تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۹۱۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تداوم بارش‌های پراکنده در خوزستان تا اواخر هفته/پیش‌بینی افزایش دما

 مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: فعالیت سامانه بارشی از اوایل هفته در برخی نقاط استان آغاز شده و تا ۲ روز آینده ادامه دارد.

 محمد سبزه زاری روز دوشنبه بیان کرد: با توجه به تصاویر رادار و ماهواره، هم اکنون شاهد فعالیت سامانه بارشی به صورت بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان هستیم.

وی افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی این سامانه طی امروز به صورت بارش‌های پراکنده و نقطه ای همراه رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندبادهای لحظه ای در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرتفع شرقی و شمالی فعال خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: همچنین طی امروز برای نیمه غربی با توجه به وزش بادهای متوسط تا شدید احتمال گرد و خاک های محلی و موقتی نیز دور از انتظار نخواهد بود؛ طی فردا و پس فردا بارش ها در ارتفاعات استان همچنان به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد در بیشتر مناطق استان متوسط تا شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی در مناطق مستعد وجود دارد و شمال خلیج فارس طی امروز و فردا نیمه مواج و در برخی ساعات مواج خواهد بود. 
وی با اشاره به اینکه از فردا روند دما افزایشی خواهد بود اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۷.۱ و ایذه با ۱۱.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۷.۱ و حداقل ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

  •  
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار