تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۵۵۳۴۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احمد سیاحی، معاون عمرانی استاندار خوزستان:
انتقال آب حتی برای مصرف شرب باید با کارشناسی دقیق انجام شود
هر گونه انتقال آب از سرشاخه های کارون حتی برای مصرف آشامیدنی باید به صورت دقیق کارشناسی شود / امید این است که با سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان شاهد تحولات جدی و سازنده در استان باشیم
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: هر گونه انتقال آب از سرشاخه های کارون حتی برای مصرف آشامیدنی باید به صورت دقیق کارشناسی شود.

احمد سیاحی عنوان کرد: امید این است که با سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان شاهد تحولات جدی و سازنده در استان باشیم.

وی افزود: صنعت نفت و صنعت آب وبرق از صنایع مهم و حساس استان خوزستان هستند که باید در مدیریت آنان توجه و دقت بسیاری شود.

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: در سفر هیئت دولت به استان خوزستان، بحث ها و موضوعات مفصلی مطرح شد و با ایجاد یک کار گروه به صورت جدی در حال پیگیری آنها هستیم.

وی افزود: درست است که انتقال و استفاده از آب کارون جز برای آب شرب ممنوع شده اما ما همچنان نگران این مسئله هستیم زیرا میزان آب شرب نیز به صورت کارشناسی باید مشخص و مد نظر و به صورت مطالعه کارشناسی باشد.

سیاحی تصریح کرد: ما مخالف استفاده از سرشاخه های کارون برای آب شرب نیستیم اما با توجه به کارشناسی هایی که کردیم و اعداد و ارقامی که به دست آمد نشان داده شده که آب سرشاخه ها به منظور آب شرب انتقال داده می شود اما مصرفش برای چیزهای دیگر از جمله کشاورزی است. استان خوزستان برای استفاده از سرشاخه های رودخانه کارون در اولویت است و در صورت وجود آب مازاد می توان به بقیه شهرها آب رساند.

وی افزود: طرح تصفیه خانه شرق اهواز در حال تکمیل است و طرح غدیر با چهار هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار نیز با محور انتقال آب از رودخانه کرخه در حال تکمیل  و تا آخر هفته قابل بهره برداری است.

سیاحی عنوان کرد: دو طرح آبرسانی شمال شرق و جنوب شرق اهواز، دیگر طرح های انتقال آب از دز به اهواز در حال اجرا است و اعتبار و عملیات اجرایی آن در حال تکمیل است و باید در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

معاون عمرانی استاندار گفت: لایروبی اروندرود با وجود توافق نامه ایی که با کشور عراق وجود دارد به زودی و به نحوه مطلوبی شروع به کار می کند. بحث لایروبی کارون نیز مطرح شده و اکنون در مراحل تحقیق است و ما باید وابستگی مردم استان را به آب های سطحی و کارون کم کنیم.

سیاحی افزود: نگرانی بعدی ما مسئله سد گتوند است که ما از مسئولین مربوطه خواستیم با بحث و پایش دقیق و راهکار اساسی برای این مورد چاره اندیشی کنند.

وی در پایان گفت: 50 درصد کارها و در آمد وزارت نیرو از سازمان آب و برق خوزستان است و این سازمان به نوبه خود یک وزارتخانه به شمار می رود و امیدواریم شاهد تحولی سازنده در این سازمان و سازمان های دیگر باشیم.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
1
5
جناب آقاي احمد سیاحی ممنون از اين كه پيگير مسائل مربوطه هستيد
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
1
5
اگه مسئولین خوزستانی بتونن این مسئله رو به روزنامه ها و حتی تلویزیون بکشن و کاملا رسانه ایش کنن (همون چیزی که استاندار اصفهان ازش وحشت داره) می تونن افکار عمومی رو در کل کشور با خودشون همراه کنن و دولت رو مجبور کنن که جلوی اتقال اب کارون رو بگیره.
کارون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
5
آقای سیاحی متشکریم .خواهشا در مورد انتقال آب کارون حتی برای شرب هوشیار باشید. فریب مناطق مرکزی را نخورید
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
4
اگه نخوایم اب کارون را بدیم باید کی را ببینیم حتی برای شرب هم اب را نمیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
البته این رو باید مردم کوهرنگ بگن و نه شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
1
امیدوارم مسئولین جدید بتونن تصمیمات گرفته توی دوره ریاست قبلی رو خنثی کنند.
اینجا توی گرمای وحشتناک تابستون اگر آب قطع بشه، برق قطع بشه، هیچکس به روی خودش نمیاره. چه برسه بخوان این همه بسیج بشن براش! پس خواهشا مسئولین استانی به فکر هم استانیاشون باشن، هم صدای مردمشون باشن
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
2
0
دقیقا درست میگید
این آب فقط باید صرف کشت ملخ بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
2
دقيقا همون كاري رو بايد بكنن كه دوستمون گفت ، يعني رسانه اي كردن موضوع كه جلوي كار اصفهانيها رو خواهد گرفت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
1
با سلام خدمت اقای مهندس سیاحی و همکارنشون.دستشون رو میبوسم ازشون تشکر میکنم که به فکر این استان و مردم خوبش هستند.امیدوارم این همدلی بین مردم خوزستان وبین مردم ومسیولین استانی قویتر بشه.من ارزومه که کارون به قطب توریستی رودخانه ای در خاورمیانه تبدیل بشه.بنده با انتقال اب کارون برای هر نوع مصرفی کاملا مخالفم.چون اکال کار در خود اصفهان و مناطق مرکزیه.چون نمیخوان در مصرف اب صرفه جویی کنن.باید کار در اون مناطق انجام بشه.نه بخاطر زیاده خواهی اصفهانیها ما رو مجبور کنن به اونا اب بدیم.
دكتر ابراهيمي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
3
آب اهواز رو از كرخه ميخوان بيارن اما آب شرب ديگر مناطق رو از سرشاخه هاي كارون !!!!
مگه نميشه از سرشاخه هاي كارون براي خود ِ اهواز آب اورد ؟؟؟؟؟!!!!
عجب ..
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
1
با سلام
در رابطه با کامنت ali باید بگم صیفی جاتی که شما اصفهانی ها در زمستان نوش جان میکنید از دسترنج همین مردمان خوزستان است ،وقتی همه جای ایران برف کولاکه خوزستان بهاره ، بخاطر همینه که از خیلی از محصولات کشاورزی که در سرمای زیاد نابود میشوند در استان ما کشت میشود زیرا فصول سرد سال استان خوزستان شرایط آب و هوایی مناسبی دارد ودر فصول گرم سال هم میوه ها و سبزیجات مختص به این سرزمین را دارد و این محصولات به شهرها و استانهای مختلف ایران ارسال میشود ، در ضمن ملخ رو کشت نمیکنند ، خوبه شما کامنت هایی را که افراد ناپخته و بی ادب میگذارند سانسور نمیکند اینطوری بیشترما مطلع میشیم که چقدرآنان حرص میخورند، البته حرص آن چیزی را میزنند که به آنها تعلقی ندارند و با زور و فریب افکار عمومی و حتی فریب مسئولان دولتی ، میخواهند به آن دست یابند.
خوزستان یعنی کارون ، کارون یعنی خوزستان.
این سرزمین با این رود زنده است و اگر این رود بمیرد این سرزمین هم باهاش می میرد
پس ما خوزستانیها تلاشمونو برای زنده ماندن میکنیم و جلوی این همه خود خواهی و زیاده خواهی را خواهیم گرفت شیر فهم شد ali جان؟
آها راستی یادم رفت بگم از کجا متوجه شدم اصفهانی هستی از توهین غیر مسقیمی که کردی البته استاندار اصفهان که بلند پایه ترین مسئول استان شما می باشد چندی پیش به مردمان خوزستانیها و چهارمحال بختیاری توهین کرده بود گویا نزد شما باب است که وقتی کم می آورید به دیگران ناسزا بگویید.
باتشکر از خوز نیوز
:
:
:
آخرین اخبار