تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۹۱۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جمع آوری بیش از ۱۱ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز

 سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: در راستای جلوگیری از هدر رفت و کاهش آب بدون درآمد، بیش از ۱۱ هزار مورد انشعاب غیرمجاز آب در یک سال گذشته شناسایی و جمع‌آوری شد.

فرزان عباسیان  اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مجموعه آبفا اهواز وجود انشعابات غیرمجاز آب و اعمال تخلف از سوی برخی شهروندان بوده است.

وی افزود: در یک سال گذشته ١٠ هزار و ۵۹۶ انشعاب غیرمجاز و ۸۰۹ مورد تخلف مانند اعمال تغییرات در کنتورهای آب، شناسایی و با خاطیان برخورد شد.

سرپرست آبفا اهواز هدف از اجرای این عملیات را جلوگیری از هدر رفت آب، افت فشار و مدیریت آب بدون درآمد عنوان کرد و گفت: میزان صرفه جویی مصرف آب پس از این عملیات ۴۹۷ هزار و ۳۸۹ مترمکعب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تعویض کنتورهای خراب نیز از دیگر اهداف مد نظر بوده که در سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار و ۱۸۳ مورد کنتور خراب و فرسوده تعویض شد.

عباسیان گفت: تعویض کنتورهای خراب، علاوه بر میزان مصرف صحیح و تسهیل در قرائت شماره کنتور موجب می شود تا مشترکین نیز حق آب بهای مصرفی دقیق خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال افزایش میزان مصرف آب گفت: همزمان با فرا رسیدن گرمای هوا، میزان سرانه مصرف آب افزایش خواهد یافت، لذا شهروندان با صرفه جویی و مصرف صحیح می‌توانند میزان احتمال افت فشار و بروز تنش آبی را کاهش دهند.

بر اساس این گزارش، اهواز یکی از کلان‌شهرهای کشور و بزرگترین شهر در جنوب غرب ایران به شمار می‌رود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار