تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۸۸۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در دی ماه سال ۱۳۸۵ هیئت وزیران با اختصاص صددرصد اعتبار برای جابه جایی منطقه آلوده به گاز شهر مسجد سلیمان و مکان یابی و آماده سازی محل جدید موافقت نمود
در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در دی ماه سال ۱۳۸۵ هیئت وزیران با اختصاص صددرصد اعتبار برای جابه جایی منطقه آلوده به گاز شهر مسجد سلیمان و مکان یابی و آماده سازی محل جدید موافقت نمود

موافقت هیئت وزیران در استان خوزستان در خصوص وظایف وزارت مسکن و شهرسازی در استان
  جزئیات متن قانون
شماره مصوبه: ۱۳۷۲۰۳ تاریخ:۲۵/۱۰/۱۳۸۵
وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
 هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۸۵ که در مرکز استان خوزستان تشکیل گردید موافقت نمود:
 ‎‎‎وزارت مسکن وشهرسازی موظف است با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با رعایت مقررات قانونی نسبت به موارد زیر اقدام نماید:
۱- ‎‎‎احداث پانزده هزار (۰۰۰ر۱۵) واحد مسکونی روستایی در سال ۱۳۸۵ با استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ سود کارمزد پنج درصد (۵%) توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی.
 ۲- ‎‎‎ احداث پانصد (۵۰۰) واحد مسکونی جهت محرومین از محل اعتبار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانی (منابع غیردولتی) در سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶.
  ‎‎‎تبصره – وزارت مسکن و شهرسازی زمین موردنیاز را به قیمت تمام شده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار نماید.
 ۳- ‎‎‎پیگیری تأسیس شرکت منطقه ای مسکن سازان در استان ۴- ‎‎‎ شروع به احداث یک هزار و پانصد (۱۵۰۰) واحد مسکونی اجاره ای با تأمین وام بانکی در سال ۱۳۸۵.
 تبصره – زمین مورد نیاز از طریق سازمان مسکن و شهرسازی استان تأمین خواهد شد.
  ‎‎‎۵-احداث سیصد (۳۰۰) واحد مسکونی اجاره به شرط تملیک در بافت فرسوده شهرهای استان در سال ۱۳۸۵.
 ۶-اختصاص صددرصد (۱۰۰%) اعتبار جابجایی منطقه آلوده به گاز شهر مسجد سلیمان و مکان یابی و آماده سازی محل جدید در سال ۱۳۸۵.
  ‎‎‎تبصره – پیش بینی مبلغ پنجاه میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰) ریال برای کمک به آماده سازی دویست هکتار زمین چم آسیاب در لایحه بودجه سال ۱۳۸۶.
 ۷- ‎‎‎ساماندهی (آماده سازی، واگذاری زمین، تأمین وام و ترتیب ساخت و ساز) شهرک شهید صباغیان واقع در بندر امام خمینی (ره).
 تبصره- اختصاص مبلغ سی میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰) ریال از اعتبارات استانی برای آماده ‏سازی به صورت بلاعوض.
 ۸- ‎‎‎ تسریع در انجام بازنگری طرحهای جامع آبادان، خرمشهر، مسجد سلیمان، شوشتر، دشت آزادگان و رامهرمز.
 ۹- ‎‎‎ بررسی طرح ساماندهی اسکان غیررسمی استان و پیش بینی اعتبار موردنیاز به مبلغ پانصد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰) ریال در بودجه های سنواتی سالهای برنامه چهارم توسعه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پس از طی مراحل قانونی از محل دو درصد (۲%) فروش نفت.
 ۱۰-پیش بینی مبلغ سیصد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰۰) ریال اعتبار جهت آماده سازی زمین در شهرهای آبادان، خرمشهر، مسجد سلیمان، دزفول، شوش، شوشتر، اندیمشک و اهواز در سالهای ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ پس از طی مراحل قانونی.
 ۱۱- پیش بینی اعتبار به مبلغ پانصد میلیارد(۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰) ریال در سالهای ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ جهت هزینه های آماده سازی و ساخت مسکن در شهرهای کوچک و متوسط برای اقشار کم درآمد پس از طی مراحل قانونی.
 تبصره – اعتبار پیش بینی شده مندرج در بندهای فوق سهم دولت برای احداث حداکثر پنجاه هزار (۰۰۰ر۵۰) واحد مسکونی در شهرهای استان خواهد بود.
 ۱۲- ‎‎‎ اختصاص پانصد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰) ریال از محل انتشار اوراق مشارکت و پانصد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰) ریال تسهیلات ارزی برای احیاء بافتهای فرسوده شهری استان.
 ۱۳- ‎‎‎ تملک ساختمانهای مخروبه و زمینهای متروکه خرمشهر که مالکین آنها تاکنون مراجعه نکرده اند و استفاده در جهت عمران و آبادانی شهر و واگذاری زمین معوض در صورت مراجعه مالکین.
 ۱۴- ‎‎‎ تهیه طرح مطالعاتی انتقال زندانهای موجود اهواز با هماهنگی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ظرف سه ماه بعد از ابلاغ این تصمیم نامه و ارایه به هیئت وزیران.
 ۱۵- ‎‎‎ اجازه تعمیر و توسعه ساختمان اداری سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان.
 ۱۶- ‎‎‎ پیش بینی مبلغ یکصد و هشتاد میلیارد(۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱۸۰) ریال اعتبار برای انجام عملیات آماده سازی اراضی واگذار شده به مردم در خرمشهر در لایحه بودجه سالهای ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷.

پرویز داودی معاون اول رییس جمهور
:
:
:
آخرین اخبار