تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۱۳۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قاتلی در خرمشهر پس از هشت سال انتظار حکم قصاص از چوبه دار رهایی یافت
 دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر گفت: قاتلی که هشت سال در انتظار اجرای حکم قصاص خود بود با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف خرمشهر و اعلام رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر با اعلام این خبر گفت: سال ۹۲ در نزاعی بین ۲ نفر بر سر اختلافات قبلی، یک نفر به قتل رسید و این حادثه تلخ باعث شد که اختلاف شدیدی بین خانواده مقتول و قاتل پیش آید.

فاخر باوی افزود: خانواده مقتول پیش از دستگیری قاتل به دنبال انتقام از خانواده قاتل بودند که با استفاده از ظرفیت اعضای پر تلاش شورای حل اختلاف این شهرستان و همچنین بزرگان و ریش سفیدان، با دعوت اولیای دم به آرامش توانستند آنان را از انتقام منصرف و پرونده قتل فرزند خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند.

وی ادامه داد: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قضایی، حکم قصاص وی صادر شد و با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف خرمشهر چند جلسه بین بزرگان و ریش سفیدان خانواده‌های قاتل و مقتول برگزار شد.

وی افزود: با حضور دادستانی ، اعضای شورای حل اختلاف ، بزرگان ، سران عشایر و مصلحان منطقه، خوشبختانه با عفو و بخشش اولیای دم از قصاص قاتل فرزند خود، این قاتل که از اقدام خود ابراز پشیمانی کرده بود، پس از ۸ سال از چوبه دار رهایی یافت و پس از طی مراحل قانونی به آغوش خانواده بازگشت.

دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر با تقدیر از اولیای دم به خاطر گذشت، و تلاش اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و ریش سفیدان در ایجاد صلح و سازش بین این ۲ خانواده، بر نقش سازنده و تاثیرگذار شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی تاکید کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف از بدو تشکیل با استفاده از ظرفیت نخبگان ، مصلحان ، روحانیان ، بزرگان و اقشار مختلف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه موفق بوده و لازم است این مجموعه تقویت و از اعضای آن که در تمامی شرایط برای حل و فصل اختلافات پای کار هستند به صورت ویژه از آنان حمایت مادی و معنوی صورت گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار