تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۳۰۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسروی وفا از تحولات اخیر ورزش و کمیته ملی المپیک می گوید/
متوجه نشدم کارگردان این اتفاقات چه کسی بود/ اقدامات غیرقانونی و غیر اخلاقی در کمیته/ ابهام در فروش ساختمان به شرکتی صوری
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک غیرقانونی و عقب افتادن انتخابات غیراخلاقی بود.
نشست مطبوعاتی محمود خسروی‌‌وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار شد.

وی گفت: انتخابات کمیته ملی المپیک در مجموع سالم برگزار شد. فراز و نشیب‌هایی در این انتخابات بود، یارگیری‌هایی هم  انجام شد؛ ولی شاهد انتخابات سالمی بودیم.

خسروی‌وفا ادامه داد: اگر به کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف دنیا توجه کنیم می‌بینیم که 99 درصد آنها مربوط یا وابسته به خانواده‌های سلطنتی یا دولت کشورهای مختلف هستند ولی اعلام می‌کنند دموکراسی دارند. اساسنامه المپیک ما اگر احتیاج به تغییر داشت طبق اساسنامه باید به مجلس برمی‌گشت.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین تاکید کرد: در 34 سالی که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، انتخابات را به صورت دموکراتیک برگزار کردیم و می‌توانیم حتی به اساسنامه سال 1358 افتخار کنیم. آن اساسنامه به نوعی بالغ‌تر از اساسنامه کنونی بود. دولت تاکنون در انتخابات و تصویب اساسنامه دخالت نکرد و فقط پیشنهاداتی در این مورد ارائه کرده است.


کمیته ملی المپیک طوری انتخابات را مهندسی کرد که با تاخیر برگزار شود. در این مورد هم از من نظرخواهی شد و من به آنها اعلام کردم این کار هم خلاف اخلاق است و هم اینکه هنوز در جمهوری اسلامی ایران هیچ انتخاباتی با تاخیر برگزار نشده است ...

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در مورد اجلاس کپنهاگ گفت: کمیته بین‌المللی المپیک سه سال پیش از کشورها خواست تا تغییرات جزیی در اساسنامه خود در حد تغییر انشاء یا چند جمله به عمل بیاورد؛ اما در ایران این اساسنامه به صورت دلسوزانه از صفر تا صد تغییر کرد. حتی اگر آنطور که از ما خواسته بودیم عمل می‌کردیم، مشکلات کمیته ملی المپیک حل شده بود.

خسروی‌وفا اضافه کرد: تغییر کلی اساسنامه از روی دلسوزی و ناپختگی کار اشتباهی بود. کمیته بین‌المللی المپیک فقط یک چشم‌انداز ایده‌آل را برای کشورها معرفی کرده بود.

وی گفت: من با مدرک و سند ثابت می‌کنم که انتخابات تا 3 ماه دیگر هم برگزار نمی‌شود. در واقع کمیته ملی المپیک طوری انتخابات را مهندسی کرد که با تاخیر برگزار شود. در این مورد هم از من نظرخواهی شد و من به آنها اعلام کردم این کار هم خلاف اخلاق است و هم اینکه هنوز در جمهوری اسلامی ایران هیچ انتخاباتی با تاخیر برگزار نشده است.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: همین تاخیر باعث شد مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک با سوءتعبیر و البته منافع شخصی چماقی را درست کنند تا هر موقع اراده کردند آن را به سر ما بزنند. در واقع این چماق باخت و سفارش خودمان بود.

خسروی‌وفا اظهار داشت: انتخابات 20 خرداد قانونی نیست چون در درجه اول آقای علی‌آبادی نظرات من را در مورد غیرقانونی بودن انتخابات تایید کرده بود و در درجه دوم ما تصویب کرده بودیم که انتخابات روز سوم تیرماه انجام شود ولی ناگهان دعوتنامه‌ای به دستمان رسید و از ما خواستند انتخابات را 20 خرداد برگزار کنیم. این کار غیرقانونی بود.

خسروی وفا گفت: متاسفانه در جلسه قبلی،‌ اساسنامه کمیته المپیک فقط با ذکر صلوات تصویب شد که هم به صلوات بی‌احترامی شد و هم اینکه اساسنامه با صلوات تصویب نمی‌شود. از ابتدا نباید مسائل داخلی فدراسیون‌ها و کمیته را به گوش مسئولین جهانی می‌رساندیم. حالا همان چماقی که گفتم در دست آنهاست. اگر خوب عمل می‌کردیم نباید اجازه می‌دادیم که هیچ ارگان خارجی در مسائل داخلی ما دخالت کند. این بحث من کاملا ورزشی است و هیچ منظور سیاسی از آن ندارم.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در مورد فروش ساختمان کمیته ملی المپیک گفت: طبق مصوبه هیات اجرایی برای فروش ساختمان کمیته ملی المپیک اقدام کردیم اما شایعاتی به گوش رسید که این ساختمان به یک شرکت صوری فروخته شده است. ما هم از آقای علی‌آبادی خواستیم در این مورد شفاف‌سازی و ا‌طلاع‌رسانی کند. خودم متوجه نشدم که کارگردان این قضیه چه کسی بوده اما نباید به علی‌آبادی که یکی از ارکان کمیته است، این تهمت‌ها زده می‌شد.

خسروی وفا عنوان کرد: در همه جای دنیا حکومت‌ها در انتخابات کمیته المپیک و فدراسیون‌ها دخالت می‌کنند. مگر می‌شود حکومتی در انتخابات ورزشی کشورش دخالت نکند؟ به نظر من حکومت‌ها باید در انتخابات کمیته المیپک و فدراسیون‌ها دخالت کنند.

وی در پایان گفت: برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک غیرقانونی است. عقب افتادن انتخابات غیراخلاقی بود و سرعت بخشیدن به مدیریت این قضیه هم روش درستی نبود.
برچسب ها: خسروی وفا ، کمیته ، المپیک
:
:
:
آخرین اخبار