تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۰۶۷۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری بخش اسماعیلیه اهواز
نیسی گفت: بخش اسماعیلیه اهواز از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال پایدار و تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری برخوردار است.
الیاس نیسی بخشدار اسماعیلیه اهواز با اشاره به ظرفیت‌های مناسب این منطقه برای توسعه گردشگری روستایی، گفت: توجه به کارکرد‌های صنعت گردشگری برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در روستا‌ها اهمیت زیادی دارد.

او بر همکاری دهیاران و شورا‌ها در این زمینه تاکید کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌ها از جمله؛ بازارچه محصولات کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی در بخش اسماعیله اهواز نقش زیادی در توسعه گردشگری، اشتغال پایدار، شناساندن فرهنگ، آثار و آداب و رسوم این منطقه دارد.

تبار قریب سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری امسال با عنوان "گردشگری و توسعه روستایی" بیان داشت: یکی از مهمترین راهکار‌های دستیابی به توسعه پایدار در مناطق روستایی، برنامه‌ریزی برای ایجاد گردشگری روستایی و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

او با بیان اینکه بخش اسماعیلیه از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای اقامتگاه‌های بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی و گردشگری کشاورزی برخوردار است، تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضمن ایجاد فضا‌های اقامتی مبتنی بر بوم و فرهنگ برای جذب گردشگران، بستر مناسبی را نیز برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، صنایع دستی، خوراک و تولیدات محلی و پوشش سنتی فراهم می‌کند.

تبار قریب اظهار داشت: از مولفه‌های مهم در به سامان رسیدن توسعه گردشگری روستایی، آموزش و مشارکت فعال جامعه محلی، حمایت‌های بخش دولتی و حضور فعالان صنعت گردشگری مانند راهنمایان تور و دفاتر خدمات مسافرتی است و شناسایی و معرفی ظرفیت‌های ایجاد اقامتگاه بوم گردی، آموزش جوامع محلی و پیشنهاد برگزاری رویداد‌های گردشگری و فرهنگی مبتنی بر قابلیت‌های گردشگری از نکات حائز اهمیت در معرفی روستا‌ها و جذب گردشگر است که دهیاران و شورا‌های اسلامی در این خصوص باید اداره میراث فرهنگی را یاری دهند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار