تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۵۵۳۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلویزیون هوشمند چیست؟

 تلویزیون‌ های هوشمند پخش فیلم‌ ها و نمایش‌ ها را آسان کرده و در مدل های جدید کنترل صوتی و همچنین خانه هوشمند را نیز ارائه می‌ دهند تلویزیون‌ های هوشمند سال ‌هاست که وجود دارند اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی، تلویزیون‌ ها نیز نسبت ‌به ابتدای ظهورشان پیشرفت کرده‌اند.

از آنجایی ‌که سرویس‌ های استریم، نحوه تماشای فیلم ‌ها و نمایش‌ ها پیشرفته شده و تغییر کرده‌، تلویزیون ‌ها نیز با این پیشرفت دچار تغییرات شده و سرویس‌ های اضطراری و کنترل هوشمند را نیز خود اضافه کرده‌اند. در حالی که اکثر تلویزیون‌ های امروزی را تلویزیون‌ های هوشمند می ‌نامیم اما همه این تلویزیون ‌ها یکسان نیستند.

بنابراین آیا واقعاً ۱ تلویزیون هوشمند می ‌تواند بهتر از سایر دستگاه‌های نمایش خانگی باشد؟ در خصوص حفظ حریم خصوصی این تلویزیون‌ ها چگونه عمل می ‌کنند؟ کدام تلویزیون ‌ها هوشمندتر هستند در این ‌جا مجموعه صنیع‌ خانی بر این است تا راهنمای مفیدی را در خصوص این که تلویزیون هوشمند چیست؟ را گردآوری کرده‌ است تا شما امکانات و همچنین اطلاعاتی را در خصوص تلویزیون‌ های هوشمند بدانید.

تلویزیون هوشمند

تلویزیون ‌های بزرگ قدیمی که تمام نمایش ‌ها را فقط از طریق آنتن و دیگر منابع نمایش می ‌دادند تقریباً از بین رفته‌اند. دنیای امروزی انتظار بیشتری نسبت ‌به تلویزیون ‌ها دارد بنابراین تلویزیون‌ های مدرن با پردازنده ‌های قدرتمند، اتصال به اینترنت و قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های هوشمندی چون اندروید و غیره بیشتر به ۱ گوشی هوشمند شباهت دارند تا تلویزیون ‌های بزرگ قدیمی که صرفا هدف نمایش را بر عهده داشتند.

تلویزیون ‌های هوشمند، مانند موبایل و دستگاه‌ های هوشمند خانگی قابلیت اتصال به اینترنت و پشتیبانی از طیف وسیعی از برنامه ‌ها را ارائه می‌ دهند. این اتفاق دنیایی از انتخاب ‌ها و سرگرمی ‌ها را برای مصرف‌ کنندگان به‌ همراه دارد از جمله آن‌ ها می ‌توان به تماشای فیلم ‌های نمایش خانگی تا بازی کردن و دیگر اتفاقاتی چون بررسی رسانه‌ های اجتماعی و همچنین کنترل کل خانه با استفاده از ابزارهای متصل و همچنین سازگاری با اینترنت و گوگل اشاره کرد.

تعداد بسیاری از تلویزیون‌ های هوشمند قابلیت تشخیص صدا مانند google assistant را برای تعویض کانال و جستجوی برنامه‌ ها دارد. البته این تلویزیون‌ها که در ایران اکنون کم یافت می ‌شود ولی در دنیای تلویزیون ‌های هوشمند تعداد بسیار زیادی دارند اکثر تلویزیون‌های هوشمند دارای بهترین بلندگوهای هوشمند می‌ باشند و بسیاری از آن‌ها عملکرد های مشابه را مستقیماً در تلویزیون عرضه می ‌کنند.

تلویزیون ‌های هوشمند نیز دارای ویژگی‌ های یکپارچه‌تر یا به‌ عنوان مثال ویژگی‌ های خانه هوشمند را دارند و برخی حتی در میان بهترین دستگاه‌ های خانه هوشمند دسته‌ بندی می ‌شوند. بسیاری از تلویزیون‌ ها قابلیت اتصال به سایر دستگاه ‌های موجود در خانه از جمله بهترین چراغ ‌های هوشمند، قفل هوشمند، سایر سنسورهای سازگار و حتی برخی از تلویزیون‌ ها دارای داشبورد اختصاصی برای کنترل همه دستگاه ‌های موجود در خانه هستند و اینگونه است که به آن ‌ها تلویزیون خانه هوشمند گفته می‌ شود.

با این ‌حال این پیشرفت متوقف نمی‌ شود شاید ندانید که تلویزیون هوشمند شما می‌تواند نمونه کار های مختلفی را برای شما انجام دهد و کاربردهای غیرمنتظره‌ای را برای تلویزیون هوشمندتان داشته باشید.


کدام شرکت ها تلویزیون های هوشمند تولید می کنند؟

اکثریت قریب به‌ اتفاق تولید کنندگان بزرگ صنعت سینما و تلویزیون در دنیا از تلویزیون‌ های بزرگ قدیمی فاصله گرفته و به سمت هوشمند سازی این دستگاه ‌ها گرایش پیدا کرده‌اند از جمله بزرگ‌ ترین تولید کنندگان تلویزیون ‌های هوشمند شامل ال جی، پاناسونیک، سامسونگ، سونی، TCL ، توشیبا و غیره می ‌توان اشاره کرد.

درحالی ‌که بیشتر شرکت‌ های تولید کننده تلویزیون ‌های هوشمند خود را در زمره جدیدترین و بهترین‌ ها معرفی می‌ کنند بهتر است مراقب تلویزیون‌ های ارزان‌ قیمت باشید که گاهاً این تولید کنندگان بطور مبهم به قابلیت‌ های تلویزیون هوشمند خود اشاره می ‌کنند که تلویزیون آن‌ ها این قابلیت‌ ها را به‌ درستی پشتیبانی نمی ‌کند و ممکن است در آینده شما را با محدودیت‌ هایی مواجه سازد یا عملکرد پایین آن و حریم خصوصی شما را دچار مشکل سازد.


قابلیت اتصال به اینترنت

یکی از ویژگی‌های خاص تلویزیون ‌های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت می ‌باشد تلویزیون ‌های هوشمند قابلیت پخش فیلم‌ های نمایش خانگی و اینترنتی را برای شما فراهم می‌ کنند که شما می ‌توانید با استفاده از اتصال اینترنت سیمی یا وایفای برای اتصال به اینترنت و تلویزیون خود استفاده کنید. اکثر تلویزیون ‌های امروزی از WIFI 802 پشتیبانی می ‌کنند اما مدل ‌های قدیمی ممکن است از WIFI 802/11 پشتیبانی کنند به این ‌مورد نیز توجه کنید.

اینترنت WIFI باعث شده ‌است تا تلویزیون ‌ها به فکر افزایش کارایی اینترنت برای تلویزیون شوند. بنابراین تلویزیون ‌های جدیدی را طراحی کرده‌اند که می ‌تواند از استاندارد WIFI 6 پشتیبانی بکنند البته این تلویزیون‌ها زیاد در بازار وجود ندارند.

تلویزیون های هوشمند چه ویژگی هایی را ارائه می دهند؟

تلویزیون‌های هوشمند همانطور که گفته شد از ویژگی‌ های شاخص آن می‌ توان به اتصال به اینترنت اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌ های فوق‌العاده تلویزیون ‌های هوشمند که در دیگر تلویزیون‌ ها نمی‌ توان مشاهده کرد، می ‌توان به امکان نصب نرم‌افزار، امکان مشاهده فیلم‌ها و تصاویر بصورت آنلاین، امکان بررسی و بازدید از صفحات وب و اینترنت، قابلیت اجرای بازی، قابلیت اتصال به کانال‌ها و شبکه‌های اینترنتی، قابلیت استفاده از TIME SHIFTING، قابلیت اتصال به شبکه‌ های اجتماعی و سرویس‌ های اشتراک گذاری در شبکه‌ های اجتماعی، قابلیت پشتیبانی از استاندارد های DLMA، کنترل تلویزیون با دستورات صوتی و حتی حرکات بدن، قابلیت اتصال به وبکم یا دوربین ‌های موجود بر روی این تلویزیون ‌ها، قابلیت اجرا و نصب نرم‌ افزار اسکایپ، پیش‌ بینی و گزارش وضعیت آب ‌و هوا و همچنین دسترسی به رادیوهای اینترنتی و غیره از جمله این ویژگی ها است.

در نهایت

اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند دارید و نمیدانید از چه برند هایی یا از چه مدل هایی استفاده کنید بهتر است در این زمینه مطالعه و تحقیق بیشتری انجام دهید مجموعه صنیع خانی در تلاش است تا شما بتوانید انواع تلویزیون های هوشمند را با یکدیگر بررسی کنید و نمونه مد نظر خود با ویژگی هایی که می خواهید را خریداری کنید. با امید موفقیت.

:
:
:
آخرین اخبار