تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۱۶۷۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش و پرورش خوزستان مدارس فاقدپوشش اینترنت را معرفی کند
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان مدارسی را که به پوشش اینترنتی دسترسی ندارند معرفی کند تا با تامین اعتبار لازم این مدارس از پوشش اینترنت بهره مند شوند.

علی صالح نساج بیان کرد: برخی مدارس از سوی آموزش و پرورش در شبکه شاد تعریف نشده اند و به همین دلیل این اداره کل امکان ارائه خدمات اینترنتی را به این مدارس ندارد، در صورتی که مدرسه ای در شبکه شاد عضو شده ولی از اینترنت بهره مند نیست باید از طریق آموزش و پرورش به این اداره کل معرفی شود.

وی گفت: متاسفانه در برخی شهرهای محروم استان آمار درستی از مدارس در ابتدای شروع سال تحصیلی وجود نداشت و به همین دلیل برخی مدارس از پوشش شبکه اینترنتی محروم بودند، اگر تا پایان سال تحصیلی آموزش و پرورش لیستی از مدارس فاقد پوشش شبکه ارائه دهد شبکه ارتباطی مورد نیاز مدرسه مورد نظر را تامین خواهیم کرد.

صالح نساج افزود: در مواردی نیز برخی مدارس در استان به دلیل داشتن بدهی بالای خط تلفن ثابت امکان استفاده از اینترنت را نداشتند و با وجود بارها مکاتبه بدهی را پرداخت نمی کردند ،البته در مواردی مدارسی که بدهی کمی داشتند مورد بخشودگی قرار گرفتند و پوشش اینترنتی را برای این مدارس تامین کردیم.

وی در ادامه با اشاره به کندی برخی برنامه ها در نرم افزارهای آموزشی اظهار داشت: برخی نرم افزارهای آموزشی  زیرساخت لازم برای استفاده از چند کاربر را ندارند و باید سرورها تقویت شوند تا امکان استفاده بهتر از برنامه را داشته باشند و سرعت اینترنت بر کارایی این برنامه ها تاثیری ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به بهره مندی برخی دانشگاه های استان به فیبر نوری افزود: برخی دانشگاه های استان برای بهره مندی از سرعت اینترنت بالا به فیبر نوری متصل شدند و در صورت درخواست سایر دانشگاه های استان آمادگی پوشش شبکه فیبر نوری در تمامی دانشگاه ها را داریم .

وی با بیان اینکه هنوز برخی دانشگاه ها تقاضای استفاده از فیبر نوری نداده اند افزود: اتصال دانشگاه ها به فیبر نوری ازمحل اعتبارات دولتی و خصوصی  انجام می شود.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که طبق اعلام آموزش و پرورش استان بیش از ۹۰ درصد این جمعیت زیر پوشش شبکه شاد هستند.

طبق اعلام اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در حدود ۹۰ درصد مدارس استان زیر پوشش شبکه اینترنتی هستند.

بهره برداری از ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال پروژه های فناوری در خوزستان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بیان کرد: ۲هزار و ۴۰ میلیارد ریال پروژه های فناوری اطلاعات در دهه فجر امسال در استان به بهره برداری رسیدند.

وی گفت: متناسب با رشد تقاضا باید زیرساخت و تجهیزاتی برای توسعه فراهم شود که موفق شدیم بخش عمده ای از این زیرساخت ها را با اعتبار بخش دولتی و خصوصی تامین کنیم.

صالح نساج افزود: از جمله پروژه های این اداره کل در حوزه های مختلف توسعه شبکه تلفن همراه، توسعه شبکه دیتا ،توسعه فیبر نوری، ایجاد اشتغال ، توسعه دفاتر پیشخوان و پستی بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار