تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۹۰۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آماده باش هلال احمر دزفول برای بارندگی
رییس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر دزفول در پی اعلام هشدار قرمز هواشناسی مبنی بر بارش‌های فراگیر در ساعت‌های آینده به حالت آماده باش درآمدند.
 

آماده باش هلال احمر دزفول برای بارندگی

  مصطفی طحان با اعلام آماده باش کامل هلال احمر بیان کرد: یک تیم امداد و نجات در پایگاه امداد کوهستانی شهیون، یک تیم امداد ونجات ساحلی در پایگاه ثابت بوستان ساحلی علی کله همراه با تیم امدادی دیگر در محل اداره به حالت آماده باش درآمده اند.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات هلال احمر در آمادگی کامل قرار دارد، افزود: هلال احمر دزفول بیش از ۲ هزار نیروی داوطلب دارد که متناسب با نوع و گستردگی حوادث مختلف فراخوان می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: با توجه به اعلام هشدار قرمز هواشناسی در خوزستان و آماده باش سراسری در این استان، تیم‌های هلال احمر دزفول نیز در کنار سایر تیم‌های امداد و نجات این شهرستان آماده انجام ماموریت‌های محوله بر اساس شرح وظایف هستند.

سازمان هواشناسی برای ۲ روز آتی در ۲ استان کشور شامل استان‌های لرستان و خوزستان هشدار بارش باران و وزش باد شدید صادر کرده است. در همین راستا ستاد‌های بحران استان‌ها و شهرستان‌ها در این ۲ استان در آماده‌باش کامل هستند، زیرا احتمال میزان بارش‌های شدید وجود دارد.

همچنین در ۱۴ استان دیگر نیز هشدار نارنجی صادر شده است؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها از یکشنبه شب آغاز و در روز دوشنبه با شدت بیشتری ادامه دارد.

سازمان هواشناسی کشور نیز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن هشدار نسبت به تردد‌های غیرضرور در ساعت‌های آینده، به دلیل شدت بارش‌ها و امکان سیل و طغیان رودخانه‌ها و سقوط بهمن در مناطق سردسیر و کوهستانی، از هموطنان خواست تا از حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها فاصله بگیرند و از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار