تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۰۹۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بورس انرژی ایران رسما افتتاح شد
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به افتتاح رسمی فعالیت بورس انرژی ایران، گفت: چهارمین بورس کشور در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که برق نیز علاوه بر زغال سنگ و قطران، میهمان نخستین روز فعالیت بورس انرژی است.
 
علی صالح آبادی افزود: براساس آخرین هماهنگی های صورت گرفته میان بورس انرژی و وزارت نیرو، مقرر شد برق نیز به عنوان یکی از مهمترین حامل های انرژی، در روز نخست معاملات رسمی بورس انرژی در این بورس عرضه شود.
 
سخنگوی سازمان بورس افزود: همه کارگزارانی که مجوز فعالیت در بورس انرژی را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده اند، امکان خرید و فروش حامل های انرژی در بورس انرژی را خواهنـد داشت.
 
معامله اولین بار پیک برق، همزمان با افتتاح بورس انرژی
 
مدیرعامل بورس انرژی گفت: بورس انرژی که قرار بود با معامله زغال سنگ و قطران کار خود را آغاز کند با تأمین نقدینگی مورد نیاز از طرف وزارت نیرو و توانیر، معامله اولین بار پیک برق را به بورس انرژی رساند.
 
شاپور محمدی افزود: بعد از تأمین نقدینگی از طرف وزارت نیرو و توانیر امکان معامله بار پیک برق در روز راه اندازی بورس انرژی فراهم شد.
 
وی افزود: با انجام این معامله در اولین روز از راه اندازی بورس انرژی، معامله برق به طور منظم تا پایان سال انجام خواهد گرفت و شرکت های خریدار به صورت روزانه در سطح بار پیک داد و ستد می کنند.
 
محمدی با اشاره به این که اولین نماد سال آینده در 19 فروردین 92 بازگشایی می شود اظهار کرد: نمادها به صورت روزانه همزمان با انجام معاملات بازگشایی می شوند و بعد از بازگشایی تا سه روز قبل از تحویل فعال هستند.
 
یادآور می شود که بورس انرژی، به عنوان چهارمین بورس کشور، امروز شنبه 19 اسفند ماه با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی و نیرو، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، نمایندگان مجلس و مسوولان ارشد بازار سرمایه کشور، رسما افتتاح شد.

منبع/ پول نيوز
:
:
:
آخرین اخبار