تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۶۹۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امداد رسانی اورژانس خوزستان به ۹ هزار نفر در طرح سلامت نوروزی
 سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: تعداد مصدومان حوادث تصادفی و غیر تصادفی در طرح سلامت نوروزی در استان به ۹ هزار و ۲۰۴ نفر رسید که توسط اورژانس ۱۱۵ امداد رسانی شدند.

عارف شرهانی بیان کرد: از تعداد کل مصدومان تصادفی و غیر تصادفی، چهار هزار و ۶۱۴ نفر به بیمارستان های مختلف استان اعزام شدند و چهار هزار و ۵۹۰ مورد در محل مورد درمان قرار گرفتند.

وی تعداد ماموریت های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ۲۵ اسفندماه پارسال تاکنون را چهار هزار و ۸۰۲ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد، یک هزار و ۵۱۱ ماموریت تصادفی و سه هزار و ۲۹۱ ماموریت غیر تصادفی است.

شرهانی همچنین تعداد کل ماموریت های اورژانس ۱۱۵ سراسر استان را ۹ هزار و ۲۰۴ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ ماموریت غیر تصادفی و ۲ هزار و ۴۰۴ ماموریت تصادفی گزارش شده است.

وی افزود: ایستگاه‌های سلامت یک هزار و ۳۰۴ ماموریت انجام دادند و اورژانس هوایی با ۱۱ پرواز ۱۲ بیمار را جابجا کرد.

شرهانی ادامه داد: حوادث تصادفی درون شهری ۶۶ درصد ، خارج شهری ۲۸ درصد، روستایی چهار درصد و سایر محورها ۲ درصد بوده که بیشترین ماموریت ها به محورهای گتوند- ایذه - دهدز و ماهشهر اختصاص داشته است.

بر اساس این گزارش طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ اجرا می شود و ایستگاههای سلامت در مبادی ورودی استان از جمله اندیمشک، دزپارت، هندیجان ، آبادان و بهبهان با امکانات پزشکی و آمبولانس مستقر هستند.

خدمات رسانی به زائران سه یادمان فتح المبین شوش، طلاییه و مزار شهدای هویزه برعهده دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای استقرار امکانات پزشکی است و بقیه یادمان ها بین دیگر ارگان ها از جمله تامین اجتماعی، سپاه، هلال احمر تقسیم شده که در قالب کمیته بهداشت و درمان خدمات ارائه می دهند.

در حال حاضر ۱۲۳ پایگاه اورژانس زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز شامل ۷۸ پایگاه جاده ای و ۴۵ شهری فعال هستند، اورژانس هوایی نیز در چهار نقطه استان از جمله دزفول، اهواز، مسجد سلیمان و بهبهان فعالیت دارند و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز آماده خدمات رسانی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار