تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۵۲۲۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فارس از هجدهمین جلسه شورای شهر اهواز گزارش می‌دهد
از درد بیکاری جوانان ملاشیه تا امضای طومار عدم انتقال آب کارون
هجدهمین جلسه شورای شهر اهواز دیشب برگزار شد که حاشیه‌هایی نیز داشت.

 هجدهمین جلسه شورای شهر اهواز امشب با حضور 20 نفر از اعضای شورا و غیبت حسین حیدری تشکیل شد.

در ابتدای جلسه رامی علاسوند، رئیس شورای شهر اهواز به ارائه گزارش عملکرد شورای شهر پرداخت و اظهار کرد: شورای شهر اهواز تاکنون با احتساب امروز 18 جلسه تشکیل داده است.

وی ادامه داد: در طول سه ماهی که از آغاز کار شورای شهر اهواز گذشته است 333 نامه را دریافت کرده‌ایم و همچنین تعداد کل مصوبات شورا 76 مصوبه و مصوبات ابلاغی به شهرداری 29 مصوبه است.

پس از آن سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با حضور در صحن علنی شورا اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 1359 تاسیس شد و هم‌اکنون ریز نظر آیت‌الله جنتی اداره می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید جعفری ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تنویر افکار عمومی، ترغیب، بسیج و فراخوان عمومی مردم برای حضور در صحنه‌های انقلاب، هماهنگی برای انجام وظایف نهاد‌ها و دستگاه‌های عضو و برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت مناسبت‌ها و رخداد‌ها نقش خود را ایفا می‌کند.

جعفری گوشه‌ای از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را اینگونه بیان کرد: برنامه‏‌ریزی، سازماندهی، هدایت و هماهنگی در اجرای مراسم رسمی و عمومی کشور و نیز مراسم ضروری و فوریتی از مهم‌ترین وظایف این شورا است.

وی با اشاره به اینکه مراسم 9 دی را پیش رو داریم، عنوان کرد: 9 دی روز بصیرت نامگذاری شده است، روزی است که مردم با ولایت تجدید پیمان کردند و در مقابل فتنه‌گران ایستادگی کردند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد: استفاده از تلویزیون شهری برای مناسبت‌ها، نورافشانی لیزری و رنگ‌آمیزی پایه‌های پل شهید علم‌الهدی که نماد مردم خوزستان در روز راهپیمایی 22 بهمن است از جمله کارهایی است که باید انجام داد.

وی اضافه کرد: برای اینکه فضای شهر را تحت‌الشعاع قرار دهیم می‌توانیم بلوتوث‌هایی را در خیابان‌های طالقانی، امام خمینی و سلمان فارسی نصب کرده و پیامک‌های مذهبی و مناسبتی ارسال کنیم.

در ادامه رئیس شورای یاری منطقه ملاشیه به نمایندگی از مردم به بیان مشکلات این منطقه پرداخت و اظهار کرد: برای انتخابات شورا یاری ملاشیه 25 نفر عضو و از بین آن‌ها پنج نفر انتخاب شدند.

عقیل سیاحی ادامه داد: شورایاری رابط بین مردم و مسئولان هستند و مشکلات منطقه را به گوش مسئولان می‌رسانند.

وی با بیان اینکه بیکاری در بین جوانان ملاشیه بیداد می‌کند، اذعان کرد: چرا باید با وجود این همه نیروی بومی بیکار از نیروهای غیربومی استفاده شود؟ آیا مسئولان درد بیکاری و بی‌پولی را حس کرده‌اند؟

 علاسوند با تشکر از رئیس شورایاری ملاشیه خطاب به وی اظهار کرد: چند شهر از ما درخواست راهنمایی در خصوص شورایاری را داشته‌اند که شما را برای راهنمایی آن‌ها به چند شهر از جمله مشهد خواهیم فرستاد.

سپس امید درفر، دوستدار محیط زیست اظهار کرد: تاکنون 5 هزار و 150 نهال را در سطح اهواز کاشته‌ام.

وی ادامه داد: من مدت‌ها به دنبال ایجاد فضای شهر در اهواز بودم و در این زمینه ایده‌های بسیاری از جمله ایجاد پمپاژ آب و اینکه در پروانه ساخت مجتمع‌ها کاشت دو درخت را ذکر کنند، ارائه کرده‌ام.

 در ادامه جمعی از دانشجویان کار‌شناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات طوماری که در راستای جلوگیری از انتقال آب کارون به فلات مرکزی تهیه شده بود را برای امضای اعضای شورای شهر به صحن علنی شورا آوردند.

افشار پرویزی به نمایندگی از دانشجویان اظهار کرد: بر ما خوزستانی‌ها تکلیف است که اجازه ندهیم کارون خشکانده شود.

وی ادامه داد: این طومار تاکنون به امضای 3 هزار و 671 نفر از دانشجویان در مقطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکتری رسیده است.

 بعد از آن دستور کارهای جلسه که عبارت از ایرادات فرمانداری به آیین‌نامه داخلی شورا، ضوابط احداث آلاچیق در پشت بام مجتمع‌های آپارتمانی و املاک ویلایی، عوارض مازاد ارتفاع، عوارض ساخت‌وسازهای خارج از پیش‌آمدگی مجاز و ضوابط احداث نورگیر بود، بررسی شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار