارتباطی اردوگاه‌های سراسر کشور به تشریح کارکردهای این شبکه پرداخت و دستورالعمل‌های اجرایی، رویکردها، برنامه‌ها و سیاست‌های نوین وزارت آموزش و پرورش در خصوص اردوگاه‌های دانش آموزی و کانونهای فرهنگی و تربیتی، راهکارهای مناسب برای تحقق این برنامه ها را بیان کرد.

وی عنوان کرد: امروز نگاه مدیران آموزش و پرورش در سطح وزارت بر مبنای سند تحول بنیادین که سند کامل و جامعی به شمار می رود این است که دو بال آموزش و پرورش باید با هم رشد کنند. یعنی باید به مسئله آموزش و پرورش در کنار هم توجه شود و نباید یکی از آنها رها شده و به دیگری پرداخته شود.

دهقان عنوان کرد: همچنین انتظار می رود که مدیران اردوگاه ها و کانون های دانش آموزی نیز از این موقعیت مهم و خوبی که در دولت تدبیر و امید به دست آمده است درست بهره وری و استفاده کنند.

وی تصریج کرد: در سال 1341 اولین اردوگاه ها در کشور احداث شد و کانون های تربیتی فرهنگی نیز از سال 1366 فعالیت خود را شروع کرد. از سال 1380 تا سال 1386 مدیریت آنها را به سازمان دانش آموزی سپرده شد پس از سال 1386 دوباره مدیریت آنها به معاونت پرورشی واگذار شد.

رئیس اداره فضاهای تربیتی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ظرفیت کانون‌های فرهنگی تربیتی نیز 12 میلیون نفر روز است و تعداد 300 اردوگاه کشوری در حال حاضر ظرفیت پذیرش 17 میلیون نفر روز دانش آموز را دارند اما حدود سه میلیون نفر روز از آن استفاده می‌شود که این یک چالش بزرگ است و شما باید تلاش کنید این مشکل برطرف شود.

دهقان ضمن اشاره به عدم موازی‌کاری، از مدیران حاضر خواست با تعامل بیشتر با سایر نهادها و دستگاه‌ها از تمام ظرفیت‌ها در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی اهتمام بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه دو عامل تامین نیروی انسانی در حوزه پرورشی و احداث 100 اردوگاه مجهز در کشور به عنوان دو دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه پرورشی است، افزود: با توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش در این راستا انتظار می رود با تلاش همه مسئولان گام های موثری در این زمینه برداشته شود و در این خصوص باید نگاه مدیریتی تغییر کند و باید از مدیران توانمند و ریسک‌پذیر استفاده شود تا این مدیران بتوانند درآمدزایی کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار