تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۱۰
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همیشه پای یک اصفهانی در میان است! / پشت‌ پرده انتقاد مدیرعامل سازمان آب‌وبرق از انتقال آب‌ کارون
اینک در قطعه پایانی پازل چون باید ریاست سازمان آب برق خوزستان در دوران اجرای طرحهای انتقال آب در ید فردی کاملاً وفادار و همراه باشد و ظاهراً جناب حاج رسولیها برای مدیریت میدانی در استان و جلوگیری از بروز هر گونه مخالفت به شخص دیگری جز دکتر رضانیا نمی تواند اعتماد کند، جناب آقای دکتر یک مرتبه بر طبل مخالفت با انتقال آب کارون می کوبد تا در افکار عمومی مردم، نمایندگان و استاندار از خود چهره ای مدافع مردم خوزستان بسازد تا در دی ماه سال جاری جناب حاج رسولیها با فراغ بال حکم تمدید ماموریت ایشان را امضاء نماید

خوزنیوز: ظاهراً سازماندهی عظیم اصفهانی ها برای انتقال قطعی و گسترده آب جهت مصارف کشاورزی فاز عملیاتی خود را آغاز کرده است. در ادامه شکل گیری این پازل سه اتفاق بطور همزمان بوقوع پیوست.

ابتدا دکتر زرگر، استاندار اصفهان طی حکمی مهندس طرفه رئیس سازمان آب منطقه ای استان اصفهان (متقاضی و مدعی اصلی انتقال آب در اصفهان) را به سمت معاونت عمرانی استانداری اصفهان منصوب کرد تا هم بر روند اجرایی طرحهای انتقال آب نظارت و تاکید بیشتری داشته باشد و هم علناً دلیل انتصاب خود را به سمت استانداری اصفهان روشن کرده باشد.

دومین اتفاق دوشنبه 29 در تهران افتاد و مجمع قدرتمند نمایندگان شایسته، توانمند، لایق، مدبر، متعهد و متعصب به منافع مردم استان اصفهان با رییس جمهور دیدار کردند و مهمترین محور ملاقاتشان نیز بحث انتقال آب و خشک شدن زاینده رود و درخواست اقدام سریع ریس جمهور در حل این معضل بود. آنها در این دیدار زاینده رود خشکیده را نیز به عنوان تابلوی مظلومیت به دست بلند کردند. زاینده رودی که به گفته برخی کارشناسان با مدیریت مناسب آب می شد، حداقل در حوزه درون شهر اصفهان جریان آب را برای حفظ چهره شهر حفظ کرد. که البته شاید چهره خشکیده آن در اعمال فشار روانی موثرتر و مفید تر بوده است (برخلاف کارون که برغم نحیف و کم آب بودنش سازمان آب و برق با دادن اجازه تنگ تر کردن عرض رودخانه به بهانه ساحل سازی و افزایش مساحت جزیره برای تفریح مردم آن را بصورت تصنعی رودی خروشان جلوه در می آورد .

یکی از نمایندگان اصفهان در مورد مهمترین مطالبات مجمع نمایندگان از رییس جمهور به این موارد اشاره می کند: انتقال آب و رفع مشکلات آن، تحقق مدیریت یکپارچه آب !

فولادگر می گوید: ما در این خصوص اعتقاد داریم که حاکمیت حفاظت بهره‌وری آب باید بر عهده وزارت نیرو باشد. مدیریت یک پارچه از وظایف حاکمیتی است و در تخصیص، کمبودها همه باید بر عهده وزارت نیرو باشد و ما تاکید بر مدیریت یکپارچه از بالادست تا پایین دست داریم!

در سومین قسمت از این سه گانه مدیر عامل سازمان آب و برق جناب آقای دکتر رضانیا در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در اقدامی بی سابقه به شدت از طرحهای انتقال آب انتقاد کرد و در یک همراهی کامل با افکار عمومی مردم استان خود را به عنوان یک مخالف تمام قد طرحهای انتقال آب به منظور استفاده های کشاورزی معرفی نمود. دلیل مصاحبه ایشان شاید از دید عموم پوشیده باشد ولی قطعاً خواص می دانند که دلیل این مصاحبه دیر هنگام ایجاد فضای روانی مناسب در درون استان نسبت به شخص ایشان است تا زمینه برای انتصاب و در حقیقت تمدید مجدد دوره 2 ساله مدیریت ایشان بر سازمان آب و برق خوزستان توسط حاج رسولیها (رئیس اصفهانی سازمان مدیریت منابع آب و یکی از لیدرهای اصلی انتقال آب) در دی ماه سال جاری فراهم شود.

دکتر رضانیا، بهترین گزینه رهبران طرحهای انتقال آب برای ریاست بر سازمان آب و برق استانی است که ذی ضرر اصلی ماجراست، چرا که رضانیا از نزدیکترین یاران و نزدیکان حاج رسولیها نیز هست ... جالب است بدانید که دکتر رضانیا که انتصاب مجددش یا همان تمدید ریاستش با حکم حاج رسولیها خواهد بود با پی گیری و لابی حاج رسولیها، عضو هیئت مدیره سازمان مدیریت منابع آبی شده است که حاج رسولیها مدیر عامل آن است.

اما رضانیا، در عمل خود بزرگترین عامل درون استانی در زمینه سازی طرحهای انتقال آب بوده است. کارشناسان امر اذعان دارند که تنها راه نجات آب های خوزستان دادن  «حقابه» به کشاورزان و طرحهای بزرگ آبرسانی استان است. قوانین  تصریح می کنند در صورتیکه حقابه یا همان «سند آب»  به کسی واگذار شود،  وزارت نیرو همیشه و در طول تاریخ موظف به رها کردن آب به اندازه حقابه های صادر شده در پایین دست می باشد و اگر قصد بر انتقال آب هم باشد ابتدا وزارت نیرو موظف است به اندازه حقابه واگذار شده  آب را رها نموده و در مورد مابقی آن مطابق قوانین و طرح ها اقدام نماید.

جالب است که آقای دکتر رضانیا که امروز داد مخالفت با انتقال آب کارون را سر می دهد در مقام ریاست کمیته تخصیص آب های استان می توانست با موافقت نمودن با هزاران درخواست کشاورز خوزستانی برای تخصیص حقابه هم به کشاورزی خوزستان رونق دهد و هم کارون را پر آب نگه دارد. اما متاسفانه صدها درخواست پروانه بهره برداری آب از همین رود کارون کشاورزان خوزستان در کمیته ای که ایشان ریاستش را داشته است وتو گردید و کشاورزان خوزستانی در کنار کارون پر آب اجازه سهام دار شدن و حقابه دار شدن از کارون را نیافتند .

جناب آقای دکتر رضانیا آیا در سازمان مدیریت منابع آب که حضرت عالی به عنوان عضو هیت مدیره حضور دارید نفرمودید که از اهواز تا ماهشهر و از اهواز تا هفتکل در فاصله چند کیلومتری کارون و در بسیاری از نقاط دیگر دشت های مسطح و مرغوب برای هرگونه کشتی وجود دارد که حداقل یک طرح انتقال آب چند کیلومتری برای آن تعریف نمایند؟

اینک در قطعه پایانی پازل چون باید ریاست سازمان آب برق خوزستان در دوران اجرای طرحهای انتقال آب در ید فردی کاملاً وفادار و همراه باشد و ظاهراً جناب حاج رسولیها برای مدیریت میدانی در استان و جلوگیری از بروز هر گونه مخالفت به شخص دیگری جز دکتر رضانیا نمی تواند اعتماد کند، جناب آقای دکتر یک مرتبه بر طبل مخالفت با انتقال آب کارون می کوبد تا در افکار عمومی مردم، نمایندگان و استاندار از خود چهره ای مدافع مردم خوزستان بسازد  تا در دی ماه سال جاری جناب حاج رسولیها با فراغ بال حکم تمدید ماموریت ایشان را امضاء نماید که لازم است برادرانه به ایشان نصیحت کنم باید اندکی تصور خود را از فهم و خرد مردم خوزستان را ارتقاء دهند.

غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۰
فریاد کارون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
1
25
ما خوزستانی ها به امید خدا در روز پنج شنبه مصادف با عید غدیر خم ساعت 5 بعدازظهر در پارک ساخلی کیانپارس، انسجام و وحدت کامل، فریاد کارون را به گوش آنهایی که به دنبال خشکانیدن شاهرگ حیاتی خوزستان هستند خواهیم رساند این وظیفه تک تک هم استانی های عزیز است به امید دیدار
روزبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
26
اگر كارون و خوزستان و أهواز برأي شما هم مهمه حتما اطلاع رسانه كنيد و مردم را از عواقب انتقال اب اگاه كنيد
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
12
انشاالله روز عید غدیر مشخص خواهد شد
ساحل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
16
خواهش میکنم ازپرسنل سازمان آب وبرق خوزستان یک نظرسنجی بعمل آید تا مشخص شود چنددرصد ازمدیریت ایشان ومدیران زیرمجموعه آن راضی هستند ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
15
استاندار ما هم باید در اولین اقدام مدیران سازمان آب و برق را تعویض و از افراد مسولیت پذیر و مدبر بومی استفاده کند.قطعا مدیر اصفهانی و..کلا غیر خوزستانی عِرق خوزستانی ندارد و هیچ تعصبی هم به کارون ما ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
3
5
خوز نیوز دستت درد نکنه از افشاگری بموقع. حالا باید ببینیم نمایندگان و استاندار در این خصوص چه واکنشی نشان می دهند.
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
8
از اینکه مردم استان فارغ از قوم و قبیله فقط به عنوان خوزستانی به خود آمدند و بیدار شدند که حق و حقوق گرفتنی است و با اعتراض و دادخواهی و قانونی میتوان به حقوق خود رسید بسی خرسند و ذوق زده شدم امید است این حرکت عمومی در حمایت از کارون و حق آبه به صورت پرتلاش و مستمر تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه داشته و سپس سهم مردم استان را از دولت در قبال نفت و گاز و دیگر منابع پیگیری و واخواهی خواهیم کرد و بایستی این امر هم به طور گسترده پیگیری شود در ضمن معضل گرد وخاک و آلودگی دود ناشی از چاهای نفت و بیکاری و دیگر مشکلات به طور جد عنوان و خاسته شود/ اینشاالله
کارون ما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
6
بی شک تجمع همشهریان در کنار کارون مظلوم و همراهی مسئولان بی نتیجه نخواهد ماند. کارون سرمایه چندین هزار ساله مردم این مرز و بم است... چه دلیلی دارد وقتی برنج را با قیمتی کم میتوان وارد کرد از کشور هایی چون هند که سرزمینشان برای کشت همچین محصولاتی مناسب است.. به جان رود خانه هایمان بیافتیم!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
7
از خدا آرزومندیم زودتر مدیرعامل آب و برق تعویض گردند
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
9
سازمان آ ب و برق خوزستان مدیرعاملی فراجناحی و کارشناس و دلسوز میخواهد
اهوازی
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
2
قابل توجه عزیزان این کارونی که در اهواز میبینید بیشترش از دز می آید کارون در بالادست خشک خشک است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
3
... بدون شک استعمارگر داخلی است
کارون تا همین جاش نابوده بعد طرح انتقال آب بهشت آباد باید اسفالتش کنند که مشکل ترافیک لاقل حل شه
بعدش کشاورزی خوزستان پر کارون پر مردم خوزستان پرپر
اصلا مگه دو تا طرح قبلی نتیجه ای داد که دوباره شروع کردین
...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
0
از ماس که بر ماس فعلا تو خوزستان مسیولین به فکر خودشون و خانواده هاشون هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
3
چرا نظر ما را ثبت نمی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
1
خوز نیوز تشکر تشکر تشکر...........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
7
4
عزیزان آب ملی است ولی انسانهای استان یزد و سمت کویر ایرانی نیستند نباید آب داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
یزدی ها و اصفهانی های عزیز هم انسانند و هم ایرانی. اما مسئله این است که هر منطقه باید باتوجه به توانایی ها و پتانسیل های خود رشد کند. چه از لحاظ جمعیتی و چه از لحاظ صنعت و کشاورزی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
2
1
هرچه ميكشيم از همان نمايندگاني است كه براي افراد مشابه شان صفات لازم را برشماري كرديد .
كمي هم بايد حواسمان جمع باشد به نوع خبر پراكني نشريات اصفهاني كه مثلا خبر ميدهند خوزستان 60 % اضافه آب دارد و از سوي ديگر دريچه هاي آب سدها را بيشتر باز ميكنند تا بگويند آب در خوزستان زياد است و زانده رود را خشك نگه ميدارند كه مظلوم نمايي كنند . (واقعا هميشه پاي يك اصفهاني در ميان است ).
مزيد اطلاع \ استان خراسان جنوبي هم براي انتقال آب به آنجا از سرچشمه هاي كارون چشم به برخي نفوذي ها و نمايندگان خود دارد . !!!! چه شود ؟
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
1
1
مردم استانهای کویری محترمند اما آیا با نابودی خوزستان می خواهند آباد شوند ما با آب شرب مخالف نیستیم با بردن آب برای کشاورزی در کویر مخالفیم
حسینی فر
|
United States of America
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
2
2
iبا سلام خدمت خوز نیوزیهای عزیز

تشکر از اطلاع رسانی شما که قطعا موجب اگاهی مردم مظلوم استان میشود و این اگاهی انشالله باعث انسجام و وحدت همه مردم و مسولین دلسوز بشود اخیرا اصفهان بودم چون قرار بوده باا رییس جمهور دیدار کنند زاینده رود در محل سی و سه پل خشک خشک بود در حالی که وسط تابستون اب زیادی در ان جاری بود .این هم از رندی اصفهانی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
6
4
حالا خوبه که این سرچشمه ها تو خوزستان نیست ... این سرچشمه ای که قراره به زاینده رود منتقل بشه داخل خود استان اصفهانه و از سمیرم اصفهان هست و ربطی به شما نداره ... تازه این انتقال فقط برای خود اصفهان نیست و قراره آب چند میلیون نفر از چند استان رو تامین کنه ... اصلا از اولش هم قرار بود آب شرب یزد و کرمان به شرطی از زاینده رود تامین بشه که این انتقال آب انجام بشه
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
چه اعتماد به نفسی داری، فکر کنم اگه یکم دیگه به اصفهانیا رو بدیم بگن در گذشته خوزستان جزئ اصفهان بوده ولی مدتیه که جداش کردن حالا ما میخوایم همه منابع این استانو انتقال بدیم به اصفهان.
خدایا خودت امام زمانو برسون
123
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
1
1
]متاسفانه هركي بفكر خودشه هيچكس بفكر محيط زيست و مردم نيست مردم خوزستان مظلوم ترين مردمن تو ايران هستن نفت و گاز زيرپاشونه ولي خودشون هنوز دارن ازكپسول گازاستفاده ميكنن حالا حتي به آبشون هم رحم نميكنن بايد از تشنگي بميرن مسيولين چشاتونو باز كنيد ازخواب بيدارشيد داريد اين استان رو از بين ميبريد به مردم رحم نميكيد به خودتون رحم كنيد خودتون هم اونجا زندگي ميكنيد هوژر اتفاقي ميافته شما مسوليد حساب اون دنيا رو فراموش نكني حساب ظلو به مردم و زمين خدا.......
ایمان جانی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
2
2
سلام .
والا این دیگه نو بره !!!! نفت و گاز کشور از خوزستانه!!! بخش عمده تولید برق به واسطه سدهای کارون از خوزستانه !!!
بخش عمده محصولات کشاورزی( گندم خرما برنج سیفی جات انواع میوه و.... از خوزستانه !!! مردم خوزستان یه عمره که از بیشتر امکانات محروم هستن .. چندین ساله که داریم با هوای آلوده دست وپنجه نرم میکنیم ... به فکرمون که نیستید هیچ حالا میخواین آب کارون رو هم از ما بگیرید ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
1
0
بسیار موثر است.متاسفانه در درون خود سازمان اب و برق خوزستان در حد کارشناسان هم حرکتی وجود ندارد چه برسد که انتظار از مدیر عامل آن باشد
صبور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
0
1
متاسفانه ما از آنجایی ضربه میخوریم که از استان خودمان مسئولین رده های پایین تر را انتخاب نمی شود و در نتیجه دلشان هم نمی سوزد که کارون کم آب شود و یا خشک شود. این جنگ زرگری بین آقای رضانیا و رسولیها جنگ لفظی است در جهت بقا بیشتر تا اینکه با عوض شدن آقای رضانیا موانع اجرای پروژه های انتقال آب کارون به اصفهان اضافه نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
4
0
طرح انتقال آب کارون به اصفهان از سال ها قبل و زمان مدیریت آقای شمسایی شروع شد و تمامی جلسات در تهران گرفته می شود .تنها مدیر عامل کنونی را مقصر ندانید. تا آنجایی خبر دارم از جلساتشان دکتر رضانیا به شدت پیگیر این هست که جلوی انتقال آب گرفته شود و از دلسوزان این استان پیگیر این مسائل و موضوعات دیگری که به سود این استان باشه است.
عاشق خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
2
2
ما این پا را .... به امید خدا
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
دوستان خوزستانی که با اصفهان مشکل دارند می توانند شهر ما را ترک کرده به دیار خودشان بروند.
ناشناس
|
|
۰۰:۰۰ - /۰۰/۰۰
491520
1732608
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
آقا یا خانم "یک خوزستانی"، مگر وقتی فردی در سمتی گماشته می شود، به عنوان مدافع حقوق همشهری های خود شناخته شده یا باید وظیفه ی ذاتی خود در مسئولیت مربوطه را انجام دهد؟ در اینجا وظیفه دکتر رضانیا در راستای منافع وزارت نیرو است نه منافع شهر یا منطقه ای خاص.
:
:
:
آخرین اخبار