تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به دليل خشكسالي اتفاق افتاد؛
كاهش 7000 تني محصول گندم باغملك
رئيس اداره تعاون روستايي باغملك از كاهش 7 هزار تني محصول گندم اين شهرستان در سال جاري به دليل خشكسالي خبر داد.

به گزارش خوزنیوز، ابراهيم كياني امروز در گفت‌وگو با فارس در باغملك اظهار داشت: در سال جاري ميزان محصول گندم خريداري شده از كشاورزان به مرز 9 هزار تن خواهد رسيد كه اين ميزان كاهش چشم‌گيري را نشان مي‌دهد.
وي با اشاره به ميزان برداشت گندم در سال گذشته در اين شهرستان تاكيد كرد: ميزان خريد گندم در سال گذشته 16 هزار تن بود در حالي كه در سال جاري ميزان برداشت و خريد گندم به علت خشكسالي كاهش يافت.
كياني تاكيد كرد: از ابتداي فصل خريد تاكنون هشت هزار و 300 تن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان به ارزش 31 ميليارد ريال به‌صورت تضميني خريداري شد.
رئيس اداره تعاون روستايي باغملك خاطر نشان كرد: اگرچه عمده محصول گندم از كشاورزان خريداري شده است اما اگر كشاورزان براي فروش مراجعه كند، همچنان خريد انجام ميشود.
وي كيفيت گندم باغملك را متوسط ارزيابي كرد و افزود: به علت مشكلات خشكسالي و كاهش بارندگي در سال گذشته، كيفيت گندم در مناطق مختلف متفاوت، اما در مجموع متوسط بود.
وي با اشاره به اين‌كه گندم توسط چهار مركز خريداري شده است، بيان كرد:‌ تاكنون بيش از 90 درصد وجه خريد گندم به كشاورزان پرداخت شده است.
كياني با بيان اين‌كه در شهرستان سيلوي نگهداري گندم وجود ندارد، تصريح كرد:‌ به همين دليل گندم خريداري شده از كشاورزان به سيلوهاي استان و كارخانجات آرد منتقل مي‌شود؛ البته ظرفيت انبارهاي مسقف در شهرستان‌ تا چهار هزار تن و ظرفيت انبار رو باز نيز بين 10 تا 15 هزار تن است.
برچسب ها: باغملک ، گندم ، خشکسالی
:
:
:
آخرین اخبار