تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۹۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقتی خوزستان تشنه است چگونه می‌توان زاینده‌رود را سیراب کرد

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی خوزستان تشنه است چگونه می‌توان با انتقال آب کارون، زاینده‌رود را سیراب کرد.

عباس پاپی در نشست شورای کیفی رودخانه کارون که دوشنبه شب در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هیچ موقع به خود اجازه نمی‌دهیم که دیگر هموطنانمان در جای دیگر نیاز به آب شرب داشته باشند و ما از این موضوع دریغ کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص منابع آبی باید طرح آمایش سرزمینی انجام شود تا کشور به سمت توسعه پایدار سوق داده شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: ما صنایع آب‌ را باید جایی احداث کنیم که ابتدا نیاز آبی آن را تامین کرده باشیم نه اینکه صنعت فولاد را از بندرعباس به اصفهان ببریم و بخواهیم منبع آبی آن را از جایی دیگر تامین کنیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز زاینده‌رود خشک شده است به خاطر مدیریت بد موجود در اصفهان بوده است، اظهار داشت: چرا باید کشاورزی استان را که قطب کشاورزی کشور است‌‌ رها کرده و آب را با بهای بیشتر به اصفهان انتقال دهیم.

پاپی ادامه داد: وقتی روستاهای اطراف آب شرب برای خوردن ندارند چطور می‌توان آن‌ها را توجیه کرد که آب را به جای دیگر منتقل کنیم.

وی ادامه داد: چطور می‌توان 300 کیلومتر تونل زد و آب را منتقل کرد در حالی که مردم آبادان و خرمشهر هنوز هم وقتی که به دزفول می‌آیند آب این شهرستان را به عنوان سوغات با خود می‌برند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است که خوزستان اقتصاد کشور را به دوش بکشد بهتر است که درصدی از این اقتصاد به استان داده شود.

وی مشکل استان را عدم اطلاع‌رسانی به مسئولان کشوری دانست و گفت: با وجود اینکه موضوع ریزگرد‌ها سال‌ها مشکل اول استان بود صدای کسی در نمی‌آمد اما به محض اینکه ریزگرد‌ها به تهران رسید سریع به این موضوع رسیدگی شد و این در حالی است که موضوع خشک شدن زاینده‌رود مدت‌ها سوژه اول مطبوعات بود.


مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
1
2
آفرین
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
1
2
آفرین آقای پاپی زاده نماینده محترم دزفول
دکتر قطفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
3
وی مشکل استان را عدم اطلاع‌رسانی به مسئولان کشوری دانست و گفت: با وجود اینکه موضوع ریزگرد‌ها سال‌ها مشکل اول استان بود صدای کسی در نمی‌آمد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ما شما را انتخاب کردیم که به جای ما درفشانی کنی!
چرا صدای شما در نمی آمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
milad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
0
1
آفرین آقای پاپی
:
:
:
آخرین اخبار