تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۲۲۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامي اهواز: به دنبال افزايش ضريب امنيت هستيم

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان اهواز گفت: اقدامات عملياتي پليس در جهت ايجاد امنيت و همچنين پيشگيري از وقوع جرايم، همراه با اقدامات تبليغاتي رسانه‌ها تاثيرگذار خواهند بود.

سرهنگ عزيزالله سپهوند در نشست هم‌انديشي پليس با اصحاب رسانه كه امروز، دوشنبه (18 آذرماه) در فرماندهي نيروي انتظامي اهواز برگزار شد، اظهار كرد: امروزه پليس بر اساس رسالت خود، به دنبال افزايش ضريب امنيت است و رسانه‌ها با قلم توانمند و با عينك بصير و طبيبانه خود، به دنبال ايجاد امنيت ذهني و آرامش ذهني در جامعه باشند.

وي ادامه داد: نياز است با توجه به معضلاتي كه در سطح جامعه وجود دارد، پليس و رسانه ديدگاه‌هاي خود را هماهنگ كنند زيرا امروزه رسانه به عنوان يك پل ارتباطي بين پليس و جامعه بيشترين نقش را در ايجاد احساس امنيت در جامعه ايفا مي‌كند.

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان اهواز خطاب به رسانه‌ها تصريح كرد: شناسايي بسترها و زمينه‌هاي بروز معضلات و جرايم و همچنين واكاوي و شناسايي پديده‌هايي كه در سطح جامعه ممكن است بر اثر برخي فعل و انفعالات و كنش و واكنش‌ها، منجر به بروز يك پيامد اجتماعي شوند، بسيار ضروري است. بنابراين نياز است ما و شما با تشكيل چنين نشست‌هايي از ديدگاه‌هاي هم آگاه شده و ضمن اين‌كه در جهت ارتقاي ضريب امنيت تلاش كنيم، به دنبال بالا بردن احساس امنيت باشيم.

سپهوند افزود: در بحث ايجاد ضريب امنيت، اولين مولفه‌اي كه بسيار مدنظر پليس قرار دارد، مقوله پيشگيري از جرايم است. اين مقوله داراي لايه‌هاي متفاوتي است و طبيعتا رويكردهاي متفاوتي داشته باشد.

وي گفت: اساسي‌ترين رويكردي كه پليس در بحث پيشگيري از جرايم بايد اتخاذ كند، پيشگيري اجتماعي است. در اين جهت بايد از تمام نهادها و ارگان‌هاي دولتي و غيردولتي و همچنين سازمان‌هاي مردم‌نهاد، در ارتقاي ضريب امنيت و احساس امنيت در جامعه ايفاي نقش كنند، كمك بگيريم.

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان اهواز توضيح داد: جامعه‌مداري يكي از ديدگاه‌هاي پليس در بحث پيشگيري اجتماعي است؛ جامعه هدف در اين حوزه سه بخش عمده جامعه عام، جامعه در معرض آسيب و افراد بزه‌ديده است كه لازم است آگاهي جامعه هدف را در جهت پيشگيري ارتقا دهيم.

وي گفت: پليس با همكاري رسانه‌ها و ساير دستگاه‌هاي اجتماعي مولفه‌هايي كه موجب ناامني در جامعه هستند را پيش از به عينيت رسيدن، شناسايي مي‌كند. قسمتي از كار آگاهي‌بخشي مردم در خصوص موارد ناامني كه در محيط پيرامون آنها بروز و ظهور مي‌كند، بر عهده پليس است و پليس در قالب معاونت اجتماعي با حضور در كانون‌هاي اجتماعي و يا كانون‌هاي آسيب‌پذير، نسبت به آگاهي دادن به مردم اقدام مي‌كند.

سپهوند عنوان كرد: هر چند پليس معمولا بعد از وقوع جرم وارد صحنه مي‌شود ولي امروز پليس پا را فراتر گذاشته و با ايجاد ساختاري به نام معاونت اجتماعي و پليس پيشگيري، تنها به تعقيب مجرمان بسنده نكرده بلكه با اين رويكرد در جهت شناسايي علل و عوامل وقوع جرم گام برداشته است. نياز است اصحاب رسانه به لحاظ خط‌مشي و فلسفه كاري خود، زخم‌هاي جامعه را شناسايي كنند و درمان شوند.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
0
آقا کدام امنیت؟ چندروز پیش ساعت6 شب که جمعیت تردد می کرد در خیابان قصرشیرین کمپلو شمالی دوموتورسوار از پشت سر گوشی مرا از دستم قاپیدند و هر گونه عکس العملی هم نمی توانستم انچام دهم وقتی به کانکس نیروی انتظامی واقع در خیابان شرف برای شکایت مراجعه کردم به من گفتند که باید به کلانتری 15 انقلاب مراجعه کنم الان چند روز است نه شکایتی کردم و نه پیگیری داشتم فقط سیمکارتم را مسدود کردم سوالا من این است که اگر در این جا نمی توانم شکایت کنم پس دلیل گذاشتن این کانکس یا کانتینر در خیابان شرف و قراردادن چند مامور در آن چیست؟ لازم به ذکراست که در خیابان قصرشیرین و امیرکبیر برای چندمین بار کیف قاپی و موبایل دزدی اتفاق می افتد ولی نیروی انتظامی هیچ کاری انجام نداده است اگر انجام داده اطلاع رسانی کند
:
:
:
آخرین اخبار