تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۳۳۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان می‌تواند 4800 مگاوات برق به عراق صادر کند
استاندار خوزستان گفت: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پتروشیمی، سرمایه‌گذاران داخلی وخارجی را به سمت ماهشهر جذب کرده، به‌گونه‌ای که در سال 88 و 89 خوزستان رتبه‌ی اول، در سال 90 رتبه‌ی دوم و در سال 91 رتبه‌ی اول را در جذب سرمایه‌گذار خارجی از آن خود کرده است.

 سيدجعفر حجازی در دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در استان خوزستان، گفت: در سال‌گذشته خوزستان 254 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی غیرنفتی و 1.6 میلیارد دلار به‌طور کلی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه‌گذاری جذب کرده است.

وی افزود: در دو سال‌گذشته 50 نفر از سفیران کشور‌ها را به منطقه اقتصادی دعوت کردیم که نتایج خوبی در برداشت.

استاندار خوزستان هم‌چنین تصریح‌کرد: 3.5 میلیارد دلار پروژه به صندوق توسعه ملی معرفی شده که 2.3 میلیارد دلار از پروژه عقد قرار‌داد شدند و 10 درصد کل عقد قرار‌داد‌ها با صندوق توسعه ملی مربوط به خوزستان است.

حجازی ادامه‌داد: از 10 درصد کل عقد قرار‌داد‌ها با صندوق توسعه ملی 6 درصد مربوط به پتروشیمی است.

وی تصریح‌کرد: علی‌رغم کاهش صادرات زیاد در سال گذشته، صادرات در خوزستان از شش میلیارد دلار به 5.8 میلیارد دلار رسید.

افزایش صادرات به عراق از 140 میلیون دلار به یک میلیارد دلار

وی با اشاره به افزایش صادرات محصولات خوزستان به عراق از 140 میلیون دلار به یک میلیارد دلار گفت: در چهار سال اخیر 12 طرح جدید آغاز شده و در فاز اجرایی است. همچنين 443 طرح در خوزستان به ارزش 1.8 میلیارد دلار تعریف شده که بازگشت سرمایه‌شان به 45 درصد می‌رسد.

خوزستان ظرفیت صادرات 4800مگاوات برق را دارد

استاندار خوزستان با تاکید بر این‌که در استان خوزستان ظرفیت تولید 11 هزار و 500 مگاوات برق را دارد، گفت: کل مصرف برق در خوزستان شش هزار و 700 مگاوات است که مابقی آن را می‌توان به عراق یا جاهای دیگر صادر کنیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: برق ، عراق ، صادرات ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار