تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۴۱۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شادگان و چالشی به نام آسفالت
 نارضایتی و گله‌مندی شهروندان شادگانی از وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌ها در حالی است که سالانه بودجه قابل توجهی صرف ترمیم چاله ها و نوارهای حفاری در این شهر می شود.

 در حالیکه وضعیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود مشکلات مربوط به خیابان‌ها و معابر شهری در شهرهای جنوب غرب خوزستان از جمله مواردی استه که همواره شهرداری‌های این منطقه  با آن دست به گریبان بوده‌اند. 

یکی از چالش های اساسی شهروندان شادگانی برای تردد در سطح این شهر آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری است که کیفیت، دوام و پایداری لازم را نداشته و علاوه بر صدمه وارده به خودروها چهره این شهر را نیز زشت کرده است. 
با گشت و گذاری در سطح شهر شادگان می‌توان تخریب آسفالت در خیابان‌ها و ایجاد چاله‌های عمیق، جدا شدگی قیر از مصالح سنگی و ده ها چاله کوچک و بزرگ را مشاهده کرد. 

وجود دست‌انداز در خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر شادگان مشکلاتی برای عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودروها و تاکسیرانان به وجود آورده است.

وضعیت آسفالت در بسیاری از کوچه و خیابان‌های شادگان خصوصا کوچه‌ها و خیابان‌های بافت‌ قدیم این شهر نامناسب بوده و عبور و مرور در این مناطق را سخت کرده است.

در حالیکه خیابان‌های بیشتر مناطق شادگان بارها برای اجرای طرح‌های گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق حفاری شده اما اقدامی برای ترمیم نوارهای حفاری صورت نگرفته و در زمان بارندگی حادثه ساز می شوند.

یک راننده شادگانی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت در معابر شهری به خبرنگار ایرنا گفت: با گذری در مناطق مختلف شهر شادگان می‌توان به وضعیت نامناسب آسفالت پی برد مشکلی که تردد در این شهر را سخت کرده است. 

کریم جنامی افزود: چاله‌های ایجاد شده در سطح خیابان‌ها و همچنین نوارهای حفاری‌ انجام شده از سوی آب و فاضلاب، مخابرات و گاز رانندگان وسایل نقلیه را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

وی با انتقاد از شهرداری و دستگاه های خدماتی که اقدام به حفاری در سطح معابر شادگان می کنند گفت: از دستگاه های خدماتی انتظار می رود بعد از اتمام عملیات  حفاری نسبت به ترمیم و آسفالت محل در اسرع وقت اقدام کنند.

دیگر شهروند شادگانی در حالیکه به یکی از چاله‌های سطح معابر اشاره می‌کرد گفت: این نمونه‌ای از چاله‌های خیابان‌های اصلی شهر شادگان است، این نقطه مرکز شهر است که وضعیت آسفالت آن نسبت به دیگر مناطق بهتر است اما در مناطق پایین شهر شادگان کلا آسفالت معنایی ندارد و گویی مسوولان شهرداری با آسفالت مشکل دارند.

صالح مجدمی افزود: آسفالت مناطقی مانند کوی عبودی، ایثارگران، چومه، شهرک منتظری پاسداران و کوی سید شریف از زمان قبل از جنگ تحمیلی است و کاسه صبر اهالی این مناطق به دلیل خرابی معابر و کوچه ها لبریز شده است.

وی اظهار داشت: اهالی این مناطق بارها به شهرداری مراجعه کرده ولی با وجود قول‌های چندین باره مسوولان تاکنون اقدامی برای آسفالت و زیباسازی این مناطق نشده است.

ساماندهی معابر شادگان در انتظار انتخاب پیمانکار

شهردار شادگان در خصوص مشکل خرابی آسفالت معابر این شهر گفت:بیشترین مشکل ناشی از خرابی آسفالت در مناطق قدیمی و بافت‌ فرسوده شهر وجود دارد.

مرتضی زاهدی افزود: شهرداری شادگان با اولویت ،آسفالت خیابان‌های مناطق قدیمی این شهر را در دستور کار قرار داده و مناقصه برای جذب پیمانکار را انجام داده است.

وی اظهار داشت: فاز نخست لکه گیری معابر با ۲۰۰ تن قیر قبل از بارش باران آغاز شد اما با بارش باران ناچار به توقف عملیات لکه گیری در سراسر نقاط شهر شدیم.

زاهدی گفت: ایجاد زیرسخت و آسفالت معابر در شهرک منتظری و چومه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال پس از انتخاب پیمانکار قبل از پایان سال وارد مرحله اجرایی می شود.

شهردار شادگان افزود: همچنین پروژه زیرساخت و آسفالت ورودی شادگان از سمت دارخویین با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، ۲ پروژه ایجاد زیر ساخت و آسفالت معابر در نقاط پراکنده شهر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال همچنین پروژه عمرانی در مناطق کم برخوردار شادگان با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال پس از انتخاب پیمانکار وارد مرحله اجرایی خواهند شد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار