تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۱۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مخالفت مجلس با چند برابر شدن قیمت‌ انرژی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با شرایط موجود و پیش‌بینی نرخ تورم و رشد نقدینگی، مجلس با افزایش ۴۵درصدی قیمت حامل‌های انرژی موافقت نمی‌کند.

عزت‌الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: تحقق درآمد 120 هزار میلیارد تومانی حاصل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه 92 و اصلاح 45 درصدی قیمت‌ حامل‌های انرژی در سال آینده در شرایط موجود و پیش‌بینی که درباره نرخ تورم و رشد نقدینگی که دو عنصر بسیار بد و آفت اقتصاد است، مجلس به هیچ عنوان با چند برابر شدن قیمت‌ حامل‌های انرژی موافقت نمی‌کند و ممکن است افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت‌ها را بپذیرد.   
 
وی در خصوص زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده اظهار داشت: مجلسی‌ها معتقدند که فاز یک هدفمندی یارانه‌ها هنوز تکمیل نشده و باید این فاز تکمیل شود و پس از تکمیل فاز اول مطمئنا وارد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌شویم.
 
یوسفیان ملا تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به بودجه سه دوازدهم قطعا اتفاق تازه‌ای درباره تصمیم‌گیری و اجرایی شدن در مورد فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها نخواهد افتاد و شرایط پرداخت حداقل در سه ماه اول سال آینده مانند گذشته خواهد بود و بعد از سپری شدن سه ماه اول سال 92 بررسی می‌شود که در سه ماه دوم سال آینده فاز دوم هدفمندی اجرایی شود، یا اینکه به 6 ماه دوم سال آینده موکول شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار