تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۴۴۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دست یاری محیط زیست بسوی مربیان فوتبال خوزستان
  مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تاثیرگذاری مربیان فوتبال استان در بین مردم، از آنها دعوت کرد برای گسترش فرهنگ محیط زیست در جامعه مشارکت کنند.

  محمدجواد اشرفی روز پنجشنبه در آیین نکوداشت مربیان برتر سال با حضور طهماسبی دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست در اقدام مشترکی با کانون مربیان فوتبال، قصد دارد از زحمات و خدماتشان تقدیر کند همچنین از ظرفیت بالای آنها برای توسعه فرهنگ محیط زیستی بهره گیرد.

وی افزود: جامعه فوتبالی پرمخاطب‌ترین هستند و به همین دلیل از آنها درخواست می‌کنیم مسائل محیط زیستی را به مخاطبانشان انتقال دهند تا بتوانیم برای سلامت و حفاظت از این میراث جامعه و نسل‌های آتی گامی برداریم.

اشرفی همچنین گفت: در حال حاضر جوامع انسانی به شدت درگیر چالش‌های محیط زیستی هستند که زندگی و نسل‌های آینده را به مخاطره انداخته است و اگر نتوانیم این میراث را نگهداری کنیم در آینده با حوادث ناگواری مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به پدیده گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی افزود: این پدیده‌ها ناشی از بی‌توجهی بشر به محیط زیست و وارد کردن انواع آلودگی‌ها و پسماندها به محیط و منابع آبی و برداشت بی‌رویه از طبیعت است.

اشرفی در ادامه با بیان اینکه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و رییس هیات فوتبال با وجود دعوت در این نشست حضور نیافتند اظهار امیدواری کرد در نشست‌های مشترک آینده بتوان ارتباط تنگاتنگ محیط زیست و ورزش را تبیین کرد تا بتوان اثرگذاری قابل توجهی در این حوزه داشت.

سفیران محیط زیستی

رییس هیات فوتبال آبادان نیز در این نشست، پیشنهاد همکاری مربیان فوتبال به عنوان سفیران محیط زیست را مطرح کرد.

حبیب گله‌داری با اشاره به لزوم تبلیغات و اطلاع رسانی درباره محیط زیست افزود: اگر کتابچه هایی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تهیه می‌شد، می‌توانستیم به عنوان سفیران محیط زیست در شهرستان‌ها فعالیت کنیم.

وی اضافه کرد: ارتباط و پشتیبانی از کانون مربیان فوتبال می‌تواند زمینه‌ساز برنامه‌های مشترک با سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

گله‌داری با اشاره به زحمات و ایثارگری‌های محیط بان‌ها و حافظان محیط زیست اظهار داشت: تلاش‌های کسانی که از موجودیت محیط زیست کشور دفاع می‌کنند و در این راه شهدایی تقدیم کردند مغفول مانده و به خوبی معرفی نشده است به طوری که جامعه فقط در زمان گرم شدن هوا و یا وقوع گرد و غبار به یاد محیط زیست می‌افتد.

وی همچنین گفت: سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند از تبلیغات محیط ورزشگاه‌ها برای ترویج فرهنگ محیط زیست و آگاهی بخشی به مردم استفاده کند.

حسن سالمی پیشکسوت فوتبال خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به جمعیت بالای تماشاگران فوتبال در ورزشگاه‌ها اظهار امیدواری کرد: با ترویج فرهنگ محیط زیست بتوان بطری‌های آب و تنقلاتی که در استادیوم‌ها مصرف می‌شود را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه برای اولین سال است که چنین هیجانی در یک اداره اتفاق می‌افتد، افزود: فوتبال به عنوان پرمخاطب‌ترین ورزش دنیا در حال جذب تمام ادارات است.

سالمی با تقدیر از مربیان توانمند فوتبال که بازیکنان بسیاری را در تیم‌های زنان و مردان معرفی کردند اظهار داشت: مربیان همیشه یک شعار دارند و معتقدند که به حقشان نرسیدند ولی همینکه بازیکنانی را به جامعه و یا به تیم‌های بالاتر تحویل می‌دهند مزد زحماتشان است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مربی‌گری برای رده‌های پایین سنی از جمله نونهالان، افزود: مربیانی که با نونهالان کار می‌کنند راه بسیار دشواری پیش رو دارند و امیدواریم زحمات مربیان در جایی بازده داشته باشد که در جامعه نمود پیدا کند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از نرگس علوانی سرمربی تیم فوتسال صنعت نفت آبادان، حبیب گله‌داری رییس هیات فوتبال آبادان، احمدرضا مقدم سرمربی تیم فوتسال نماسازان آبادان، علی صیداوی سرمربی تیم‌های پایه باشگاه اتحاد آبادان، حسن سالمی پیشکسوت فوتبال خوزستان، محمود جادری سرمربی تیم امید فولاد خوزستان، علیرضا اسکندری سرمربی تیم نوجوانان فولاد خوزستان، بهمن فریس سرمربی تیم‌های پایه فریس و علی سالمی از کارمندان مدال‌آور اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تجلیل شد.


مرجع / ایرنا
برچسب ها: فوتبال ، اهواز ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار