تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۲۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی قاتل پس از ۲۶سال دراینترنت
پلیس نیویورک با کمک اینترنت قاتلی را بیست و شش سال پس از ارتکاب جرم دستگیر کرد.

به نوشته روزنامه اینترنتی روسی لنتا ریموند کلی کمیسر پلیس اعلام کرد دستگیری جوستو سانتوز چهل و سه ساله باکمک تحقیقات مستقلی میسر شده که دختر قربانی در اینترنت انجام داده است.
 
سانتوز طی بازجوییها به قتل خوزه مارتینز مهاجر اهل جمهوری دومینیکن در سال هزار و نهصد و هشتاد و شش اعتراف کرده و حالا پلیس درحال تنظیم مدارک مورد نیاز برای تحویل به دادگاه نیویورک است .
 
جوزلین مارتینز سی و شش ساله تحقیقات شخصی درمورد قتل پدرش را در سال دو هزارو شش شروع کرده است. وی ابتدا از طریق مای اسپیس و فیس بوک برای یافتن قاتل تلاش کرد و پس از دو سال تلاش بی نتیجه در شبکه های اجتماعی به سایت بک گروند مراجعه کرد که اطلاعاتی در مورد افراد از منابع مختلف جمع آوری می کند. وی سرانجام با پرداخت دویست و هشتاد دلار به این سایت و سایر سرورهای اینترنتی آمریکایی موفق به یافتن جنایتکار و نشانی محل سکونت و شماره تلفن وی شد و همه اطلاعات را در ماه آوریل سال جاری در اختیار پلیس قرار داد.
 
قتلی که جوزلین موفق به کشف آن شده بیست و دوم نوامبر سال هزار و نهصد و هشتاد و شش رخ داده و طی آن سانتوز خوزه مارتینز را پیش چشم همسرش کشته است. علت دعوا این بوده که مارتینز وی و رفیقش را به خاطر رفتار توهین آمیز از رستوران بیرون کرده بود. پلیس نیویورک بلافاصله قاتل را شناسایی کرد ولی به خاطر فرار وی به جمهوری دومینیکن موفق به دستگیری وی نشد.
 
وی دو سال بعد در وطن خود دستگیر شد و پلیس نیویوک به خیال این که دستگیری با قتل در ارتباط است پرونده را مختومه اعلام کرد. ولی وی به جرم دیگری دستگیر و یک سال بعد آزاد شد.

منبع/ واحدمرکزی خبر
برچسب ها: قاتل
:
:
:
آخرین اخبار