تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۹۱۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل شیلات خوزستان: بازارچه عرضه آبزیان بهبهان در آستانه بهره‌برداری است

  مدیرکل شیلات خوزستان گفت: بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده و به منظور دسترسی آسان مردم به آبزیان، ترویج فرهنگ مصرف و فروش مستقیم و بی‌واسطه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 مرتضی سوری روز یکشنبه در نشست شورای کشاورزی بهبهان در محل فرمانداری این شهرستان، افزود: فراخوان عمومی برای طرح ۱۰۰ تنی و ۲۰۰ تنی پرورش ماهی در قفس در سد مارون برگزار و سرمایه گذار جذب شده و در مرحله انعقاد قرارداد است.

وی اضافه کرد: در مزایده بعدی، سرمایه‌گذار برای طرح ۴۰۰ تنی پرورش ماهی مشخص خواهد شد.

مدیرکل شیلات خوزستان از اقدامات موثر شیلاتی شهرستان بهبهان در زمینه کشت‌های تلفیقی و حداکثر استفاده بهینه از منابع آبی قدردانی کرد و گفت: بهبهان شهرستانی با حجم انبوهی از پتانسیل‌های آبزی‌ پروری است و به دنبال فعال‌ کردن تمامی ظرفیت‌های مشاغل خرد و زود بازده در استان هستیم.

وی خواستار تسهیل قوانین و حمایت از بهره‌برداران شد و بیان کرد: شهرستان بهبهان با بهره مندی از سه رودخانه دائمی پرآب مارون، خیرآباد و زهره با تخصیص نیافتن آب به طرح‌های آبزی‌پروی مواجه است.

مدیرکل شیلات خوزستان میزان تولیدات آبزی پروری بهبهان را ۳۲۰ تن اعلام و بیان کرد: ۶۰ واحد ۲ منظوره پرورش‌ ماهی و کشاورزی و چهار واحد پرورش متراکم ماهیان گرمابی در این شهرستان فعال است.

  در این نشست که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیرکل منابع طبیعی خوزستان، معاونان سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد در خصوص اختصاص آب برای ایجاد شهرک آبزی‌پروری متراکم تصمیماتی اتخاذ شد.

بازدید از بازارچه در حال احداث عرضه ماهی در بهبهان، دریاچه مخزنی سد مارون و طرح‌های متراکم شهرستان، پیگیری تخصیص آب برای طرحهای متراکم و تلفیقی، پیگیری ارائه تسهیلات درخواستی طرحهای پرورش متراکم شهرستان و طرحهای پرورش ماهی شامل تلفیقی متراکم و قفس از دیگر برنامه‌های مدیرکل شیلات خوزستان در سفر به بهبهان بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار