تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۶۹۶۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعریض سه خیابان اصلی و پرترافیک دزفول در دستور کار است
  رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر عزم جدی مسوولان شهری برای تعریض خیابان‌های آفرینش، ساحلی و طباطبایی گفت: بسته‌های تشویقی برای مالکان املاک واقع شده در مسیر اجرای این طرح به تصویب رسیده که مهلت بهره گیری از این مشوق‌ها فقط برای امسال است.

 علیرضا زمانی‌راد روز سه شنبه در نشست کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول با حضور شهرداران مناطق یک و ۲ شهرداری در سالن جلسات این شورا افزود: طرح تسریع در تعریض خیابان‌های آفرینش، طباطبایی و ساحلی به تصویب شورا و تایید فرمانداری رسیده و به شهرداری برای اجرا ابلاغ شده است.
وی با دعوت از مالکان املاک واقع شده در حاشیه این طرح برای مصالحه با شهرداری و بهره گیری از بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای این طرح گفت: اجرای این طرح موجب تحول در مسیرهای ترافیکی این شهر می‌شود به همین دلیل این موضوع به عنوان اولویت در دستور کار مدیریت شهری دزفول است.
رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: براساس این طرح در گام نخست باید تمام املاک موجود در این مسیرها و ارزش ریالی آنها تعیین و بسته تشویقی مصوب شورا به مالکان ابلاغ شود.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی لازم برای ابلاغ بسته تشویقی مصوب این شورا به مالکان مسیر این طرح افزود: بسته‌های تشویقی برای مالکان این املاک دیده شده که درصورت تبیین درست این مشوق‌ها می‌توانند در ترغیب مالکان برای مصالحه با شهرداری و عقب نشینی املاک کمک بسیاری کنند.
زمانی‌راد گفت: بازگشایی این مسیرها که از شریان‌های اصلی و پرترافیک دزفول هستند به عنوان یک اولویت در دستور کار شهرداری قرار دارد زیرا با تعریض آنها تحول بزرگی در تردد درون شهری ایجاد خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه مهلت بسته تشویقی برای مالکان این خیابان‌ها فقط برای امسال است، افزود: از سال آینده در صورتی که مالکان حاضر به عقب نشینی املاک خود نباشند، خرید املاک بدون هیچگونه مشوق و براساس قانون در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد و بخش زیادی از ارزش افزوده ملک متعلق به شهرداری می‌شود.

پیگیری تشکیل سازمان املاک و مستغلات شهرداری دزفول
این عضو شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه طرح پیشنهاد تشکیل سازمان املاک و مستغلات شهرداری توسط شورا در حال پیگیری است، گفت: شهرداری برای اجرای طرح‌های خود نیاز به تملک املاک در مسیر طرح‌های خود دارد که با ایجاد این سازمان دست شهرداری برای ورود فعالانه‌تر به این موضوع باز می‌شود.
وی با اشاره به مزایای ایجاد سازمان املاک و مستغلات شهرداری دزفول ادامه داد: پیش از این برای خرید املاک موجود در مسیر طرح‌ها پروسه‌ای طولانی طی می‌شد که با تشکیل این سازمان امکان تسهیل در این فرآیند ایجاد می‌شود.
زمانی راد با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری به مصوبه‌های شورای اسلامی شهر دزفول اظهار کرد: طرح‌های متعددی توسط این شورا با کار کارشناسی دقیق به تصویب رسیده و به تایید فرمانداری نیز رسیده است ولی با وجود ابلاغ این مصوبه‌ها، شهرداری نسبت به اجرای آنها بی‌توجه است.

بسته های تشویقی و امتیازات شورا به مالکان برای مصالحه اطلاع‌رسانی شوند
رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به اهمیت اجرای طرح تعریض خیابان‌های سه گانه دزفول گفت: بسته تشویقی مصوب شورای اسلامی شهر دزفول باید به درستی به اطلاع مالکان برسد.
سیدباقر موسوی فخر ادامه داد: با توجه به اینکه در مصوبه شورا، مشوق‌های مصالحه املاک در ۲ بازه زمانی از ابتدای فروردین تا آخر تیرماه و از ابتدای مرداد تا پایان سال تعیین شده و این مشوق‌ها متفاوت است، باید اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود.

مقدمات لازم برای تعریض خیابان ساحلی انجام شده است

شهردار منطقه دوم دزفول نیز در این نشست با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای اجرای طرح تعریض خیابان‌های ساحلی، طباطبایی و آفرینش بیان کرد: تمام املاک موجود در خیابان ساحلی از میدان "الف دزفول" تا زیر پل شریعتی که نیاز به عقب نشینی دارند، شناسایی و تمام اطلاعات این املاک به صورت دقیق استخراج شده است.
محمد مهرآفرین افزود: برای تعریض خیابان ساحلی نیاز به تملک ۶۰ ملک با کاربری تجاری، تجاری موقت و مسکونی وجود دارد که میزان عرصه و اعیان این املاک استخراج و با این کار زیرساخت لازم برای خرید املاک این خیابان اصلی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه خیابان ساحلی از نظر درآمدی ظرفیت‌های ویژه اقتصادی دارد، افزود: تعیین تکلیف املاک خیابان ساحلی و گرفتن مجوز تجاری مطالبه اهالی این خیابان است تا از ظرفیت بالای درآمدی این خیابان استفاده کنند.

از ممنوعیت صدور مجوز تجاری موقت تا تشریح امتیازات بسته تشویقی شورا

ممنوعیت صدور تجاری موقت در خیابان‌های که طرح تعریض آنها در دستور کار است و همچنین تعیین مهلت ۲ ماهه برای پایان فعالیت املاکی که به آنها در این خیابان‌ها مجوز تجاری موقت داده شده از دیگر مصوبه‌های این نشست بود.
همچنین در این نشست اداره املاک شهرداری موظف شد نشست‌هایی درخصوص این طرح به صورت مستمر حداکثر هر ۲ هفته یکبار برگزار کند.
طرح تسریع در تعریض خیابان‌های ساحلی، آفرینش و طباطبایی که به تصویب شورا و تایید فرمانداری رسیده است بسته تشویقی در ۲ بخش چهار ماه اول (از ابتدای فروردین ماه تا آخر تیرماه ۱۴۰۲) و هشت ماه (از اول مرداد تا پایان سال جاری) تقسیم شده است.
براساس این طرح برای تشویق و ترغیب شهروندان به اخذ مجوز به منظور عقب نشینی و نوسازی باقیمانده بنا در خیابان‌های آفرینش، ساحلی و طباطبایی یک سال زمان تعیین و امتیازاتی تعریف شده است.

این امتیازات برای تمام مدت یکسال ثابت نخواهد ماند بلکه یکسال به ۲ بخش چهار ماهه و هشت ماهه تقسیم و بالاترین امتیازات به کسانی تعلق می‌گیرد که طی چهار ماه اول برای مصالحه به شهرداری مراجعه کنند و هشت ماه دوم از میزان این امتیازات کاسته می‌شود ضمن اینکه با پایان این مهلت یکساله شهرداری موظف به اجرای تملک قانونی املاک شده است.
امتیازات چهار ماهه اول شامل به ازای هر متر عقب نشینی ملک با کاربری مسکونی سه متر تجاری همکف و چهار متر تراکم مازاد رایگان، اخذ نکردن حق مشرفیت و مرغوبیت به خاطر قرار گرفتن در مسیر خیابان با عرض بیشتر است.

همچنین به ازای هر متر عقب نشینی ملک با کاربری تجاری، سه متر تجاری همکف و چهار متر تجاری در زیرزمین یا طبقه اول و پنج متر تراکم مازاد رایگان، اخذ نکردن حق مشرفیت و مرغوبیت به خاطر قرار گرفتن در مسیرهای خیابان با عرض بیشتر از دیگر امتیازات چهار ماهه اول این طرح است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار