تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۲۱۴۹۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان :
مردم با ذخیره سازی خانگی کالا، باعث ایجاد تنش در بازار نشوند
 معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مردم با ذخیره سازی خانگی کالای اساسی باعث ایجاد تنش در بازار و کمبود برخی کالاها نشوند، کالای اساسی به میزان نیاز در استان موجود است و جای نگرانی در این خصوص نیست.

 عبدالرحمان ناصریان دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: متاسفانه فرهنگی در بین مردم استان ایجاد شده که به دلیل شایعات کمبود کالا،  کالاهای اساسی و خوراکی را  بیش از نیاز خود تهیه کرده و در خانه های خود ذخیره سازی می کنند، این کار باعث ایجاد تنش و نگرانی در بازار و جامعه می شود.

وی گفت: لازم است که صدا و سیما و رسانه ها فرهنگ سازی لازم را انجام دهند تا این رفتار در جامعه ریشه کن شود و مردم به اندازه نیاز خود خرید کالا داشته باشند.

ناصریان بیان کرد: از طرفی دیگر باید آسیب شناسی شود که چرا با وجود توزیع گستزده کالای اساسی همچنان با کمبود برخی کالا ها دربازار استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به بحث تامین روغن خوراکی در استان افزود: با پیگیری ها و تلاش هایی که صورت گرفت مشکل تامین روغن خوراکی مصرف خانوار در استان برطرف شده است و برای مصارف صنعتی نیز در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این کمبود برطرف شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان با بیان اینکه توزیع شکر نیز در استان در حال انجام است ادامه داد: در حال توزیع شکر در استان هستیم و برای جلوگیری از هر گونه تخلف شکر به صورت بسته بندی توزیع خواهد شد، از تمامی دستگاه ها و سازمان ها تقاضا داریم در کاهش تنش دربازار استان و تامین و عرضه کالای اساسی و خوراکی نهایت همکاری را داشته باشند.

ناصریان با ابراز گله مندی از انجمن های اصناف در خصوص اعلام قیمت کالاها افزود: انجمن ها در تعیین قیمت کالاها جایگاه قانونی ندارند ، انجمن ها تنها در آنالیز قیمت ها و اعلام آن ها به سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان صمت موظف هستند، متاسفانه قیمت هایی که از سوی انجمن ها اعلام می شود بسیار بالاتر از قیمت واقعی کالا است و این موضوع به مردم و اقتصاد جامعه فشار وارد می کند.

روند صعودی قیمت برخی کالاها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: برخی کالاها همچون میوه، شکر و یا مواد شوینده روند قیمتی صعودی دارند، برای کنترل این قیمت ها تنها بازرسی سازمان صمت کافی نیست و باید تمامی دستگاه های مرتبط به این سازمان کمک کنند.

بهرام جباری اظهار داشت: قیمت مرغ در استان در چند روز اخیر دوباره روند صعودی داشته است، سازمان جهاد کشاورزی در بحث نوسانات قیمت مرغ و عملکرد مرغداری ها باید ورود کند، اگر مرغداری ها طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان نهاده های دولتی دریافت می کنند نباید قیمت مرغ رو به افزایش باشد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت میوه در استان گفت: با این روند افزایشی قیمت میوه باید برای رفاه حال مردم در تامین میوه ایام عید نوروز فکری اساسی شود تا میوه با نرخی پایین تر و دولتی در دسترس مردم قرار گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار