تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۹۲۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: فرآیند ثبت شرکت تسهیل می‌شود

  رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تسهیل فرآیند ثبت شرکت و سرعت‌دهی به انجام امورات مربوطه در کمترین زمان، در دستور کار این سازمان است.

 حسن بابایی روز سه شنبه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: الکترونیکی شدن فرآیند ثبت و صدور سند کار بسیار سخت و بزرگی بود که در کشور انجام شد.

وی گفت: این اقدام از مراجعه ۴۱۷ هزار نفر به مراکز ثبت شرکت‌ها و در کاهش هزینه‌ها بسیار اثر گذار بوده است.

بابایی ادامه داد: تلاش بر این است که فرآیند ثبت شرکت‌ها به کمتر از یک ساعت کاهش یابد.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور سند برای شرکت‌های دانش بنیان را امتیازی برای تامین وثیقه مورد نیاز این شرکت‌ها به منظور دریافت تسهیلات نیز دانست.

وی گفت: مردمی‌سازی تولید یک فرصت بسیار خوب استفاده از این ظرفیت در حوزه اقتصاد است.

بابایی تاکید کرد: در صورتی که برای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلاتی وجود دارد سازمان ثبت اسناد و قوه قضاییه آمادگی هرگونه همکاری در این بخش را دارد.

در ادامه این نشست مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری کشور بیان کرد: امسال سال بسیار مهمی در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم است و در همین راستا پیگیر تشکیل ستادهای مردمی برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در تولید هستیم.

ابوالفضل نصیری ادامه داد: سازمان ثبت اسناد کشور یک سامانه برای ثبت شرکت‌ها ایجاد کرده تا در کنار سرعت بخشیدن به این موضوع، هزینه‌ها را برای صاحبان ‌مشاغل کاهش دهد.

وی با اشاره به گله‌مندی برخی فعالان اقتصادی از طولانی بودن زمان تمدید کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: متاسفانه این تاخیر در پست اتفاق می‌افتد به همین منظور از امسال این فرآیند کاملا به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد تا در کمترین زمان ممکن کارت‌های بازرگانی تمدید شود.

نصیری تصریح کرد: این اقدام ۲ هزار میلیارد ریال از هزینه کردن متقاضیان کاهش خواهد داد.

 در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی حضور داشتند که به بیان برخی مشکلات خود در این حوزه پرداختند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از روز گذشته برای تحویل اسناد مالکیتی پنج تالاب و ۲ رودخانه در استان و همچنین ارائه اسناد مالکیتی املاک موقوفه شهرستان های ماهشهر و رامشیر به استان سفر کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار