تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۳۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با سراسر کشور
جشنواره استانی نوجوان سالم در خوزستان برگزار می شود
همزمان با سراسر کشور دومین جشنواره استانی نوجوان سالم ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه در خوزستان برگزار می شود.

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: با هدف توسعه همکاری ها و هم افزایی در جهت ترویج رفتارهای سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر سوء مصرف مواد مخدر و آسیبهای اجتماعی و به منظور شکوفایی استعدادها و افزایش مهارتها و سطح آگاهی دانش آموزان، شیوه نامه برگزاری دومین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم جهت اجرا در مدارس مقطع متوسطه دوم به مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اعلام شده است.

ذوالفقار کیانی با اعلام شیوه های زندگی سالم و عاری از مصرف مواد مخدر و پیشگیری از رفتارهای پرخطر به عنوان موضوعات جشنواره تصریح کرد: در جشنواره نوجوان سالم ارائه آثار با رویکرد دینی و اسلامی، شامل احادیث، حکایات، پندها و درس ها در مورد شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر از اولویت و امتیاز برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد مخدر، پیشگیری از گرایش به خشونت، سلامت روان و نشاط اجتماعی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد و آسیب های نوظهور ( اینترنت، ماهواره و فناوریهای نوین و...) و نقش تحرک و ورزش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از جمله محورهای این همایش است.

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان مقاله، عکس، فیلم کوتاه، نقاشی و روزنامه دیواری به عنوان قالب های ارسال در ارتباط با ضوابط شرکت در جشنواره گفت: دانش آموزان می توانند به صورت انفرادی یا با تشکیل گروههای 2 تا 3 نفره با شرایط زیر به شرکت در رشته های رقابتی جشنواره بپردازند. در رشته عکاسی حداکثر 3 اثر با فرمت IPG  و با کیفیت بالا و با DPI  ( رزولیشن )  300  مورد نظر است و همچنین در رشته مقاله نویسی هر فرد یا گروهی می تواند حداکثر 3 مقاله تألیفی گردآوری یا ترجمه با ذکر منبع در چهار صفحه 4A  ( 2000 کلمه )  ارائه کند.

کیانی افزود: در رشته فیلم سازی حداکثر 3 فیلم مستند، داستانی، انیمیشن، مستند داستانی یا نماهنگ یک تا پانزده دقیقه ای و در رشته های نقاشی و روزنامه دیواری با توجه به محورهای اعلام شده اقدام شود.

وی با اعلام اینکه دانش اولیاء دانش آموزان و فرهنگیان نیز می توانند در بخش مقالات این جشنواره شرکت کنند، عنوان کرد: شرکت در هر پنج رشته فیلم کوتاه، عکس، مقاله، نقاشی و روزنامه دیواری برای یک فرد یا گروه در سطح استانی بلامانع است همچنین آثاری از قبیل فیلم کوتاه، عکس و مقاله صرفاً در قالب CD  و DVD و با ذکر مشخصات کامل افراد، نام شهرستان، پایه تحصیلی و نام آموزشگاه (جهت دانش آموزان) و شماره تماس باید از طریق ادارات شهرستانها به دبیر خانه جشنواره در اداره کل آموزش و پرورش ارسال گردد.

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 10/11/ 92 و زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره در سطح استان اسفند 92 و در سطح کشوری ( ملی ) اردیبهشت 1393 است.

کیانی گفت: در بخش استانی از هر رشته سه گروه یا 3 نفر ( انفرادی ) برگزیده خواهند شد و جوایز نفیسی به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر به منتخبین اهدا می گردد و تجلیل از والدین و کارکنان صاحب مقاله برتر ( منحصراً مؤلف اصلی ) صورت می پذیرد همچنین مناطق و شهرستانهایی که حائز رتبه استانی می شوند ضمن ارسال آثار آنها جهت شرکت در جشنواره کشوری (ملی) از مدیر و مربی آموزشگاه و کارشناس اداری مربوطه ( سلامت و پیشگیری، فرهنگی و هنری) و معاون پرورشی تقدیر شایسته به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: در سطح استان نیز پنج آموزشگاه فعال در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اعتیاد معرفی و از آنها تقدیر به عمل می آید و یک آموزشگاه برگزیده از بین این مدارس جهت تجلیل در بخش ملی معرفی می شود و به افراد راه یافته به مرحله کشوری (ملی) جوایز نفیس، لوح تقدیر و گواهی شرکت در جشنواره اهدا می شود.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سید محمد طباطبایی
|
United States of America
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
0
0
نتایج فیلم کوتاه
:
:
:
آخرین اخبار