تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۳۲۰۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیست بهترین دی جی های ایرانی

بهترین دی جی های ایرانی

بهترین دی جی های ایرانی شامل افراد در رده‌های سنی مختلفی می‌شود که غالبا به علت فرصت‌های بیشتر در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند. اگر می‌خواهید کمی بیشتر با سبک کاری دی جی و ریمیکس های مختلف در آهنگسازی آشنا شده و معروف‌ترین دیجی‌های ایرانی فعال در این زمینه را بشناسید، پینشهاد می‌کنیم تا پایان با این مقاله همراه ما باشید.

دی جی کیست ؟

DJ مخفف عبارت "jockey Disc" می‌باشد. این عبارت یک بازگشت خاطره‌انگیز به زمانی است که دی جی‌ها عمدتا با ضبط وینیل کار می‌کردند. این روزها، دی جی‌ ها به جای دیسک‌ های فیزیکی با فایل‌های موسیقی دیجیتالی کار کنند و اقدام به ساخت ریمیکس های مختلف میکنند، اما با این حال جزئیات کار آنها در طول سال‌ها اساساً ثابت است.

به طور کلی می‌توان گفت ما سه نوع دی جی داریم که عبارتند از:

- دی جی‌های رادیویی: کل مفهوم DJing ریشه در رادیو دارد. شغل دی جی رادیویی سبک‌های مختلفی دارد، از شخصی که آب و هوا را بین آهنگ‌ها اعلام می‌کند، تا تنظیم کامل موسیقی. با این حال بسیاری از دی جی‌های رادیویی شرکتی فعالیت کمتری در این عرصه دارند و فعالیت خود را در قالب پادکست ادامه می‌دهند.

- دی جی‌های باشگاه: هر باشگاهی سبک احساسی، شهرت و تماشاگران متفاوتی دارد، این بدان معناست که انتظارات آنها از انتخاب آهنگ آنها متفاوت است. به طور معمول ، کار دی جی باشگاه حفظ حالت آهنگ برای ایجاد یک فضای مناسب است که بیشتر از ریمیکس های شاد و انگیزشی استفاده میکنند. هنگامی که یک دی جی به طور منظم یا دائمی در مکانی اجرا می‌کند، به آنها دی جی ساکن می‌گویند. آنها باید بدانند چگونه انرژی محیط را با آهنگ بالا و پایین ببرند. دی جی‌های باشگاه معمولا در بارها، جشنواره‌ها، اماکن مختلف موسیقی و غیره اجرا می‌کنند.

- دی جی موبایل: همانطور که از نام آنها پیداست، این دسته از دی جی‌ها معمولا در اماکن مختلفی فعالیت می‌کنند. اینها در عروسی ها، رقص‌های مدرسه و سایر رویدادهای بزرگ که نیاز به موسیقی دارد کار می‌کنند.

معرفی بهترین دی جی های ایرانی

حال که مختصری با دی جی‌ها و فعالیت آنها آشنا شدیم، لازم است به معرفی بهترین دی جی های ایرانی و یک سایت برای دانلود ریمیکس جدید شاد برای رقص و پارتی و مخصوص ماشین به شما معرفی کنیم که بدون فوت وقت عبارتند از:

  • Proyal: یکی از بهترین دی جی های ایرانی که می‌توان نام برد، علی انتظاریان نام دارد که در سال 1367 در شهر تهران به دنیا آمده است. این هنرمند با نام مستعار Proyal، فعالیت خود را در سال 1387 شروع کرده بود و نخستین کار و فعالیت خود را با نام Discover Digital دو سال بعد از آن منتشر کرد. در واقع Discover Digital یک ریمیکس برای یکی از پروژه‌های وی بوده است که برای Sean Tyas اجرا شده بود و توانست در میان 200 موزیکی که ارسال شده بود، در مسابقه‌ای تحت عنوان رمیکس ملبورن برنده شود. از معروف‌ترین آهنگ‌های منتشر شده توسط این هنرمند به عنوان یکی از بهترین دی جی های ایرانی می‌توان به Dreamy، R.D.I، Steve Dekay، Ellie Lawson و Pedro Del Mar اشاره نمود. از دیگر آهنگ‌های این دی جی ایرانی نیز باید به آهنگ‌های Contrast، High، Recover، Rielism Ministry Of Sounds، Armada و ... نام برد. وی یکی از صاحب امتیازان لیبل‌های آمپد آرتیست در کلمبیا و نیز نانوبیتز در آمریکا می‌باشد.
  • Deep Dish: دیپ دیش نام مستعار دو فرد ایرانی است که می‌خواهیم به عنوان بهترین دی جی های ایرانی آنها را به شما معرفی کنیم. این دو در واقع با نام‌های اصلی نیا و شهرام طیبی اهل شیراز شناخته می‌شوند که فعالیت‌های خوبی را از خود نشان داده‌اند. از جمله آن می‌توان به رشد رتبه‌های آنها در دیجی مگ اشاره کرد که در سال 1997 رتبه 99 و در سال‌های بعد با رشد پله‌ای و جهشی توانستند در نهایت در سال 2003 – 2006 به عنوان یکی از 10 دیجی برتر در مجله دیجی مگ شناخته شوند. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به موزیک بگو سلام اشاره کرد که در موزیک آمریکا توانسته است رتبه اول و در فنلاند رتبه چهارم را به خود کسب کند. سبک موسیقی این گروه به صورت دیپ هاوس، هاوس و تکنو می‌باشد.
  • مسعود فولادی: سومین فرد در لیست بهترین دی جی های ایرانی، مسعود فولادی نام دارد که از جمله مشهورترین دی جی‌ها در زمینه موسیقی ترنس در ایران شناخته می‌شود. وی به عنوان یکی از بهترین دی جی‌های ایرانی، توانسته است با خوانندگان و آهنگسازان بزرگی کارکند و در موسیقی الکترونیک فعالیت سوابق خوبی داشته باشد.

دانلود ریمیکس جدید

دانلود ریمیکس جدید

در بخش بهترین دی جی های ایرانی گفتیم که قرار است یک وبسایت برای دانلود ریمیکس جدید معرفی کنیم که به راحتی میتوانید انواع ریمیکس های شاد و خفن مخصوص ماشین و بیس داری قوی را با کیفیت های عالی دانلود کنید. سایت موزیکدل که یکی از بهترین سایت های دانلود آهنگ جدید در ایران میباشد در کنار فعالیت اصلی خود ریمیکس های مختلف از دی جی ها و خوانندگان مطرح ایران را نیز برای دانلود به صورت رایگان در سایت خود قرار میدهد. برای دانلود ریمیکس شاد و جدید ایرانی و خارجی حتما به وبسایت موزیکدل مراجعه کنید و از دانلود ریمیکس های مختلف آن لذت ببرید.

اسامی بهترین دیجی های ایرانی

در ادامه بررسی بهترین دی جی های ایرانی، بایستی از افراد زیر نام برد که عبارتند از:

  • Dj Aligator: دی جی آلیگیتور که با نام اصلی علی اصغر مواساط فعالیت می‌کند، از جمله بهترین دی جی‌های موسیقی در سبک الکترونیک در کشور ایران است که توانسته است در رتبه‌بندی دانمارک و نروژ اول شده و در انگلستان رتبه پنجم را کسب کند. از جمله آثار مهم وی می‌توان به آلبوم‌های Payback Time، Lollipop و نیز The Whistle Song اشاره نمود. همچنین وی آلبومی به سبک ترنس را با نام Next Level معرفی کرد که توانست از محبوبیت خوبی برخوردار شود.
  • Dj Mamsi: دومین فرد در لیست بهترین دی جی های ایرانی در این مقاله، محمد صادقی با نام مستعار Dj Mamsi جای دارد که در سبک موسیقی الکترونیک به عنوان آهنگساز و مدرس فعالیت می‌کند. فعالیت‌های وی بیشتر در زمینه ریمیکس‌ هایی از جمله سبک الکتروهاوس، دیپ، سایکو ترنس و نیز هاوس می‌باشد.
  • فرهاد مهدوی: فعالیت فرهاد مهدوی به عنوان یکی از بهترین دی جی های ایرانی، در زمینه ترنس در شاخه‌های آپلیفتینگ و نیز پروگراسیون ترنس است که در این زمینه آهنگ‌هایی از جمله Abora، Armada، Vandit و Flashover را ارائه داده است.

دیگر هنرمندان و دی جی های ایرانی

دیجی‌های ایرانی در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که در ایران چندان به فعالیت‌ آنها اهمیتی قائل نمی‌شود. به همین خاطر می‌بینیم که بسیاری از دیجی ایرانی در خارج مشغول فعالیت هستند. همچنین از دیگر افرادی که می‌توانند در لیست بهترین دی جی های ایرانی قرار بگیرند بایستی گفت:

  • مهران عباسی: مهران عباسی یکی از قدیمی‌ترین فعالان آهنگسازی در این سبک است که فعالیت کاری وی در سال 1383 با همکاری کوشان حداد و تاسیس گروه نئورین آغاز شد. از فعالیت‌ها و افتخارات وی بایستی به 4 رتبه جهانی در مسابقات بین‌المللی موسیقی الکترونیک اشاره کرد که رتبه‌های نهم، چهارم، اول و اول را بدست آورده است.
  • BlackGummy: بلک گامی که با نام ایمان معروفی شناخته می‌شود، دیگر هنرمند جوان ایرانی در این عرصه است که به عنوان یک دیجی ایرانی در آمریکا و لس‌آنجلس فعالیت می‌کند. این هنرمند در سبک دیپ و تکنو موسیقی‌های مختلفی را با لیبل mau5trap منشر کرده است.
  • MiladE: آهنگ‌های میلاد تحت عنوان‌های مختلف Enhaced، Armada و ... ارائه شده است. این هنرمند همچنین در سبک ترنس فعالیت می‌کند.
  • Rezz: رز دیجی یا ایزابل رضازاده، یکی دیگر از بهترین دی جی های ایرانی است که پدری ایرانی و مادری اوکراینی دارد. وی در نیویورک فعالیت می‌کند و فعالیت خود را با سبک الکترونیک در سن 16 سالگی آغاز کرده است. وی توانست از سوی اسکریلکس و ددماوس مورد حمایت قرار گرفته و در آهنگ‌های مختلف فعالیت کند.
:
:
:
آخرین اخبار