تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۹۱۹۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سال ۱۴۰۲؛
۶۴ هزار خدمت دهان و دندان در دزفول ارایه شد

 مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: افزون بر ۶۴ هزار خدمت دهان و دندان سال ۱۴۰۲ توسط تیم‌های سلامت و دندانپزشکان دزفول ارایه شد.

غلامرضا میرزایی بیان کرد: خدمات ارایه شده دهان و دندان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در شهرهای ذیل دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۲۳ درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از خدمات ارایه شده به ویژه برای گروه سنی کودکان در این دانشگاه به صورت رایگان و یا با تعرفه، های اندک دولتی ارایه شده است، افزود: یک هزار و ۳۴۸ مورد ترمیم دندان‌های پوشیده، ۸۰۰ مورد جرمگیری برای کودکان ۶ تا ۱۴ سال و همچنین یک هز ار و ۱۹۲ مورد پر کردن شیارهای دندانهای پوسیده درکودکان (فیشورسیلنت) از جمله خدمات ارایه شده بهداشت دهان و دندان در دزفول بود.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دزفول، بهداشت دهان و دندان را یکی از مؤلفه‌های مهم سلامتی دانست و بیان کرد: هشت هزار مسواک انگشتی توزیع و بیش از ۱۵ هزار معاینه و ویزیت رایگان برای جمعیت هدف این دانشگاه انجام شد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۴۲۸ مورد ترمیم دندان‌های پوسیده برای افراد بالای ۱۴ سال با تعرفه‌های دولتی سال گذشته در دزفول انجام شد، افزود:رعایت بهداشت دهان و دندان فرد را از بروز انواع بیماری‌های عفونی دهان و همچنین بیماری‌های لثه حفظ می‌کند به همین دلیل طرح فلورایدتراپی کودکان سه تا ۱۴ سال برای ۳۶ هزار کودک در این شهرستان اجرایی شد.

وی ادامه داد: طرح فلوراید تراپی به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها طی ۲ نوبت اجرا می‌شود و به همین دلیل همراهی خانواده‌ها برای دریافت نوبت دوم فلورایدتراپی در این شهرستان ضروری است.

  وارنیش فلوراید نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود؛ این ماده برای حفاظت از مینای دندان استفاده می‌شود که برای حفاظت از دندان‌های کودکان به ویژه برای کودکان کم سن و سال ایده‌آل است.

وارنیش فلوراید برای دانش آموزان ۶ تا ۱۴ سال که اولیای آنان رضایت به انجام این کار را دارند به‌صورت رایگان و طی ۲ مرحله ۶ ‌ماهه انجام می‌شود؛ همچنین اجرای این طرح برای کودکان سه تا ۶ سال که به همراه والدین خود به مراکز خدمات جامع سلامت سطح شهرستان مراجعه کنند، به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

از نظر علمی ثابت شده است که فلورایدتراپی با وارنیش می‌تواند تا ۶۰ درصد پوسیدگی دندان‌های کودکان را کاهش دهد؛ فلورایدتراپی سالی ۲ بار و برای کودکانی که میزان پوسیدگی دندانی بالایی دارند هر سه ماه یک بار باید انجام شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار