تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۷۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور اجباری دانش آموزان پسر در میدان تیر
مسوول مرکز بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان آموزش و پرورش منطقه 7 تهران، درباره نحوه نمره‌دهی به درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان گفت: میدان تیر برای درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان پسر اجباری است و 10 نمره تئوری و 10 نمره برای آموزش عملی این درس لحاظ شده است.

محمود طاهرکردی در نشست خبری که در خانه معلم این منطقه برگزار شد، گفت: در منطقه 7 آموزش و پرورش شهر تهران 160 مدرسه وجود دارد که به عنوان 160 واحد بسیج محسوب می‌شوند و 85 تا 90 درصد فرهنگیان منطقه 7 تهران عضو بسیج هستند.
 
وی افزود: حدود 2200 فرهنگی در منطقه 7 تهران فعالیت می‌کنند که حدود 1800 نفر عضو بسیج هستند، ضمن آنکه 70 درصد دانش‌آموزان منطقه نیز بسیجی هستند.
 
مسوول مرکز بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان آموزش و پرورش منطقه 7 تهران با اشاره به برخی از مزایای عضویت در بسیج نیز اظهار کرد: پرداخت وام با سود بسیار پایین به دانش‌آموزان و فرهنگیان عضو بسیج بین 3 تا 5 میلیون تومان بخشی از این مزایاست و وام بر اساس اولویت به دانش‌آموزان اعطا می‌شود.
 
طاهرکردی با بیان اینکه حضور در بسیج و انجام فعالیت‌ در این زمینه برای دانش‌آموزان پسر در بحث نظام وظیفه در آینده تأثیر دارد، اظهار کرد: دانش‌آموزان پسر به ازای هر یک سال عضویت در بسیج، سه ماه از مدت خدمتشان کم شده و دانش آموزانی که دوره تکمیل را گذرانده و موفق به اخذ گواهی نامه شوند 2 ماه از مدت آموزشی خدمتشان کاسته می‌شود.
 
مسئول مرکز بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان آموزش و پرورش منطقه 7 تهران به درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: برای دانش‌آموزان پسر، میدان تیر و برای دانش‌آموزان دختر اسلحه‌شناسی وجود دارد که به دانش‌آموزان پس از آموزش، گواهی دوره مقدماتی ارائه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه میدان تیر به عنوان بخش عملی درس آمادگی دفاعی است، افزود: میدان تیر برای دانش‌آموزان پسر اجباری است که 10 نمره تئوری و 10 نمره برای آموزش عملی آن در نظر گرفته می‌شود.
 
طاهرکردی با تاکید براینکه اردوهای راهیان نور اجباری نیست، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری 600 دانش‌آموز دختر و 650 دانش‌آموز پسر منطقه 7 تهران به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار