تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۷۷۹۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاکید بنی‌تمیم به قانونی بودن برگزاری مجمع انتخاب رییس هیات اتومبیلرانی خوزستان
  مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها اخیرا طی نامه‌ای به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرده است باید مجددا مجمع انتخاب هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان برگزار شود  اما مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نظر دیگری دارد.

آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها نیز دوم تیرماه در نامه‌ای به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرده است "حضور یکی از اعضای هیات رئیسه هیات ورزش دانش‌آموزی استان در مجمع انتخاب رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان بلاوجه و بدون رعایت تشریفات قانونی بوده است و با عنایت به وجود برخی ابهامات دیگر، مقتضی است پس از هماهنگی و اعلام این اداره‌کل نسبت به رعایت موارد قانونی به منظور برگزاری انتخابات هیات صدرالاشاره هماهنگی و اقدام لازم صورت گیرد."

 حمید بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز ۲۱ مردادماه در نامه‌ای خطاب به مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در خصوص برگزاری مجمع عمومی انتخابات رئیس هیات و اعضای هیات رئیسه هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان توضیحاتی ارائه داده و تأکید کرده است "این اداره‌کل ضمن اشراف کامل بر آیین‌نام و رعایت کن اقدام به برگزاری مجامع انتخاباتی هیات‌های ورزشی دارد."

توضیحات اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص قانونی بودن برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیات موتورسوراری و اتومبیلرانی را در ادامه می‌خوانید.

"۱- دبیر مجمع پس از استعلام از هیات ورزش دانش‌آموزی و حصول اطمینان از دارابودن ابلاغ اعضای هیات ریسه، از آن هیات جهت حضور در مجمع دعوت به عمل آورد.

هیات ورزش دانش‌آموزی طی نامه‌ای آقای منصور هیلاوی نیسی را به عنوان دبیر هیات معرفی نموده است.

هیچ کدام از اعضای ذینفع در مجمع انتخابات بالاخص دو کاندیدای تأیید صلاحیت شده (آقایان اسکندر عیسوند و علی حسینی) نسبت به نحوه برگزاری مجمع و یا اعضای مجمع اعتراض و یا شکایتی نداشته‌اند و همان گونه که مستحضرید موضوعی قابلیت رسیدگی و پیگیری دارد که ذینفعی شکایتی به این اداره‌کل/ فدراسیون مربوطه/ بازرسی و پاسخگویی به شکایات ارسال کرده باشد که تاکنون هیچ گونه شکایتی از سوی ذینفعان به این اداره‌کل حاصل نگردیده است.

از آنجایی که از بین دو کاندیدای حاضر در مجمع انتخابات ریاست هیات شکایتی واصل نگردیده و با کناره‌گیری رسمی و مکتوب آقای علی حسینی از انتخابات ریاست هیات قبل از توزیع تعرفه رأی آقای اسکندر عیسوند کلیه آراء مجمع را کسب نمود. لذا حضور یا حذف یک عضو و یا یک رأی تأثیری در نتیجه انتخابات و رسمیت یافتن مجمع ندارد.

به فرض مثال اگر حضور یکی از اعضای مجمع بلاوجه باشد می‌بایست آن عضو از لیست اعضای مجمع کسر گردد که در آن صورت اعضای مجمع از ۱۷ نفر به ۱۶ نفر کاهش یافته و دوسوم ۱۶ نفر اعضای حاضر در مجمع، برابر با ۱۰.۶۶ مساوی ۱۱ نفر خواهد بود. لذا به استناد بند ۲ و ۳ ماده ۹ آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی مجمع انتخابات با حضور ۱۱ نفر نیز رسمیت خواهد داشت. ضمناً به استحضار می‌رساند این اداره‌کل ضمن اشراف کامل بر آیین‌نامه و رعایت آن اقدام به برگزاری مجامع انتخاباتی هیات‌های ورزشی می‌نماید."

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار