تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۲۴۴۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹ داوطلب دیگر انتخابات شورای اسلامی خرمشهر تایید صلاحیت شدند
  معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: طبق اعلام آخرین نتایج هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با اضافه شدن ۹ نفر دیگر ، تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات شوراها در خرمشهر به ۱۴۷ نفر رسید.

محمد حیدری روز دوشنبه در نشست خبری در فرمانداری خرمشهر بیان کرد:با پایان یافتن نتایج بررسی اعتراض‌ها و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراها در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، از ۱۸۰ نفر داوطلب ثبت نام شده در خرمشهر، در مجموع ۱۴۷ نفر تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی وزارت کشور، فهرست داوطلبان تایید شده در جراید عمومی و فضای مجازی از طریق رسانه ها و صدا و سیمای مرکز آبادان انتشار عمومی یافته و پس از آن وارد فضای تبلیغات رسمی چه در شبکه‌های اجتماعی و واقعی خواهیم شد.

حیدری ادامه داد: در انتخابات شوراهای اسلامی دوره پنجم، شهرستان خرمشهر یکی از شهرهای پایلوت بود که بسیار خوب عمل شده اما  در این دوره با توجه سیاست وزارت کشور و ستاد انتخابات و توافق بین هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور صورت گرفته کلان شهرها و مراکز استان ها مشمول برگزاری انتخابات الکترونیک شدند و این دوره انتخابات در خرمشهر به صورت نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

فرماندار ویژه خرمشهر در خصوص شروع تبلیغات انتخابات خرمشهر گفت: تبلیغات نامزدهای شوراها از ساعت ۲۴ روز بیستم خرداد همزمان با سراسر کشور شروع می‌شود و همه داوطلبان می توانند هم در بستر فضای مجازی و در شبکه‌های اجتماعی و طبق چارچوب دستورالعمل ابلاغی تبلیغات محیطی داشته باشند.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند در زمان تبلیغات در یکی از مناطق شهری بر اساس چارچوب دستورالعمل ستاد ملی کرونا، یک ستاد مرکزی و ۲ ستاد فرعی انتخاباتی در منطقه یک و ۲ شهرداری داشته باشند.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا توسط وزارت کشور و در هماهنگی با وزارت ارتباطات و فناوری ، سامانه انتخابات ایران به منظور دسترسی آسان مردم به نامزدها راه‌اندازی شده، و مسوولان اجرایی انتخابات و حتی ادمین‌ها و منتشرکنندگان محتوای تبلیغی فضای مجازی می‌توانند از این سامانه اقدام به تبلیغات رایگان کنند.

۱۱۰ صندوق اخذ رای برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات  ریاست جمهوری در شهرستان خرمشهر پیش بینی شده است.

۲۸ خرداد جاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار