تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۹۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدایی: استانداری شرکت سهامی نیست/ توقعات را منطقی‌تر کنیم / باید همدیگر را تحمل کنیم و به همدیگر فرصت بدهیم / هرکس در صدر امور قرار می‌گیرد از همه طرف مورد هدف قرار می‌گیرد و سیبل می‌شود
استاندار خوزستان گفت: استانداری یک شرکت سهامی نیست که به همه سهمی داده شود، باید توقعات خود را از استاندار منطقی کنیم.
 
عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: نبود تشکیلات و احزاب منسجم سیاسی و عدم تربیت افراد برای مناصب مدیریتی در کشور یکی از ضعف‌های حاکمیتی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.
 
وی ادامه داد: تاکنون روند انتخابات در کشور بدین شکل بوده است فردی که خود را اصلح‌تر از سایر کاندیدا‌ها می‌داند به صحنه می‌آمد آنگاه احزاب و گروه‌ها و اشخاص بانفوذ از آن حمایت می‌کردند که این مکانیسم باید معکوس شود.
 
استاندار جدید خوزستان در این خصوص اضافه کرد: یعنی احزاب سیاسی باید شخصیت‌های خود را به جامعه در‌‌ همان ابتدای امر معرفی کنند تا دولتی پاسخگو‌تر شکل بگیرد.


عبدالحسین مقتدایی استاندار سابق خوزستان
 
وی خاطر نشان کرد: در کشوری که اساس کار خود را بر انتخابات و حضور سرنوشت‌ساز مردم بنا نهاده است، باید نقش احزاب در آن پررنگ‌تر، باصلابت‌تر و تعیین کننده‌تر شود.
 
مقتدایی به تعارض به وجود آمده میان احزاب و اشخاص سیاسی همفکر و اعضای ستاد روحانی در استان در زمینه انتصاب استاندار اشاره کرد و گفت: در این شرایط افرادی که خود را در معادلات سیاسی استان تاثیرگذار می‌دانند و به نوعی در ساختار قدرت نفوذ بیشتری دارند، به خود این حق را می‌دهند که برای استانداری فرد یا افرادی را به مرکز معرفی کنند.
 
وی افزود: اینگونه است که تعارض میان این افراد و اعضای ستاد انتخاباتی پیروز به وجود می‌آید، این در حالی است که فعالان و اعضای ستاد روحانی در استان از آبرو و حیثیت خود مایه گذاشته‌اند و ریسک بالایی کردند.
 
استاندار خوزستان عنوان کرد: اگر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری جز این بود، آن‌ها حالا باید همانند سال‌های گذشته عزلت نشینی و شماتت دیگران را تحمل می‌کردند.
 
وی با بیان اینکه منطق و عقلانیت باید در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشد اشاره کرد: استفاده از مدیران باتجربه و ضریب سنی بالا در شرایط کنونی کشور یک ضرورت انکارناپذیر است و در کنار آن باید کشور را به سمت تربیت مدیران جوان، انقلابی و متعهد سوق داد.
 
مقتدایی اظهار کرد: برای نظام مدیریتی خوشایند نیست که از نیروهای با معدل سنی بالا استفاده کند، اما شرایط کنونی کشور جای آزمون و خطا را در عرصه مدیریتی کشور باقی نگذاشته است.
 
وی با اشاره به اینکه تربیت نیروهای کارآمد باید در دستور کار قرار گیرد تصریح کرد: اگر تشکلات سیاسی و اجتماعی و نهادهای غیردولتی در جامعه گسترش نیابد دیری نخواهد گذشت که کشور در عرصه مدیریتی زمین‌گیر شود.
 
نماینده عالی دولت در خوزستان به پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: مردم با انتخاب شخصیتی آزموده و باتجربه در نظام خواستار فضای باز‌تر و تلطیف شده در کشور شدند که استان خوزستان باتوجه به آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری به این سمت و سو پیش خواهد رفت.
 
مقتدایی با بیان اینکه خط قرمز فعالیت سیاسی همه باید قانون باشد، یادآوری کرد: نباید احزاب در استان و کشور قائم به افراد شاخص آن باشد و قانون فصل خطاب همه گروه‌ها و جریان سیاسی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه تاثیرگذاری افراد شاخص احزاب و گروه‌ها در انتصابات مدیریتی تا آنجایی مورد قبول است که قانون و عدل حکمفرما باشد، عنوان کرد: تا زمانی که بین قانون و گروه‌های سیاسی تعارض وجود داشته باشد، کشمکش‌های سیاسی و دلخوری‌ها ادامه خواهد داشت.
 
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: عدم توفیق در عرصه مدیریت کشور نارضایتی را به وجود خواهد آورد که‌‌ همان شکست با تاخیر در انتخابات است.
 
وی تاکید کرد: ارائه فهرست سفارشی برای تغییر مدیران از سوی هیچ گروه و افرادی را نمی‌پذیرم، چرا که قائل به ساختار و چارچوب خاصی در انتصاب مدیران در استان هستم و انتصاب نیروهای بومی و محلی را در استان مگر در موارد خاص را در اولویت قرار خواهم داد.
 
مقتدایی به ارجحیت انتصاب نیروهای بومی نسبت به غیربومی اشاره کرد و گفت: افرادی که من را می‌شناسند می‌دانند من به هیچ گروه یا دسته و یا جریان سیاسی باج نمی‌دهم.
 
وی ادامه داد: باید همدیگر را تحمل کنیم و به همدیگر فرصت بدهیم و ساختار و مکانیسم مدیریتی در کشور تغییر یابد .
 
استاندار خوزستان پذیرش مسئولیت در کشور را سنگین عنوان کرد و گفت: هرکس در صدر امور قرار می‌گیرد از همه طرف مورد هدف قرار می‌گیرد و سیبل می‌شود، بنابراین برای اینکه ضعیف‌تر نشویم باید هم‌افزایی داشته باشیم.
 
وی اضافه کرد: باید با همفکران سیاسی خود تعامل سازنده داشته باشیم، سعی من بر این است که آرامش در استان را حکمفرما کنم و در این راستا به کسی باج نمی‌دهم.
 
مقتدایی با بیان اینکه عدالت و راستگویی را محور کار خود قرار خواهم داد، عنوان کرد: استانداری یک شرکت سهامی نیست که به همه سهمی داده شود، باید توقعات خود را از استاندار منطقی کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه مدیران توانمند و کارآمد در استان ابقا و نیروهای ناکارآمد و ضعیف تغییر خواهند یافت، تصریح کرد: مدیران کارآمد را بر مصدر امور دستگاه‌های اجرایی قرار خواهم داد.
 
استاندار خوزستان در پایان عنوان کرد: استانداری پاسخگو هستم و باید در آخر کار عملکرد قابل دفاعی از خود به جای بگذاریم و در این مسیر به یاری همگان نیازمند هستم.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
صخراوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
0
2
به داد تخلفات نیروگاه رامین هم برسید
سهامپورم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
1
1
سلام حاجی ضمن تبریک وخسته نبلشی باتمام وود از شما حایت میکنم دوست داریم موفق باشی. سهامپور از بندر امام
:
:
:
آخرین اخبار