تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۴۸۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سونامی افزایش کرایه تاکسی در اهواز و سکوت مسئولان
یک شهروند اهوازی گفت: نرخ کرایه تاکسی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

حمل و نقل عمومی شهر اهواز تابع چه قانونی است/خودروهای پلاک اروندی؛ تاکسی های جدید شهر اهواز


 خودرو شخصی که نداشته باشی مجبوری که برای تردد از وسایل نقلیه‌ی کرایه‌ای استفاده کنی. وسایل نقلیه‌ای که نه تنها به سادگی و هر زمان که بخواهی در دسترس نیست، بلکه نرخ آن نیز در ساعات مختلف شبانه‌روز متغیر است و این تفاوت در قیمت، برآیندِ دور از انصافی است از اراده‌ی خودجوش صاحبان تاکسی و ماشین‌های کرایه‌ای.

سونامی نبود تاکسی زرد در محلات اهواز

آغاز روزهای کاری در اهواز برای کسانی که ماشینی از خودشان ندارند، پر از استرس و نگرانی و رنج است و این استرس و نگرانی و رنج برای ساکنان محله‌هایی که کوچه پس‌کوچه‌هایشان با فاصله بیشتری از اتوبان قرار گرفته، افزون‌تر است. گویی تاکسی‌های زرد و نارنجی از این محلات به سرزمین دیگری کوچ کرده‌اند و تا چشم کار می‌کند فقط رانندگانی بر پدال گاز پای می‌فشارند که مالک خودرو خویش‌اند و تک سرنشین راه می‌پیمایند.

حمل و نقل عمومی شهر اهواز تابع چه قانونی است/خودروهای پلاک اروندی؛ تاکسی های جدید شهر اهواز

 حضوری شدن مدارس و معضل تردد

حضوری شدن کلاس‌های درس بدون برنامه ریزی برای برقراری سرویس مدرسه نیز معضل دیگری در حوزه تردد در این شهر است که خانواده‌ها را به خود درگیر ساخته است.

مادر دو دانش‌آموز در این باره به خبرنگار فارس گفت: تاکسی‌ها فقط در مسیرهای اصلی شهر مسافرکشی می‌کنند و در مسیرهای فرعی از آنها خبری نیست.

او می‌گوید: من دو فرزند دارم که در دو مقطع تحصیلی درس می‌خوانند و به دلیل نبود وسیله نقلیه عمومی و حتی خودروهای کرایه‌ای، برای رفت‌وآمد آنها به مدرسه به بحران برخورده‌ایم.

فشار فزاینده نرخ تاکسی بر پیکر دانشجویان

در شرایطی که کلاس‌های درس از نیمه فروردین‌ماه به صورت حضوری بازگشایی شده‌اند، دانشجویان و دانش‌آموزان زیادی برای تحصیل به مرکز استان قدم نهاده‌اند.

دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های درس در دانشگاه‌های متعدد دولتی، آزاد و غیرانتفاعی و دانش‌آموزان با هدف استفاده از کلاس‌های جبرانی، تقویتی و کنکور برای ارتقای کیفیت آموزشی چاره‌ای جز سفر به اهواز ندارند.

یک دانشجوی شهرستانی در این باره به خبرنگار فارس گفت: ما مجبور هستیم که برای جابه‌جایی در شهر از تاکسی استفاده کنیم. چون بیکار هستیم درآمدی هم نداریم و در طول همین دوهفته‌ای که از کلاس‌های درس و دانشگاه سپری شده است، زیر فشار سنگین نرخ تاکسی در اهواز کمرمان خم شده است.

 

 

کرایه رفت و برگشت در یک مسیر یکسان نیست

یکی از شهروندان اهوازی  نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: نرخ کرایه تاکسی در مسیر رفت و برگشت یکسان نیست. به عنوان مثال نرخ کرایه تاکسی در فاز یک پاداد تا نادری در مسیر رفت پنج هزار تومان است و اگر همین مسیر را بخواهی برگردی باید بین هشت تا ۱۰ هزار تومان کرایه بدهی و کسی هم بر این امر نظارتی ندارد.

تاکسی‌ها در گرمای 40 درجه کولر روشن نمی‌کنند

یک خانم معلم اهوازی نیز با اشاره به افزایش کرایه‌ها نسبت به سال گذشته به خبرنگار فارس گفت: مسیر چهار راه نادری تا سه راه خرمشهر قبل از عید نوروز پنج هزار تومان بود که امروز کرایه این مسیر به هشت هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

او می‌گوید: تاکسی‌ها حتی در گرمای 40 درجه‌ای هوا در اهواز نیز کولر روشن نمی‌کنند و اگر از کولر استفاده کنند، مبلغ کرایه را افزایش می‌دهند.

 

 

درخواست پول بیشتر برای بار مسافر

یک خبرنگار نیز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه نرخ کرایه تاکسی در اهواز افزایش قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: رانندگان تاکسی حتی برای حمل بار و وسایلی که در دست مسافر است، تقاضای پول اضافه می‌کنند و اگر هم دلیل این کار غیرقانونی را از آنها بپرسی شاکی می‌شوند و هر گاه مسافری به نرخ کرایه اعتراض کند در پاسخ می‌گویند که استهلاک ماشین بالاست و قیمت وسایل یدکی افزایش یافته است.

 

 

نرخ دو برابری تاکسی در شب

یک کارمند نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به افزایش کرایه در مسیر اول نادری تا شهرک دانشگاه افزود: در سال جدید کرایه اول نادری تا شهرک دانشگاه 10 هزار تومان شده است. در هنگام تاریکی هوا نیز نرخ کرایه‌ها در برخی مناطق به ویژه خط نادری به شرق اهواز  باهنر، رسالت، سیصد دستگاه، و... دو برابر می‌شود.

کرایه‌های بی‌حساب

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به تفاوت چشمگیر کرایه‌ها نسبت به سال گذشته و اعتراض کلامی مسافران به این موضوع می‌گوید: مسافرانی که عادت دارند موقع پیاده شدن کرایه پرداخت کنند وقتی متوجه نرخ جدید می‌شوند بین آنها و راننده بحث لفظی طولانی ایجاد می‌شود.

به گفته او، مسافرانی که قبل از رسیدن به مقصد کرایه خود را پرداخت می‌کنند، در طول مسیر در اعتراض به گرانی کرایه بحث می‌کنند و گاه این بحث‌ها بالا می‌گیرد.

 

 

گرانی بدون نرخ‌نامه کرایه تاکسی در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهرستان اهواز به عنوان مرکز استان همه روزه پذیرای افراد زیادی از نقاط هم‌جوار به ویژه شهرهای کارون، باوی، حمیدیه و دشت آزادگان برای امور اداری، درمانی و به ویژه آموزشی است از این رو نظارت هر چه بیشتر بر فرآیند افزایش کرایه‌های تاکسی و تدوین نرخ‌نامه تاکسی در شهرستان اهواز ضروری است.

معمولاً در سالهای گذشته نرخ کرایه تاکسی متناسب با سیر افزایشی نرخ سوخت تغییر می‌کرد و این نرخ توسط شورای شهر و فرمانداری شهرستان تعیین می‌شد ولی تا به امروز که یکماه از سال جدید سپری شده است هنوز خبری از اعلام نرخ‌نامه کرایه تاکسی نیست.

خبرنگار فارس ضمن تماس با رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز و مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر اهواز زمان و چگونگی اعلام نرخ‌نامه تاکسی‌های شهری را جویا شد اما تا به این لحظه پاسخگو نبودند.




مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار