تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۱۴۸۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیبا ترین سواحل و جزایر قشم

جزیره قشم با داشتن سواحل زیبایش هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور و دیگر کشورها می باشد. با دارا بودن مساحتی حدود 1500 کیلومتر مربع بیشتر کرانه جزیره خلیج فارس را به خود اختصاص داده است، بنابراین به همین علت ساحل های زیادی در این جزیره قرار دارند و شما با استفاده از تور قشم می توانید به دیدن این جزایر شگفت انگیز بپردازید. در این مطلب به بحث در مورد بهترین سواحل و جزایر قشم خواهیم پرداخت.

ساحل نقره ای

به گزارش سفر باتو ، جزیره قشم به دلیل اینکه محدوده زیادی از ساحل خلیج فارس را ازآن خود کرده است جزایر متعددی را درون خود جای داده، یکی از این جزایر هنگام می باشد که دارای ساحل نقره فام می باشد. در بین ماسه های موجود در این ساحل ذره های درخشانی وجود دارد. در طول روز هنگامی که نور خورشید به آن ها می خورد بسیار خیره کننده و دیدنی هستند. این ساحل منحصر به فرد حتی شب هنگام هم از زیبایی چشم نوازی برخوردار است. در هنگام شب زمانی که آب به ساحل می رسد با دزره های نورانی برخورد خواهد کرد و منظره ای دیدنی را به وجود می آورند. این درخشندگی ناشی از وجود فیتوپلانکتون ها می باشد که تعداد بسیار زیادی از آن ها به این ساحل آمده اند و آب را براق نشان می دهند.

ساحل زیتون

در میان تمامی جاذبه های جزایر همیشه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده اند. جزیره قشم و تور قشم ،سواحل مختلفی را به خود اختصاص داده است که یکی از آن ها ساحل زیتون می باشد و در کنار این ساحل پارکی را احداث کرده اند که به پارک ساحلی زیتون معروف است و یکی از مقصد های مهم گردشگری قشم به شمار می رود. در کنار این پارک ساحلی می توانید درختان نخل بسیاری را مشاهده کنید و صخره هایی را دارا است که از لحاظ زیبایی زبان زد عام و خاص هستند. این ساحل به عنوان یکی از مجهز ترین ساحل های این جزیره شناخته می شود که جای مناسبی را مسافران خود دارا است. در اطراف ساحل زیتون می توان آلاچیق ها و نیمکت های مختلفی را مشاهده کرد که گردشگران می تواند از آن ها بهره ببرند. اطراف این ساحل می توان مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری را مشاهده کرد.

جزیره ناز

جزایر ناز که در قشم قرار دارند با تمامی سواحلی که تا به امروز مشاهده کرده اید تفاوت دارند. در این جزیره زمانی که جزر رخ می دهد برای مدت کوتاهی آب دریا فروکش می کند و جزیره به ساحل قشم وصل خواهد شد که محلی ها این جزیره را دو کرده می نامند، اما برای گردشگران با نام جزایر ناز معروف است. در مدتی که جزر اتفاق می افتد مسافران می توانند وارد این جزیره شوند و بالای ارتفاعات آن جزیره هرمز را مشاهده نمایند. جزیره ناز به عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم و جزء ژئو پارک قشم به شمار می رود. این منطقه در گذشته برای استراحت ماهیگیران بوده است. زمانی که مد اتفاق می افتد ماهیگیران و مردمان بومی در ساحل نزدیک این جزیره مشغول به فروش صنایع دستی و ... می شوند. اگر شما هم به دیدن این جزایر علاقه مند شده اید از تور قشم سفرباتو استفاده نمایید و سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید. در جزایر ناز می توان به تفریحات هوایی، شتر سواری، پیاده روی، تفریحات آبی و .. پرداخت.

بیشتر بخوانید: رستوران های شهر های قشم و وان

ساحل سوزا

سوزا در 39 کیلومتری از قشم واقع شده است که تنگه هرمز در محدوده این ساحل قرار دارد. سوزا شهری کوچک در اطراف جزیره قشم می باشد که ساحل طلایی آن یکی از زیبا ترین سواحل قشم به شمار می رود. پارک ساحلی را در کنار این ساحل راه اندازی کرده اند که دارای مسیری برای پیاده روی و دوچرخه سواری هم می باشد.

جزیره هنگام

جزیره هنگام یکی از زیبایی های قشم به شمار می رود که شما هنگام راهی شدن به سوی قشم می توانید با استفاده از کشتی خود را به این جزیره برسانید. با رفتن به ساحل این جزیره می توانید به تماشای آبزیان و ماهی جذاب آن بپردازید. جزیره هنگام دارای مردمانی خونگرم و صمیمی است. با رفتن به جزیره هنگام می توانید از ساحل درخشان آن که به ساحل نقره فام مشهور است دیدن نمایید. همچنین حیات وحش جزیره هنگام برای دوستداران حیوانات بسیار مناسب می باشد و با رفتن به آن جا می توانید از حیواناتی چون خاردم مصری، دلفین، لاکپشت و ... دیدن نمایید

ساحل روستای شیب دراز

روستای شیب دراز نزدیک قشم قرار دارد که ساحل صخره ای و شنی آن یکی از منظره های فوق العاده این روستا می باشد. در این ساحل لاکپشت های پوزه عقابی تخم گذاری می کند و جای مناسبی برای پرورش تخم این حیوانات به شمار می رود. یکی از ویژگی هایی که این ساحل از آن برخوردار است این است که دارای اقامتگاه برای مسافران است و گردشگران می توانند هنگام شب درون آن ها اقامت داشته باشند.

:
:
:
آخرین اخبار