تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۹۲۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ده‌ها ایستگاه پمپاژ آبرسانی کشاورزی در خوزستان زیر آب رفت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت:‌ در بارش‌های اخیر ده‌ها ایستگاه پمپاژ آبرسانی به اراضی کشاورزی در حوضه سد دز به علت طغیان رودخانه زیر آب رفتند.

مسعود اسدی رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در بارش‌های اخیر ده‌ها ایستگاه پمپاژ آبرسانی به اراضی کشاورزی در حوضه سد دز به علت طغیان رودخانه زیر آب رفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های کلانی صرف راه‌اندازی این ایستگاه‌ها شده است انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی کمک کند تا مشکل آن‌ها به زودی رفع شود.رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان تصریح کرد: از کار افتادن ایستگاه‌های پمپاژ علاوه بر خسارت گندم، خسارت دیگری به کشاورزان وارد کرده است.️بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، بارندگی و تگرگ اخیر در این استان موجب خسارت ۱۰ تا ۷۰ درصدی به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع گندم شده است.

پس از دو روز بارندگی مدیرکل سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد که ظرفیت سد دز به طور کامل تکمیل شده است.با اعلام این خبر در شامگاه جمعه، دریچه‌های خروجی سد دز برای تخلیه این سد باز شدند و دبی رودخانه دز به ۸۰۰ مترمکعب رسید. با این اتفاق تمام بوستان‌های ساحلی رودخانه به زیر آب رفتند و نیروهای امدادی با قید فوریت اقدام به تخلیه پارک‌ها و مسدودسازی مسیرهای ورودی آن‌ها کردند.

:
:
:
آخرین اخبار