تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۱۰۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اندیکا بیشترین آمار جمعیت روستایی را در کشور دارد
  سخنگوی شورای بخش مرکزی اندیکا با تأکید بر جذب اعتبارات لازم توسط مسئولان برای رسیدگی به مشکلات این شهر، گفت: اندیکا بیشترین آمار جمعیت روستایی را در کشور دارد.

جهانبخش احمدی  با اشاره به اینکه شهر اندیکا بیشترین آمار جمعیت روستایی را در کشور دارد، اظهار کرد: این شهر دارای ۶۱۵ روستا، سه بخش، ۶ دهستان و تنها شهرستان کشور است که ۹۰ درصد جمعیت روستایی و ۱۰ درصد آن شهرنشین هستند.

وی به محرومیت‌های بسیار شهر اندیکا و قرار گرفتن این شهر در لیست ۳۱ شهر محروم کشور اشاره کرد و افزود: مدیران استان مطابق تأکیدات مکرر استاندار خوزستان و نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا و لالی در مجلس با جدیت پیگیر رفع مشکلات و رفع محرومیت این شهر هستند ولی انتظار داریم مسئولان به ویژه معاون عمرانی و مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان عنایت بیشتری را به شهر اندیکا داشته باشند.

سخنگوی شورای بخش مرکزی اندیکا تصریح کرد: از جمله مشکلات عمرانی می توان به نبود زیرساخت مناسب بهسازی نبودن روستاها و همچنین نبود اعتبار کافی برای دهیاری‌ها اشاره کرد.

احمدی یادآور شد: اختصاص نیافتن بودجه عمرانی به دهیاری‌ها، بهسازی نشدن جاده‌های فرعی داخل روستاها (در بعضی روستاها جاده مسدود و تردد به سختی انجام می شود)، نبود فضای سبز و پارک برای تفریح و سرگرمی مردم و همچنین بی‌توجهی به طرح‌های هادی روستایی توسط بنیاد مسکن از جمله مشکلات حوزه روستایی بخش مرکزی شهر اندیکا هستند.

وی در پایان عنوان کرد: اختصاص نیافتن بودجه در ردیف‌های مختلف برای روستاهای در معرض سیلاب و بارندگی شدید، برای احداث ساختمان دهیاری، برای ساخت غسالخانه و حصارکشی قبرستان‌ها و همچنین برای نصب چراغ‌های معابر عمومی در روستاها نیز از دیگر مشکلات حوزه روستایی بخش مرکزی شهر اندیکا هستند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار