تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۲۰۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حریف آسیایی فولاد بیشتر آشنا شوید
 تیم فوتبال العین که یک تیم در شهر العین امارات و از قدرتمندترین تیم‌های غرب آسیا و امارات متحده عربی است، در پلی آف آسیا باید به مصاف فولاد ایران برود.

تیم العین که روز شنبه، ۲۱ فروردین ماه باید رو در روی فولاد قرار بگیرد، در آخرین بازی خود در فصل جاری لیگ امارات با سه گل از تیم النصر شکست خورده است. العین در لیگ این کشور تاکنون در ۲۳ بازی رو در روی حریفان قرار گرفته و موفق به جمع آوری ۳۷ امتیاز شده است. العین که امسال عملکردش با افت و خیز همراه بوده است، باتوجه به اختلاف امتیازی که با تیم صدرنشین جدول دارد و تنها با انجام سه بازی دیگر به کار خود در لیگ امارات پایان می دهند، احتمال رسیدن آن به کسب سهمیه آسیایی برای فصل آینده، بسیار کم است.

به گزارش ایسنا، هدایت تیم العین بر عهده پدرو امانوئل سرمربی آنگولایی است. او که در گذشته به مدت هفت سال در پورتو پرتغال توپ زده و مربیگری اش را از همین تیم  آغاز کرده است، در یک دوره کوتاه نیز در التعاون عربستان مربیگری کرده است. باتوجه به این که تک بازی فولاد و العین نیز در عربستان است، این مربی تا حدودی با شرایط بازی در این کشور آشنایی دارد.

همچنین خالد عیسی، محمد سعید بوسنده، ابراهیم الکعبی، حمد المنصوری، محمد فایز، ایریک ماندیز، سیف غازی، مهند سالم العنزی، تسوکاسا شیوتانی، محمد شاکر، خالد علی وسعید جمعة، عبد الله سمیر، سعود العبری، احمد برمان، یحیی نادر، محمد هلال، ناصر الشکیلی، علی البلوشی، محمد عباس، کایو کانیدو، عمر یاسین، خالد الحسانی، احمد القطیش، خالد البلوشی، بندر الاحبابی، فهد حدید، خالد السعدی، عیسی خلفان و لابا کودجو، لیست آسیایی العین برای بازی با فولاد است.

پدرو امانوئل باتوجه به سرباز شدن چند بازیکن تیمش، مقابل فولاد از چند بازیکن جوان که برای اولین بار در رقابت‌های آسیایی پا به میدان می‌گذارند، استفاده خواهد کرد. ضمن این که ایریک ماندیز و عمر یاسین نیز دو بازیکن خارجی جدید العینی ها برای مصاف با فولاد هستند.

العین که یکی از تیم‌های مطرح قاره آسیا بوده است، قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به عنوان مهمترین عنوان در کارنامه دارد. این باشگاه اماراتی همچنین عنوان نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۵ و لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۶ را هم در کارنامه دارد. نایب قهرمانی در جام باشگاه های جهان در فصل ۲۰۱۸، کسب چندین بار عنوان قهرمانی بالاترین لیگ امارات و چهار قهرمانی در سوپر جام امارات نیز از جمله افتخارات این باشگاه محسوب می شوند.

قلعه جاهلی نیز که نشان دهنده تاریخچه این شهر اماراتی است به عنوان نماد و لوگوی این باشگاه استفاده شده است. العین با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۳ نیز یک ستاره بر لوگو تیم خود چسبانده است.

این تیم اماراتی یکی از تیم های متمول اماراتی نیز محسوب می شود و از نظر امکاناتی هم در شرایط بسیار خوبی به سر می برد. مدیرعاملی این باشگاه اماراتی را محمد بن زاید آل نهیان بر عهده دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار