تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۰۰۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دوران اقتصاد مقاومتی و روزهای خلق حماسه/
سفر وزیر ورزش به آلمان و فرانسه
در شرایطی که از لزوم نگاهی جدی به اقتصاد مقاومتی در کشور سخن گفته می شود، وزیر ورزش و گروهی از همکاران به کشورهای آلمان و فرانسه سفر می کنند.
در روزهای منتهی به خلق حماسه سیاسی در کشور، وزیر ورزش و جوانان خود را مهیای سفر به آلمان و فرانسه می کند. این در حالی روی می دهد که فدراسیون ها و جامعه ورزش نتوانسته اند ترجمان دقیق و صحیحی از اقتصاد مقاومتی داشته و مدام از "نداری" و "مشکلات مالی" می گویند.
محمد عباسی در شرایطی عازم برلین می شود که از هفتم خرداد به مدت سه روز در اجلاس وزرای ورزش کشورهای عضو یونسکو حضور خواهد داشت. البته، این سفر دارای نقاط ابهامی است که از جمله آنها، دلیل و لزوم برگزاری چنین سفری در این مقطع زمانی است. بایستی پرسید که چه لزومی برای این سفر وجود داشته و برنامه کاری وزیر در آن چیست؟ چرا باید چنین هزینه ای صورت گرفته و چه عایدی برای ورزش کشور خواهد داشت؟

در دیگر سو، همراهان وی در این برنامه نیز قابل تامل هستند. همسر عباسی در سفر به آلمان، وی را همراهی می کند که خود جای بررسی دارد. در وضعیتی که هزینه های سفر به خارج از کشور اعداد شگفت انگیزی را نشان می دهد، چرا بایستی ایشان نیز در فهرست مسافران آلمان حضور داشته باشند؟
حمید سجادی (معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی)، محمد جعفری ملک (مدیرکل بین الملل)، لطف‌علی پورکاظمی (رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی) و یک محافظ، دیگران همراهان وزیر ورزش و جوانان در این برنامه برون مرزی خواهند بود. پرسش این است که چرا بایستی آنها در این سفر حضور داشته باشند؟ چرا در فهرست مسافران، رئیس فدراسیون قرار گرفته و هدف از این حضور چیست؟
اخبار دریافتی خبرنگار مشرق حکایت از این دارد که قرار است بعد از حضور چند روزه در آلمان، این گروه عازم فرانسه شود تا چند روزی را در آنجا به سر ببرند که خود بر میزان پرسش ها و ابهامات می افزاید.

این در شرایطی است که چندی قبل خبری مبنی بر سفر یکی از مسئولان ارشد ورزش به کشوری اروپایی از طریق یک رئیس فدراسیون منتشر شد. گویا آن مقام مسئول عنوان داشته بود که چون به ان کشور غربی نرفته، از رئیس فدراسیون خواسته بود تا این سفر را در روزهای پایانی دولت فراهم کند که به دلایلی، ممکن نشد. به نظر می رسد نظارتی فراگیر درباره سفرهای برون مرزی مقامات ارشد ورزش وجود ندارد.
برچسب ها: وزیر ، ورزش ، آلمان ، فرانسه ، سفر
:
:
:
آخرین اخبار