تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۳۹۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تعاون روستایی خوزستان خبر داد:
آمادگی تعاون روستایی برای تامین و توزیع میوه شب عید/ چند خبر از تعاون روستایی
 
مدیر تعاون روستایی استان خوزستان از آمادگی کامل این سازمان در راستای تامین میوه شب عید خبر داد.
تعاون روستایی با 2800 تن سیب و پرتقال آماده تامین و توزیع میوه شب عید می شود/ تلاش می کنیم بازار میوه در ایام نوروز به آرامش برسد
مدیر تعاون روستایی استان خوزستان از آمادگی کامل این سازمان در راستای تامین میوه شب عید خبر داد.
 به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان مهندس محمد امین معین راد به نقل از حوزه معاونت فنی و بازرگانی از آمادگی کامل تعاون روستایی در تامین، ذخیره سازی و توزیع میوه ایام نوروز 1401 خبر داد.
وی ادامه داد: خوزستان از مهمترین استانهای کشور در ایام نوروز بدلیل مهمان پذیر بودنش است، به گونه ای که ما هم شاهد حضور کاروان های راهیان نور، هم گردشگران طبیعت و گردشگران اماکن تاریخی هستیم و هم اینکه طبیعتا مهمانان نوروزی
برای دید و بازدید از اقوام خود به این استان سفر خواهند کرد.
معین راد بیان داشت: طبیعتا مهمان نوازی ما خوزستانی ها باعث می شود، شاهد مسافرتهای چند میلیون نفری به استان باشیم و تعاون روستایی به عنوان یکی از متولیان تامین غذای مردم سعی در آرامش بازار و همچنین تامین نیازهای ضروری مردم دارد که در ایام نوروز یکی از مهمترین نیازهای پذیرایی در خانواده ها میوه اعم از سیب و پرتقال می باشد.
مدیر تعاون روستایی خوزستان تصریح کرد: از این رو کارشناسان ما در حوزه فنی و بازرگانی با سرکشی به باغات میوه در استان مازندران و آذربایجان غربی و بررسی کیفیت پرتقال و سیب در تلاش هستند تا با خرید میوه های با کیفیت و ذخیره سازی آن در 4 سردخانه موجود در استان باعث ثبات قیمت بدلیل عرضه با قیمت مصوب دولت شوند.
وی گفت: سهمیه استان خوزستان 2800 تن سیب و پرتقال است که 2هزار تن پرتقال والنسیا و تامسون و 800 تن سیب زرد و قرمز می باشد و انشالله در 149 غرفه و 27 شهرستان و از 25 اسفند تا 25 فروردین توزیع میوه را انجام خواهیم داد.

از توزیع بیش از 53 هزار تن انواع کود تا بیش از 1900 لیتر انواع سموم
مدیر تعاون روستایی خوزستان از تامین و توزیع بیش از 53 هزار تن انواع کودهای شیمیایی آلی، زیستی و ریزمغذی جهت کشت پائیزه میان کشاورزان خبر داد.
 
مدیر تعاون روستایی خوزستان از تامین و توزیع بیش از 53 هزار تن انواع کودهای شیمیایی آلی، زیستی و ریزمغذی جهت کشت پائیزه میان کشاورزان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان مهندس محمد امین معین راد گفت: یکی از فعالیت های مهم تعاون روستایی در زمینه تامین نیاز کشاورزان به نهاده های کشاورزی تامین و توزیع کود می باشد.
وی ادامه داد: از این رو و برای توسعه کشت و افزایش تولید، یکی از مهمترین اقدامات ما توزیع کود می باشد که از ابتدای کشت پائیزه تا کنون 53 هزار و 393 تن انوع کود را میان کشاورزان توزیع کرده ایم.
مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: فعالیت دیگری که توسط تعاون روستایی خوزستان صورت پذیرفته تامین و توزیع انوع سموم جهت مبارزه با آفات می باشد که تا امروز 1944 لیتر توزیع شده است.

تولید و فرآوری بیش از 9500 تن بذر گندم و کلزا برای کشت پائیزه
مدیر تعاون روستایی خوزستان از تولید و فرآوری 9 هزار و 578 تن بذر گندم و کلزا برای کشت پائیزه توسط این سازمان خبر داد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان از تولید و فرآوری 9 هزار و 578 تن بذر گندم و کلزا برای کشت پائیزه توسط این سازمان خبر داد.
 به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان محمدامین معین راد گفت: کشت پائیزه خاص ترین، بزرگترین و مهمترین فعالیت کشاورزی برای کشاورزان در خوزستان به شمار می رود و می تواند منشاء فعالیت ها و اقدامات مهمی برای تولید و خودکفایی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی ، عمران روستاها و ... باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با بارندگی خوبی که سراسر استان را فرا گرفته است، امیدواریم بتوانیم شاهد کشاورزی پررونقی برای کشاورزان باشیم و در افزایش تناژ و کیفیت محصولی پربار داشته باشیم.
مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: با توجه به این تفاسیر تعاون روستایی خوزستان به عنوان بازوی اجرایی و توانمند جهاد کشاورزی خوزستان در راستای تامین نیاز کشاورزان به نهاده های کشاورزی از جمله بذر و کود تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند نیازهای کشاورزان را مرتفع سازد.
معین راد تصریح کرد: تولید وفرآوری 9 هزار و 578 تن بذر گندم و کلزا و توزیع 9 هزار و 452 تن آن میان کشاورزان در غالب 131 تن بذر کلزا و 9321 تن بذر گندم از جمله اقداماتی است که تعاون روستایی برای کشت بزرگ پائیزه در خوزستان انجام داده است و امیدواریم این فرآیند در توسعه کشاورزی استان اقدامی موفق باشد.

اختصاص 21 تن میوه نوروزی به شهرستان هویزه
مسئول تعاون روستایی شهرستان هویزه از اختصاص 21 تن میوه نوروزی به این شهرستان خبر داد.

مسئول تعاون روستایی شهرستان هویزه از اختصاص 21 تن میوه نوروزی به این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان عبدالکاظم مرمضی گفت: با توجه به اینکه فرصت چندانی تا فرا رسیدن نوروز 1401 باقی نمانده از هم اکنون تعاون روستایی
مشغول خرید و تامین و ذخیره سازی میوه شب عید اعم از پرتقال و سیب می باشد.
وی ادامه داد: از این رو و با توجه به جمعیت ساکن در شهرستان هویزه 21 تن سیب و پرتقال اعم از 9 تن پرتقال تامسون، 6تن پرتقال والنسیا و 6 تن سیب زرد و قرمز به این شهرستان اختصاص داده شده است.
مسئول تعاون روستایی شهرستان هویزه بیان داشت: میوه اختصاص یافته به شهرستان هویزه در 3 غرفه که 2 غرفه آن درون شهر و یک غرفه بیرون شهر است با قیمت مصوب دولتی که به زودی اطلاع رسانی در این زمینه صورت می گیرد در ایام نوروز و از 25 اسفند ماه تا 20 فروردین ماه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

اختصاص 62 تن سیب و پرتقال جهت تامین میوه بازار نوروز به رامهرمز
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رامهرمز از اختصاص 62 تن سیب و پرتقال جهت تامین میوه بازار ایام نوروز 1401 به این شهرستان خبر داد.
 
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رامهرمز از اختصاص 62 تن سیب و پرتقال جهت تامین میوه بازار ایام نوروز 1401 به این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان صادق شیرالی گفت: نوروز و فرهنگ های نوروز برای مردم رامهرمز که شهری فرهنگی و با آثار تاریخی فراوان می باشد، یکی از سنت ها و فرهنگ های دیرینه است و مردم بسیار بر موضوع دید و بازدیدها توجه دارند.
وی ادامه داد: از این رو موضوع پذیرایی و استقبال از مهمانان بسیار موضوعی با اهمیت و خاص است که نیازمند تامین و آرامش اقلام ضروری مورد نیاز در بازار است.
شیرالی بیان داشت: یکی از اقلام ضروری و مورد نیاز شهروندان هر شهر و استانی در کشور، میوه می باشد که تعاون روستایی در نوروز پیش رو به عنوان تامین کننده و تنظیم کننده بازار میوه شب عید می باشد.
رئیس تعاون روستایی رامهرمز گفت: اختصاص 62 تن میوه اعم از 45 تن پرتقال و 17 تن سیب به شهرستان رامهرمز برای نوروز و توزیع آن از طریق 5 غرفه گام اولیه ای است برای تامین و کنترل قیمت میوه در بازار که امیدواریم بتوانیم به خوبی این مهم را به سرانجام برسانیم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با کنترل شرایط موجود کرونا و آبی بودن وضعیت شهرهای استان مردم بتوانند از نوروز بهترین استفاده را ببرند.

تامین و اختصاص 109 تن میوه نوروزی به شهرستان ایذه
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان ایذه از اختصاص 109 تن سیب و پرتقال ویژه تنظیم بازار میوه ایام نوروز به این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان ایذه از اختصاص 109 تن سیب و پرتقال ویژه تنظیم بازار میوه ایام نوروز به این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان فردین نظری گفت: با توجه به میوه اختصاص یافته به استان خوزستان که رقمی بالغ بر 2800 تن سیب و پرتقال می باشد و همچنین با توجه به جمعیت شهرستان ایذه سهمیه در نظر گرفته شده میوه ایام نوروز برای ما تعیین شد.
وی ادامه داد: بنا بر آمار جمعیتی شهرستان ایذه 109 تن میوه نوروزی اعم از 79 تن پرتقال و 30 تن سیب برای ما در نظر گرفته شده است که به زودی میوه ها وارد شهرستان ایذه خواهند شد و در 2 سدرخانه مد نظر دپو و در وقت های تعیین شده در اختیار موزعین قرار خواهند گرفت.
رئیس تعاون روستایی ایذه بیان داشت: در تلاش هستیم تا با حضور شهرداری، بازرگانی، فرمانداری و تعاون روستایی تعداد غرف و جایگاه های توزیع میوه را معین تا بتوانیم در توزیع آن به خوبی عمل کنیم.

:
:
:
آخرین اخبار