تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۴۰۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار درباره واردات گندم و برنج آلوده/تکمیلی
نمایندگان مردم گلپایگان و لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره واردات گندم و برنج های آلوده به کشور به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس تذکر دادند.

در ابتدای جلسه نوبت عصر روز شنبه این تذکرات نمایندگان به وزیران مورد بررسی قرار گرفت.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نسبت به واردات برنج های آلوده به کشور تذکر داد و گفت: وزیر کشاورزی و وزیر بهداشت باید از واردات این برنج ها به کشور جلوگیری کنند و یا لااقل مردم را آگاه کنند که از خرید این برنج ها خودداری کنند.

علاوه بر این محمد حسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شواری اسلامی نیز با انتقاد از ورود گندم های آلوده به کشور اظهار داشت: خبر ورود گندم های آلوده به کشور از برخی کشورهای همسایه مدتی است که منتشر شده است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: همین گندم ها به کشور کره نیز وارد شده اما آنها حتی این گندم ها را خوراک دام هایشان را نیز نکردند، وزارت بهداشت نسبت به سلامت مردم حساسیت داشته باشد.

وی همچنین از افزایش قیمت حج تمتع و عمره نیز انتقاد کرد و به وزیران اقتصاد و فرهنگ تذکر داد.


تکمیلی:

معاون غذای سازمان غذا و دارو در واکنش به واردات برنج و گندم آلوده به کشور، اظهارداشت: تاکنون گزارشی از واردات برنج آلوده نداشته ایم و در مورد گندم آلوده نیز وزارت جهادکشاورزی باید پاسخگو باشد.

دکتر محمدرضا فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: گزارشی در مورد آلودگی برنجهای وارداتی نداشته ایم و در مورد گندم هم، باید وزارت جهاد کشاورزی پاسخگو باشد چون گندم یک فرآورده خام است و ارتباطی به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ندارد.

وی با اشاره به حساسیت های زیادی که در مورد برنجهای وارداتی وجود دارد، افزود: با توجه به وجود آلودگیهایی از قبیل آرسنیک، فلزات سنگین، سرب و...، نظارت جدی و دقیقی بر واردات برنج وجود دارد.

فاضلی گفت: بر همین اساس، علاوه بر اینکه از کشور مبدا مستندات سلامت برنجهای وارداتی خواسته می شود، این برنجها در آزمایشگاههای مرجع کشورمان نیز آزمایش می شود.

معاون سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بهتر است دوستانی که چنین مواردی را مطرح می کنند، آدرس دقیق بدهند تا بتوانیم پیگیری کنیم. زیرا، تاکنون موردی از آلودگی برنجهای وارداتی نداشته ایم.

وی افزود: در مورد گندم آلوده نیز وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: واردات ، گندم ، برنج ، آلوده
:
:
:
آخرین اخبار