تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۱۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«سوگ سرخ» دزفول در تهران برپا می‌شود

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول گفت: نمایشگاه عکس محرمِ دزفول با عنوان «سوگ سرخ» در دانشکده هنر و معماری تهران مرکز برگزار می‌شود.

محمد آذرکیش اظهار كرد:‌ این نمایشگاه به همت انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول و با حمایت سایت فرهنگی هنری هنر دز، کانون بسیج مهندسان شهرستان دزفول و دفتر فرهنگ اسلامی دانشکده هنر و معماری در تهران برگزار می‌شود.

وي خاطرنشان كرد: قدمت چندین قرن عزاداری شهر تاریخی دزفول سبب شده که در ماه محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، جلوه‌های باشکوهی از ارادات مردم این شهر به سرور و سالار شهیدان جاری شود که می‌تواند در سطح کشور معرفی گردد.

آذركيش بيان كرد: سوگ سرخ روایتی از مراسم عزاداری مردم دزفول است. این نمایشگاه با نمایش مجموعه عکس‌هایی از محمد آذرکیش و با هدف معرفی شور و تنوع مراسم عزاداری این شهر برنامه‌ریزی شده است.

وي ادامه داد: این نمایشگاه از 16 تا 21 آذر 1392 در تهران به آدرس چهارراه فلسطین، خيابان انقلاب، دانشکده هنر و معماری برگزار می‌شود.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول خاطرنشان كرد: با توجه به فضای هنری و فرهنگی، برگزاری اين نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی هنرمندان رشته‌های مختلف با این بخش از فرهنگ غنی سرزمین ایران باشد که دست‌مایه ارزشمندی برای خلق آثار هنری در رشته‌های عکاسی، تصویرسازی، فیلم‌سازی، نقاشی، گرافیک و غيره باشد.

او يادآوری كرد: شمال خوزستان و به ویژه شهرستان دزفول ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری دارد که تاکنون به خوبی در سطح کشور معرفی نشده‌اند و برگزاری چنين نمایشگاه‌هایی در پایتخت فرصتی برای زدودن غبار گمنامی این مناطق خواهد بود.

آذركيش گفت: برگزاری موفق این نمایشگاه زمینه را برای برگزاری نمایشگاه‌های دیگری در جهت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و ارزش‌های مناطق مختلف استان خوزستان در سطح کشور ایجاد مي‌كند. در این نمایشگاه 30 اثر عکاسی به نمایش گذاشته خواهد شد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: نمایشگاه ، عکس ، محرمِ ، دزفول
:
:
:
آخرین اخبار